(onboard) Audio probleem

Pagina: 1
Acties:

• MaartehhM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-05 21:27
Hey,

Ik heb een probleem met m'n audio. Het gaat hier om een Realtek HD audio onboard op een asus P5N-E SLI.
Er zit een Logitech X-530 op aangesloten, maar er valt geen geluid uit te krijgen. Hebben het altijd gedaan.
Na een nieuwe installatie van XP home, kon ik niet de geluidsopties instellen (rechtsonder, geen speakertje), en nadat ik nieuwste chipset drivers had geinstalleerd en vervolgende de audio drivers, ook nergens de Realtek sound manager te bekennen. In Apparaatbeheer staan nergens uitroeptekens.
In de Bios staat AC'97 enabled, HD audio ook enabled, dus daar zou het ook niet aan moeten liggen.

Dus even in het kort:
-Alles in bios enabled
-Alle mogelijke drivers geinstalleerd
-geen fouten bij apparaatbeheer te bekennen.

Voor de herinstallatie deed alles het gewoon prima.
Wel heb ik een Logitech EasyCall Desktop, en daar zit een Speakerphone bij (via USB), en daar komt normaal geluid uit.

Iemand nog suggesties?

Thanx in adv.

~Maarten

Edit:: eigenlijk (deels) in verkeerde forum geplaatst?

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 13:45

Cidious

The Bloody Gent

heb je de UAA (Universal Audio Architecture) High Definition Audio-Driver via Windows-Update geinstalleerd?

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3