Wacom tablet vraagje

Pagina: 1
Acties:

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-02 15:59
Mijn vraag is als volgt: is het mogelijk om een Intuos3 A5 Wide samen met een 4:3 monitor te gebruiken. Ik heb namelijk ergens op een forum gelezen dat het mogelijk is om de gebruikte vlakte van je tablet in te stellen, 4:3 in mijn geval. Helaas kon ik het nergens anders bevestigen. Dus bij deze dan, is mogelijk of niet.

Ik wil namelijk een Wide model nemen; tijdelijk met me huidige monitor gebruiken en dan later een 16:10 monitor aan te schaffen zonder dat ik weer een nieuw tablet moet kopen.

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan natuurlijk altijd, alleen kan het zijn dat als je met een wide tablet werkt je cursor sneller naar boven gaat dan naar rechts, waardoor het moeilijker kan zijn om de vormen goed te maken (je pixels zijn niet meer vierkant, maar rechthoekig)

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-02 15:59
Ben toch wel nogmaals op de Wacom forum gaan zoeken en kwam achter dat het dus wel kan. Via een optie in de driver past de tablet zichzelf aan de resolutie van je scherm, al is het 4:3 of 5:4 of iets anders. De zone waarmee je kunt werken begint links boven, maar je kunt het ook in het midden, rechts onder of waar je ook wilt plaatsen. :D

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:58
wolver1ne schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 03:48:
Ben toch wel nogmaals op de Wacom forum gaan zoeken en kwam achter dat het dus wel kan. Via een optie in de driver past de tablet zichzelf aan de resolutie van je scherm, al is het 4:3 of 5:4 of iets anders. De zone waarmee je kunt werken begint links boven, maar je kunt het ook in het midden, rechts onder of waar je ook wilt plaatsen. :D
Ik heb t ook met mijn wacom hierzo. Als ik op mijn 4:3 tablet een breedbeeld resolutie gebruik dan wordt er een stukje onder en boven niet gebruikt.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Het is gewoon kwestie van veld op je Wacom instellen. Dat staat gewoon in wacom instellingen. Dus als je monitor 4:3 is en je tablet is 16:9, dan wordt het veld links en rechts op tablet buiten bedrijf gezet zodat je 4:3 tekent zonder verwarring. En omgekeerd ook.
Geen probleem.