Ben net begonnen met Ubuntu maar nu al erg enthousiast.:) Ik loop alleen tegen een probleem aan waar ik geen oplossing voor kan vinden.
In mijn ubuntu server zit een 'echte' server Nic, een 3com 3c980 (100/10 mbps). Ik vond mij Samba server erg traag dus ben gaan googlen. Hier is erg veel over te vinden. Maar na het uitrproberen van alle tweaks viel de snelheid toch tegen.
Volgens IPerf ligt de snelheid tussen XP bak en ubuntu server zo rond de 10 mbps. Dit komt ook wel overeen met de snelheid die ik zie tijdens het copieren van bestanden.
Als ik mii-diag run krijg ik het volgende :
Als ik op mijn router, en Vigor 2200E kijk geven de leds aan dat ik maar een 10mbps verbinding heb.
Gezien de resultaten van IPerf ben in geneigd mn router te geloven maar hoe zorg ik er dan voor dat mij NIC ook echt op 100 mbps verbind?
In mijn ubuntu server zit een 'echte' server Nic, een 3com 3c980 (100/10 mbps). Ik vond mij Samba server erg traag dus ben gaan googlen. Hier is erg veel over te vinden. Maar na het uitrproberen van alle tweaks viel de snelheid toch tegen.
Volgens IPerf ligt de snelheid tussen XP bak en ubuntu server zo rond de 10 mbps. Dit komt ook wel overeen met de snelheid die ik zie tijdens het copieren van bestanden.
Als ik mii-diag run krijg ik het volgende :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| administrator@ubuntu-server:~$ sudo mii-diag Using the default interface 'eth0'. Basic registers of MII PHY #24: 2100 780d 0040 6177 0581 45e1 0000 0000. The autonegotiated capability is 0180. The autonegotiated media type is 100baseTx-FD. Basic mode control register 0x2100: Auto-negotiation disabled, with Speed fixed at 100 mbps, full-duplex. You have link beat, and everything is working OK. Your link partner advertised 45e1: Flow-control 100baseTx-FD 100baseTx 10baseT-FD 10baseT, w/ 802.3X flow control. End of basic transceiver information. |
Als ik op mijn router, en Vigor 2200E kijk geven de leds aan dat ik maar een 10mbps verbinding heb.
Gezien de resultaten van IPerf ben in geneigd mn router te geloven maar hoe zorg ik er dan voor dat mij NIC ook echt op 100 mbps verbind?
Quod licet lovi, non licet bovi