Tweakers,
Hopelijk zijn jullie bereid jullie licht te laten schijnen over het volgende.
Ik draai:
AMD 64 Venice @ 2.4 Ghz
GA-K8N-SC-939
1 GB Crucial Ballistix (2*512 MB, Dual Channel)
Shapphire X1950 GT @ 612 Mhz (Core) en (1584 Mhz (Memory), (AGP-versie, Catalyst 7.7)
Cooler Master 450 Watt
XP vorige week volledig opnieuw geinstalleerd.
Met een Geforce 6800 LE scoorde ik een 3D Mark 05 score van rond de 4000.
Nadat ik mijn nieuwe Shapphire X1950 GT erin stopte en XP volledig opnieuw geinstalleerd had (na formateren C-schrijf) haalde ik een 3D Mark 05 score van 9100
Ik helemaal gelukkig, maar toen ik wat van mijn systeem begon te vragen vielen de prestaties mij enorm tegen:
- Need for Speed Most Wanted. Met alle instellingen nagenoeg op 'full' haal ik volgens FRAPS een gemiddeld aantal beeldjes van 30. Maar het loopt absoluut niet soepel, ik krijg enkel wat snelheidsbeleving wanneer alle opties op minimaal staan (bij 1280*1024), en FRAPS een gemiddeld aantal beeldjes van 50 geeft
- TestDrive Unlimited; eigenlijk hetzelfde verhaal.
- Het afspelen van .mkv bestanden en h264 bestanden (HD films) is een drama. Mijn processor load schiet naar de 100% (wanneer ik het beeld stretch over mijn dual screen setup) en van echt soepeltjes een film kijken is geen sprake. Natuurlijk is dit pittiger dan op een scherm, maar i.c.m. mijn Geforce 6800 LE kwam de load niet boven de 55 %.
Ik heb heel internet afgezocht, tweakers afgezocht; ik weet het niet meer...
Ik hoop op interessante reacties, alvast dank daarvoor!
Hopelijk zijn jullie bereid jullie licht te laten schijnen over het volgende.
Ik draai:
AMD 64 Venice @ 2.4 Ghz
GA-K8N-SC-939
1 GB Crucial Ballistix (2*512 MB, Dual Channel)
Shapphire X1950 GT @ 612 Mhz (Core) en (1584 Mhz (Memory), (AGP-versie, Catalyst 7.7)
Cooler Master 450 Watt
XP vorige week volledig opnieuw geinstalleerd.
Met een Geforce 6800 LE scoorde ik een 3D Mark 05 score van rond de 4000.
Nadat ik mijn nieuwe Shapphire X1950 GT erin stopte en XP volledig opnieuw geinstalleerd had (na formateren C-schrijf) haalde ik een 3D Mark 05 score van 9100
Ik helemaal gelukkig, maar toen ik wat van mijn systeem begon te vragen vielen de prestaties mij enorm tegen:
- Need for Speed Most Wanted. Met alle instellingen nagenoeg op 'full' haal ik volgens FRAPS een gemiddeld aantal beeldjes van 30. Maar het loopt absoluut niet soepel, ik krijg enkel wat snelheidsbeleving wanneer alle opties op minimaal staan (bij 1280*1024), en FRAPS een gemiddeld aantal beeldjes van 50 geeft
- TestDrive Unlimited; eigenlijk hetzelfde verhaal.
- Het afspelen van .mkv bestanden en h264 bestanden (HD films) is een drama. Mijn processor load schiet naar de 100% (wanneer ik het beeld stretch over mijn dual screen setup) en van echt soepeltjes een film kijken is geen sprake. Natuurlijk is dit pittiger dan op een scherm, maar i.c.m. mijn Geforce 6800 LE kwam de load niet boven de 55 %.
Ik heb heel internet afgezocht, tweakers afgezocht; ik weet het niet meer...
Ik hoop op interessante reacties, alvast dank daarvoor!