Toon posts:

Cd-brander probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

ik heb een groot probleem bij het branden van cd's. Bij Nero lijkt alles goed te gaan. Maar na 15-25% krijg ik de volgende meldingen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mbruijn/nerofout.gif
Ik heb verschillende cd's proberen te branden. Allen geven ze dezelfde melding.

Ik heb geen idee waar het aan ligt.
Mijn systeem:
Pentium Celeron 333
32Mb video
64Mb intern.
Schrijver: Sony CRX140E.

Als iemand me kan helpen, graag. Ik kom zo geen stap verder en heb nog geen enkele goede cd geschreven sinds de aankoop van deze writer.

Greetz,

MrNeos

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik zou er eens mee terug gaan naar de winkel, ik heb zelf een Traxdata 4424 Pro gehad en ook elke cd mislukte, ben terug gegaan en heb 50 piek bijbetaalt voor een Teac 4x4x32 en nu nog geen een cd mislukt.

Oja Ultra DMA moet op de brander uitstaan, en nieuwe bios en firmware wil ook nog wel eens helpen.

Suc6

Eppie

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
"Oja Ultra DMA moet op de brander uitstaan"

eehh als je het nu uit heb staan, is het misschien wijs om aan te zetten en te kijken wat er gebeurt (het gebruik ervan verschilt bij elk systeem bijv. ik heb het altijd aanstaan)

Verwijderd

Topicstarter
eppie, ff nog een vraagje.
War moet ik U-DMA dan uitzetten?
Bij systeem-cdrom-sony crx140e-DMA(aanvinkvakje)

Verwijderd

Ken er ok es 1 branden op single speed, as ie het dan NOG nie doet, beter teruggaan, ruilen en verder nooit gezeik er meer mee...

Verwijderd

Mijn ervaring met HP, Sony en Philips (allemaal hetzelfde) is dat het gewoon kutbranders zijn. De hele ouder fikkers waren nog aardig, maar die nieuwe vind ik zelf heel gaar. Met nero lukte er niets, WinOnCd ging een stuk beter, dat zou je kunnen gaan proberen

Verwijderd

Zorg ervoor dat je (IDE1) hd = master en je brander niet de slave daarvan is.
Brander kan beste(IDE2) master zijn.
Verder Zorg ervoor dat je HD in de bios de juiste sector en clusterindeling heeft.

Bij mij waren de problemen op die manier opgelost.
Pagina: 1