Toon posts:

Glasvezel Internet (Router nodig die niet crasht)

Pagina: 1
Acties:
  • 825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
fixed

[ Voor 175% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 12:39 ]

Verwijderd

Een Linksys WRT54GL met de Tomato firmware. Deze behalen (getest met zowel 10mbit als 16~24mbit adsl) makkelijk 100 dagen uptime (powerloss is in mijn geval altijd de "uptime reset"). Ik heb ook getest om via NetCPS een snelheidstest te draaien vanaf de WAN naar de LAN poort en andersom, dit gaat met ongeveer 60mbit/s.

Hierbij kan je ook de WRT54GL met Tomato firmware het aantal connecties flink opschroeven. Mijn eigen ervaring met de WRT54GL is erg goed (door deze reden heb ik er ook 5 thuis staan).

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
klopt wrt54gl is voor het geld de beste optie, let wel op dat als je snelheid omhoog gaat van de glasvezel verbinding de router het niet meer aan kan, de wrt54gl kan maximaal 54mbit routeren(wan to lan port) heb het zelf getest.

verder denk ik dat geen enkele router voor dat geld het aan kan aangezien de snelheden die worden gebruikt, ook voor meer geld denk ik niet dat je een router kunt vinden die en kan bittorrenten en de snelheid aan kan. of je moet extreem veel geld gaan uitgeven.

ik heb het in mijn verhaal alleen over linksys routers, routers zoals de asus die ook ddwrt draait of andere alternatieve firmware ken ik helaas niet en weet dus ook niet of deze wel de routeringssnelheid aankunnen, als deze dat wel kunnen is dat een reele optie,

Verwijderd

Topicstarter
..

[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 12:39 ]

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03 19:36
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:07:
hmm ok maar dit is met WIFI dat heb ik eigenlijk niet nodig. Een soortgelijke router alleen dan zonder wifi zou wel goedkoper moeten zijn toch? hehe is het zo erg? Moet ik voor cisco gaan? :D 200 euro voor een router dan maar? Nou jah er moet toch wel een degelijke router zijn waar ik redelijk kan uploaden en gamen zodat me ping niet omhoog vliegt door het uploaden of downloaden...
Voor de prijs van die wrt hoef je het iig niet te laten.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:11

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat wireless kan gewoon uit. Heb je iig wel een stabiel apparaat.

Anders een PIII met 2 NICs en Linux als gateway OS ;)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:07:
Dat wireless kan gewoon uit. Heb je iig wel een stabiel apparaat.

Anders een PIII met 2 NICs en Linux als gateway OS ;)
Dat kan soms zelfs goedkoper uitpakken :P Maar een P3 kan je die volledig passief koelen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 12:52 ]

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03 19:36
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:52:
[...]

Dat kan soms zelfs goedkoper uitpakken :P
Qua aanschaf, maar qua stroom niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:07:
hmm ok maar dit is met WIFI dat heb ik eigenlijk niet nodig. Een soortgelijke router alleen dan zonder wifi zou wel goedkoper moeten zijn toch?
Ik heb wifi op de 2 van de 5 routers uitstaan. Ik koop speciaal deze router omdat hij zich stabiel bewezen heeft. En dit het enige type is van Linksys wat overweg kan met "custom" firmware (stuk stabieler / meer kracht / meer mogelijkheden).

http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G#WRT54GL
WRT54GL v1.1 - 200MHz - 16MB RAM - 4MB flash.

De Linksys devices zonder wifi zijn volgens de pricewatch soms nog duurder dan de WRT54GL.

Okè als je internet naar 100mbit gaat dan moet je een andere router hebben, maar voor 40mbit is het ruim voldoende (gezien ik hem op 59/60mbit/s heb zien werken). Anders kan je altijd een cheapass sff pc kopen voor 50 euro en hierop linux/bsd draaien (vanaf CF kaart booten, met een CF2IDE.nl adapter, dan is hij nog stil ook).
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:52:
Maar een P3 kan je die volledig passief koelen?
Waarom zou dat niet kunnen? Gewoon een "heel dik" koelblok plaatsen (P4/etc).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
is de Linksys WRT54GL nog tweedehands te vinden? marktplaats in iedergeval een aantal maar die wonen wel belachelijk ver. Ik zie een WRT54G wat is het verschil tussen die en de GL?

[ Voor 209% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 13:40 ]

Pagina: 1