Toon posts:

19'' tft/lcd breedbeeld scherm geeft wazig & uitgerekt beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.244 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aan wie zich aangesproken voelt,

Mijn pas gekochte breedbeeldscherm stelt met een beetje teleur. Het beeld dat ik verkrijg lijkt
uitgerekt te zijn en de aanbevolen resolutie (1440x900) is niet te kiezen tussen de resoluties. Verder lijken de kleuren ook iets bleker en ik krijg oogpijn van het felle licht.

Ik ben zelf niet een tweaker maar ik blijf geloven dat het mogelijk is ergens instellingen aan te passen die er voor zorgen dat de kleuren weer 'normaal' worden, ik geen oogpijn heb en het beeld niet uitgerekt blijft maar gewoon scherp en dan maar iets kleiner.

Ik hoop dat er in de community iemand is die mij een paar tips kan geven hierover.
Ik hoop snel van je te horen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de drivers voor je videokaart installeert dan heb je als het goed is prima de mogelijkheid om de juiste resolutie te kiezen, dan ziet het er weer gewoon scherp uit.
En voor wat betreft de kleuren, stel via het OSD van je monitor in dat de brightness wat minder hoog moet zijn, evt de contrast nog wat veranderen.

Verwijderd

Merk en type monitor :?

Verwijderd

Topicstarter
Merk beedscherm: Philips 190WV7CS
Merk videokaart: Intel(R) 82865G Graphics Controller (64mb) DAC-type: Internal

Ik heb voor zo ver ik weet de drivers geupdate via de Intel website. Het heeft vooralsnog geen effect en kan de aanbevolen resolutie (1440x900) niet halen.

En denken jullie dat mijn videokaart geschikt is voor het beeldscherm en zo niet, wat kan ik dan het beste doen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:34:
Merk beedscherm: Philips 190WV7CS
Merk videokaart: Intel(R) 82865G Graphics Controller (64mb) DAC-type: Internal

Ik heb voor zo ver ik weet de drivers geupdate via de Intel website. Het heeft vooralsnog geen effect en kan de aanbevolen resolutie (1440x900) niet halen.

En denken jullie dat mijn videokaart geschikt is voor het beeldscherm en zo niet, wat kan ik dan het beste doen?
Lang niet elke videokaart (met name onboard kaarten) snappen breedbeeld resoluties....

Je bent iig niet de enige: [google=82865G widescreen]

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 08-11-2007 23:21 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

In bijv. de nvidia drivers kun je zelf resoluties aanmaken, misschien zit die functie ook ergens verborgen in je Intel tabblaadjes?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
qua specs zou de kaart wel een grotere resolutie aankunnen, maar de driver van intel is nogal picky. je kan eens proberen om de monitordrivers te installeren ipv de monitor als plug n play monitor te laten fungeren. Dan komen er misschien extra monitor-instellingen naar voren omdat de monitor z'n resolutions announced via EDIC of hoe dat protocol ook heet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :o

Het is de bedoeling dat je op zoek gaat naar eerdere topics over een onderwero voordat je post. Gezien het feit dat je de vele topics hierover in Videoplanken & Beeldkanonnen niet gevonden hebt is duidelijk dat je niet (goed) gezocht hebt. Bovendien is je topicstart veel te karig. Lees je in in de reeds bestaande topics zou ik zeggen (en volgende keer voordat je een scherm koopt nagaan of je videocontroller het aan kan sturen...)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.