Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PSP scherm op pc aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.071 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje waar ik zelf niet aan uitkom. Ik heb op internet al rondgezocht of zoiets als dit al eens gedaan is maar niet gevonden. Ik wil namelijk een LCD scherm van een PSP op de pc aansluiten.

Het gaat om dit scherm: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3217

Is dit mogelijk zonder al te gekke fratsen ? b.v. een controller van een ander lcd schermpje kopen waarmee je ook dit scherm aan kan sturen en dan via VGA aansluiten ?

Alvast bedankt :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Vergeet het maar, dat gaat niet zomaar.

Hoogstwaarschijnlijk zou je zelf een controller moeten bouwen voor het ding. En dat is niet iets wat je een zomaar doet.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Mag ik hieruit opmaken dat je een kapotte PSP hebt liggen?

Een kapotte PSP kun je namelijk weer goede software opzetten, als hij gebricked is. Hoe dat moet moet je maar op Google zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, mijn PSP werkt uitstekend maar die schermpjes zijn zo goedkoop (30 dollar) en dat leek me leuk om voor een casemod te gebruiken. Helaas zijn ze dan weer niet aan te sluiten :(

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Item is temporarily sold out.
Maar als je wat specs hebt, ofwel wat voor een controller erop zit, dan wil ik best wel voor je kijken of het aan te sluiten is ;)

U vraagt, wij antwoorden.

• fotoopa
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09-2022
Ik heb dit aangesloten en gebruikt om teksten op het schermpje te plaatsen. Maar full grafisch kan natuurlijk ook.

Even een foto van het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fotoopa/fpga/FV1_5429.jpg

Is aangesloten op eigen hardware (FPGA boardje) en wordt gebruikt voor allerlei toepassingen. Ik heb een aantal van die toepassingen op een afzonderlijke web pagina al beschreven. Daar is ook de FPGA code te downloaden .

Schermpje kan in verschillende character resolutie's werken. De foto toont hier grote characters maar je kunt er heel veel kleintjes op plaatsen.

Hier nog een beeldje:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fotoopa/fpga/FV1_5418.jpg

Maar op een pc hangen zal niet zo goed meevallen, Voor full color heb je 27 aansluitingen nodig. Maar het is echt wel een heel mooi schermpje waarbij de kleuren nog veel mooier zijn dan op de foto.

Verwijderd

SA007 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:20:
Vergeet het maar, dat gaat niet zomaar.

Hoogstwaarschijnlijk zou je zelf een controller moeten bouwen voor het ding. En dat is niet iets wat je een zomaar doet.
even naar de pagina van fotoopa gekeken (hoedje af trouwens). Je kan daar zien dat het in principe kan met de "laptop lcd aan graka mod"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp jongens! Ik heb helaas niks van info kunnen vinden over het schermpje. Aansluiten zoals ik het wil zal dan denk ik erg lastig gaan. Voor mij zijn de 'eenvoudige' dingen voor jullie al abacadabra :P

Edit: en zonder schema van connectors e.d. kan ik toch niets aansluiten volgens het 'laptop LCD aan VGA topic' en dan lijkt het mij ook nog lastig om 32-bit kleuren te krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 17:55 ]

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-11 08:23
of je gebruikt een psone lcd schermpje :)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
@fotoopa: Dubbel hoedje af... ook voor de andere projecten en de foto's

@tolunaygul12: ja... zo'n ding heb ik ook nog in mijn case-mod zitten... doe er NIETS mee :O

[ Voor 42% gewijzigd door MeMoRy op 10-11-2007 23:33 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 13:17
fotoopa: wat voor een scherm is dat dat je gebruikte? is dat een psp scherm of iets specifieks? en is zo een schermpje een beetje betaalbaar te vinden? (ik heb nog niet echt betaalbare, dwz goedkoper dan bv. een draagbare dvdspeler of fotokader, gedocumenteerde schermpjes gevonden om mee te spelen)

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 09:34

Cablekevin

CCCP Baby!

Tja, zoals vele al zeggen kan je er geen info over vinden om het aan te sluiten.
Wat wel mogelijk is om een complete psp de beelden te laten streamen van de pc naar de PSP, met REMOTEJOY kan je de psp besturen vanaf de pc en kan je de beelden zien van de psp op je pc.
Dit kan wel reversed engeneerd worden als je een beetje kennis hebt van de soft/hardware.

Verwijderd

lees dit maar es staat ook een pinout bij van een identiek scherm.

http://nfggames.com/forum/index.php?showtopic=2230 _/-\o_

• fotoopa
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09-2022
ls470 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:09:
fotoopa: wat voor een scherm is dat dat je gebruikte? is dat een psp scherm of iets specifieks? en is zo een schermpje een beetje betaalbaar te vinden? (ik heb nog niet echt betaalbare, dwz goedkoper dan bv. een draagbare dvdspeler of fotokader, gedocumenteerde schermpjes gevonden om mee te spelen)
Ik heb mijn schermpje van de SK actie: die nu afgelopen is Dit koste toen 41 euro inclusief een aansluitprintje met enkele componenten. De belangrijkste timings staan op mijn web samen met de aansluitingen. LCD 4.3" grafisch scherm.

Als je aansluitingen en timingen hebt kun je ieder soort display zonder problemen laten werken via een FPGA oplossing. Dezelfde driver gebruik ik ook om een VGA scherm aan te sluiten aan de FPGA via enkele I/O lijntjes nl HS, VS en de 3 RGB lijntjes die via een weerstandsnetwerkje komen. Maar hier is de clock 27Mhz terwijl het LCD schermpje genoeg heeft met 9 Mhz maar die heeft dan weer 3x8 = 24 RGB data lijnen nodig.
Pagina: 1