Toon posts:

X1950 GT, tegenvallende prestaties

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Hopelijk zijn jullie bereid jullie licht te laten schijnen over het volgende.

Ik draai:
AMD 64 Venice @ 2.4 Ghz
GA-K8N-SC-939
1 GB Crucial Ballistix (2*512 MB, Dual Channel)
Shapphire X1950 GT @ 612 Mhz (Core) en (1584 Mhz (Memory), (AGP-versie, Catalyst 7.7)
Cooler Master 450 Watt
XP vorige week volledig opnieuw geinstalleerd.

Met een Geforce 6800 LE scoorde ik een 3D Mark 05 score van rond de 4000.

Nadat ik mijn nieuwe Shapphire X1950 GT erin stopte en XP volledig opnieuw geinstalleerd had (na formateren C-schrijf) haalde ik een 3D Mark 05 score van 9100 :D

Ik helemaal gelukkig, maar toen ik wat van mijn systeem begon te vragen vielen de prestaties mij enorm tegen:

- Need for Speed Most Wanted. Met alle instellingen nagenoeg op 'full' haal ik volgens FRAPS een gemiddeld aantal beeldjes van 30. Maar het loopt absoluut niet soepel, ik krijg enkel wat snelheidsbeleving wanneer alle opties op minimaal staan (bij 1280*1024), en FRAPS een gemiddeld aantal beeldjes van 50 geeft

- TestDrive Unlimited; eigenlijk hetzelfde verhaal.

- Het afspelen van .mkv bestanden en h264 bestanden (HD films) is een drama. Mijn processor load schiet naar de 100% (wanneer ik het beeld stretch over mijn dual screen setup) en van echt soepeltjes een film kijken is geen sprake. Natuurlijk is dit pittiger dan op een scherm, maar i.c.m. mijn Geforce 6800 LE kwam de load niet boven de 55 %.

Ik heb heel internet afgezocht, tweakers afgezocht; ik weet het niet meer... :|

Ik hoop op interessante reacties, alvast dank daarvoor!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
ben je heel toevallig vergeten om drivers te installeren? (alles)
heb je de pci-e power connector erin geduwt? (als de videokaart die heeft)
staat er toevallig een instelling redelijk hoog? zoals iets lomps als AA???

Verwijderd

Ik vermoed dat je nog niet de Avivo drivers voor je kaart hebt geinstaleerd ,deze Xcode driver spreekt je Accaleratie aan van hardwarematig Videoencoding o.a H264 formaat.
Deze zit niet in de Catalystsuite of only Display driver download

hier is de Avivo driver voor je X1950GT APG kaart te downloaden

http://game.amd.com/us-en...aspx?p=xp/radeonxavivo-xp

Dat zou jou probleem moeten verhelpen 8)

Alleen voor NFS Most wanted heb je een probleem,namelijk je huidige procesor AMD XP2400+ is te traag om de X1950GT te voorzien van voldoende data , je zou een upgrade voor je CPU kunnen overwegen naar XP2800+ of liefst hoger om je hongerige grafischekaart van data te voorzien.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 18:43 ]

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:59
Je leest zijn CPU fout :p 2.4 Ghz, zal een rating hebben van 3800+ ofzo, ipv de 2400+. Denk nou niet echt dat de oorzaak is bij mostwanted, als mijn CPU (3500+) t spel wel goed kan draaien met een mindere 3d kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties!

@ LittleKiller: soms denk ik redelijk wat verstand van mijn PC te hebben, en soms twijfel ik daar aan. Dus wellicht niet een hele intelligente opmerking, maar je schrijft over een pci-e power connector. Nu heb ik de AGP-versie van de X1950 GT, dan heb ik toch niet een pci-e power connector?

@ edje5555: De codecs heb ik downgeload en geinstalleerd.
Wat betreft het HD verhaal. Ik heb nu alleen nog even gekeken naar een film in echt HD-formaat (VC-1). PowerDVD 7.3 laat zien welke hoeveelheid data er doorheen gaat.
Het intro loopt met 5 MB per seconde; gaat soepel. Een gemiddelde rustige scene loopt op 25 MB per seconde en op single screen schokt het beeld enorm.

Dit lijkt inderdaad op een gebrek aan verwerkingscapaciteit...

Wat betreft NFSMW. Ik zie in taskmanager dat mijn CPU constant op 100% staat.

Echter, je schrijft dat ik een AMD XP2400 heb. Alleen ik heb een AMD 64 Venice (3000).

Ben je dan nog steeds de meening toegedaan dat mijn processor te traag is? En (het is een beetje off topic) welke zou je dan aan raden (en i.c.m. met welk moederbord of blijft mijn GA-K8N-SC-939 goed genoeg?)

Verwijderd

Euhh ja sorry ,nee dat kan het probleem bij hem niet zijn foutje van mij kant :)

Dan zou het aan AA en AS en FS instellingen kunnen liggen ofwel Anti A en Asiotrop filtering ofzo....

Maar die 3D,ark score is ook niet echt hoog , draai hier op een P4 3.0HT@3.4 met een X1950PRO en pers er 9950punten uit , dat van hem met 9100 vind ik voor zijn systeem wat laag aangezien er een AMD X64 in zit ,terwijl hier een zwaar verouderde P4 3.0HT inzit 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
In het Catalyst Control Center staat AA op 'use application settings', datzelfde geldt voor AS.

Binnen NFSMW staat Texure Filtering een beetje aan en AA ook....

Maar het vreemde voor mij blijft dat FRAPS tussen de 30 en 35 beeldjes per seconde telt...en het beeld schokkering verloopt en geen snelheidsbeleving geeft. Soms lijkt het ook alsof het beeld even de boel weer inhaalt door juist even iets (te) snel te bewegen.

Wanneer ik nu een .mkv bestand afspeel (na installatie Avivo driver) blijft mijn CPU load richting de 90 schieten.

Het lijkt dus op probleem in data verwerking ofzo?

Verwijderd

Je moet bij CCC alle AA en AF standaard op application managed zetten (uit in windows). Verder ook het liefst niet in games aandoen aangezien ATI kaartjes redelijk poep performance bieden met AA/AF aan.

Edje, als ik me niet vergis zijn AMD64's even oud als P4's? En jij hebt er eentje met HT en hogere klok (wat op zich niet veel betekent maar toch). Bovendien heb jij een pro en hij een GT.
Maar een 06 score biedt het meeste vergelijking. Misschien dat SH dat kan doen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-07 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:28:
Je moet bij CCC alle AA en AF standaard op application managed zetten (uit in windows). Verder ook het liefst niet in games aandoen aangezien ATI kaartjes redelijk poep performance bieden met AA/AF aan.
Dit is dan toch echt kompleet onzin, de laatste generatie ATi kaarten laten hier een steek vallen, maar de voor laatste generatie heeft absoluut geen problemen met AA en AF. Ik haal met een ATi Radeon X1950XT 512MB ruim 12000 in 3DMARK05.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:28:

Edje, als ik me niet vergis zijn AMD64's even oud als P4's? En jij hebt er eentje met HT en hogere klok (wat op zich niet veel betekent maar toch). Bovendien heb jij een pro en hij een GT.
Maar een 06 score biedt het meeste vergelijking. Misschien dat SH dat kan doen?
Nee de AMD64 is pas in 2004 op de markt gekomen , mijn P4 begin 2003 , het aantal MHZ waar een CPU op loopt zegt niets over rekenkracht , zie Xeons of P4 , dit heeft te maken met latency (timers net als geheugen zoals cas3 of cas2) en clockticks per uit te voeren instructie.

maar das ander gelul :p

Persoonlijk zou ik heel die Catalystsuite er af gooien en only Displaydriver installeren zonder dat ControlCenter van ATI , en vervolgen ATI Tray Tool gebruiken, daar kan je wat meer en beter je grafischekaart optimaliseren ook AA en FSAA etc etc , wat ook veel scheeld is A.I op off te zetten in plaats van Low of High.

1280x1024 moet geen probleem zijn voor die kaart met 2xAA en 2xAS , hier draaid het op 1280x1024 4xAA 8xAS en op Qualty settings, en in most wanted alle settings op High en haal 37Fps min en max 71Fps
Dus er is wel degelijk teveel verschil voor een GT en een Pro , de GT presteerd iets minder ,maar dat mag geen 20Fps in een game schelen als ik zo de benchmarks op internet bekijkt .

Verder zou ik dan ook niet weten waar het bij hem aan kan liggen...
:|

Verwijderd

Topicstarter
Er werd gevraagd om een 3D mark 06 score van mijn huidige systeem: 3382 3D marks

Het grafiekje dat weergeeft hoe mijn systeem zich ten opzichte van gelijke systemen verhoudt is niet zichtbaar omdat er maar 1 vergelijkbaar systeem in de database zit.

...wanneer er nog ideeen zijn waarom HD films & games zo hopeloos lopen ondanks een fatsoenlijk aantal beeldjes per seconde... :? ...ik hou mij aanbevolen!

Verwijderd

ik kom uit op 5237 met 3dmark06 :D moest zelf ff schrikken met deze score :D

Maar goed, ik kan je verder niet helpen met je probleem, hier draaid H264 vlekkeloos zonder schokken op een Widescreen monitor van 19"

jammer ik had je graag een antwoord willen geven op je vraag, maar ik heb verder geen idee...

Verwijderd

Topicstarter
@ edje555: Dank je voor je moeite anyway! Wie weet dat er nog een oplossing van iemand komt!

Al blijft het maar een erg, erg vaag probleem en vrees ik het ergste....

Zou ik er zelfs aan moeten denken dat ik voor een RMA voor de kaart?

Mijn Geforce 6800 LE haalde in dit systeem een score van 3850. Dit is wel redelijk normaal toch? Ik bedacht mij namelijk dat misschien een ander onderdeel van het systeem niet goed functioneert?

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:11
Misschien je voeding? Alleen verwacht je dan uitval en niet mindere prestaties...
Al eens in het bios lopen rommelen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb het gebruikelijke zitten rommelen. AGP apature size gelijk gesteld aan het geheugen van de kaart (265 MB).

Nu ben ik de naam ervan kwijt...maar iets staat op 66 (er werd ergens op tweakers voor gewaarschuwd dat deze niet op 33 mag staan)

Ik heb alles weer even terug gezet op alle stock instellingen. De prestaties nemen verder iets af. Het GROTE probleem blijft.

Tips voor verder geklooi in de BIOS?

En de voeding. Een cooler master 450 Watt, een effectief ding en voldoet aan de eis die Shapphire stelt.

Verwijderd

_Dune_ schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:35:
[...]

Dit is dan toch echt kompleet onzin, de laatste generatie ATi kaarten laten hier een steek vallen, maar de voor laatste generatie heeft absoluut geen problemen met AA en AF. Ik haal met een ATi Radeon X1950XT 512MB ruim 12000 in 3DMARK05.
Mijn 1950Pro kan geen 2D aan zelfs met 2xAF O-)

3dm06 score: Ik haal 4700 stock, 5232 cpu@3.00 met 3dmark06 en 1950pro en e2160 processor.
Dus daar lijkt me iets mis idd. Je moet minstens 4500 halen oid.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 22:30 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:08

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:28:
[...]

Mijn 1950Pro kan geen 2D aan zelfs met 2xAF O-)

3dm06 score: Ik haal 4700 stock, 5232 cpu@3.00 met 3dmark06 en 1950pro en e2160 processor.
Dus daar lijkt me iets mis idd. Je moet minstens 4500 halen oid.
Ati is altijd zo'n beetje het toonbeeld geweest wat betreft prestaties met AA en AF aan. Dat jouw kaart in 2D niet functioneert als 2xAF ingesteld staat is niet te wijten aan Ati ;) AF wordt namelijk in 2D naar mijn mening niet eens gebruikt dus dat zou dan uiteindelijk op een rotte driver moeten uitkomen oid.
Als je 3D bedoelt dan eigenlijk zelfde verhaaltje, met als verschil dat in 3D de AF wel wordt gebruikt en het in dat geval zowel software- als hardwarematig fout kan gaan.

Verder zie ik dat TS voorheen een nVidia kaart had, weet je zeker dat alle oude drivers netjes zijn verwijderd, S.H. ? Download anders drivercleaner eens en ga als volgt te werk:

• Download nieuwste drivers van je moederbord en laatste goed-werkende drivers voor je AGP kaart (denk dat 7.7 de beste keus is)
• Verwijder alle huidige drivers van moederbord en videokaarten in Windows veilige modus (dus moederbord, ati en nvidia)
• Draai drivercleaner en haal van bijbehorende produkten de restjes weg
• Reboot, installeer drivers van moederbord
• Reboot, installeer drivers van videokaart

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 19:44
Heb je wel de chipset drivers (Nforce?) geinstalleerd voor je moederbord? En de AGP Gart driver?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Topicstarter
@Kneok: met het erin stoppen van de Shapphire X1950GT heb ik een volledig nieuwe windows installatie gedaan (na de boel eerste geformatteerd te hebben), dus van conflicterende drivers kan geen sprake zijn.

@ BackSlash, ja alle chipset drivers zijn geinstalleerd, w.o. inderdaad de AGP Gart driver....

|:( , dat vind ik ervan. Ik blijf uitkijken naar ideeen!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
ff vraagje...die performance die jij geeft over de games, is dat dan op 1 of 2 beeldschermen? en als het niet zo is staat het 2e scherm dan uit, of op windows?

Verwijderd

Topicstarter
De performance heeft betrekking op 1 beeldscherm. Het andere scherm schakel ik uit door het te 'disabelen' in het CCC. Voor de zekerheid herstart ik zelfs nog mijn systeem zodat 'hij' zeker weet dat het andere scherm uit staat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:07:
Ja, heb het gebruikelijke zitten rommelen. AGP apature size gelijk gesteld aan het geheugen van de kaart (265 MB).
Ik las je topic tot hier. Het is dus een AGP kaart?!

Mijn systeem is redelijk gelijk aan de jouwe, maar ik heb 4096 MB geheugen en een venice 3800+ met een EAX1950XT.

Ik denk even met je mee en ik doe wat suggesties zover ik er verstand van heb:

1. Het geheugen is dus net zoals in mijn systeem DDR1 400 MHz geheugen in Dual Channel. Althans dat neem ik aan. NFTMW is een best pittig spel en ik heb het ook gespeelt. Hier is de performance wel goed.
Concreet: Ik had succes met DDR400 2.5-3-3-8-15@2.5 volt <-> DDR385 2-3-3-6-10@2.65volt. Wel op 2T laten staan. Lagere timings had geloof ik het voordeel dat er sneller toegang is wat in Vista 4/10 punt extra opleverde (4.8 nu). DDR2 geheugen is echt beter opgewassen tegen dit gamegeweld.

2. De processor is wat langzaam. Het is een single core en dat is een nadeel als je Vista hebt dat veel achtergrondtaken heeft. Een goed tweakplan kan veel helpen. Ik merk het ook hoor dat in de nieuwste games niet alles even goed loopt. Het gaat heel aardig hoor, maar in UT3 haal ik ook maar 30fps constant (zonder AA 1680x1050).

3. AGP is (en daar verschillen meningen over) een verouderde bus en PEG is echt beter. Het is niet zozeer sneller, maar er kan sneller data doorheen en zelfs voor DDR1 kan dat voordeel opleveren, maar ik weet niet hoeveel.

4. Staat Geometry instancing ingeschakeld? Dat schijnt veel te schelen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de gedetailleerde post; begint wel op de hogere computerkunde te lijken ;) Ik heb even zitten kijken naar mijn DDR instellingen (betreft idd ddr1 400 Mhz). Alles zit nog op ' stock' en (uiteraard) op 2T.

Volgens een testje met memtest loopt het allemaal zeer stabiel. Overigens draai ik op mijn systeem gewoon nog XP (met het idee dat games dan over het algemeen net iets beter lopen)

De optie ' Geometry instancing' klinkt interessant, ik ken hem alleen niet. Waar moet ik zijn om dit in te schakelen?

Thx!

Verwijderd

@S.H.

Geometry instancing kun je inschakelen in de sectie Tweaks in ATi Tray Tool. Dan is het ook meteen doorgevoerd in je 3D sectie. In CCC weet ik de setting niet te zitten.
Mijn ervaring is dat CCC de boel wat vertraagd, waarom weet ik niet.

>>De 2 plaatjes Nvidia vs ATi is helemaal niet gewenst? Het is toch een ATi topic?

In mijn geval is het zo dat het merk me niet zo intresseert. Nvidia heeft net zulke goede kaarten en dat ze wat problemen hebben/hadden met drivers onder Vista ligt niet aan het merk.

Zover ik het begrepen heb (pin me er niet op vast) was het zo dat Microsoft ATI heeft geleerd hoe ze drivers moeten schrijven voor Vista. Nvidia zou deze kennis niet hebben. Nogmaals, dit heb ik ergens gelezen. Het had iets te maken met de nieuwe manier van de kaart aanspreken onder Vista (WDDM: Windows Display Driver Model?).
Dat zou dan ook niet helemaal eerlijk zijn tov Nvidia want ze heeft wel series DX10 kaarten in haar lijn zitten die alleen onder Windows Vista aangesproken kan worden want er was toch geen DX10 voor Windows XP?

Mocht het niet waar zijn dan heb ik niets geschreven :)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Update je driver eens naar Catalyst 7.10, en vergeet niet dat je X1950GT geen über-highend-kaart is ;)

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:59
probeer eens met de omega drivers te werken in plaats van met Catalyst.
http://www.omegadrivers.net/
'k heb erg goeie ervaring met die drivers en ik dacht dat de laatste versies van omega (gebaseerd op laatste catalyst) in combinatie met AGP ook werken in tegenstelling tot de officiele catalyst drivers.

Verwijderd

Hoi

Zelf heb ik ook even gekeken op die site en ik weet nog niet precies wat Omega drivers zijn. Zelf heb ik de laatste Catalyst erop gezet en de prestaties zijn goed. Net zoals de vorige drivers is er niets aan de hand, maar ik heb geen wauw gevoel van "wat is het sneller".

Zelf heb ik Vista X64 en ik heb daar zo snel even geen Omega drivers voor kunnen vinden. Ook voor de voorganger Windows X64 zie ik geen Omega drivers staan of ik kijk er finaal overheen.

Ik heb een dualboot met Windows X64 en Vista X64. Sommige games zoals Unreal Tournament 3 en de Need for Speed series lopen wat beter onder de 64-bit XP versie.
Mijn games heb ik op Windows X64 draaien en mijn zakelijke applicaties onder Vista. De partitie van Vista is kleiner als die van Windows X64 (Vista x64= 20 GB <> XP64 = 60 GB).

Ik zie wel mijn volledige 4096 MB met een paar MB eraf in taakbeheer, maar nu jouw performanceprobleem. Mijn ervaring is en ik weet niet of dat voor alle gametitels geld, maar Windows Vista X64 heeft meer geheugen nodig voor de game zelf. Windows X64 is zuiniger.

1. Verzeker je van het feit dat je genoeg geheugen in je machine hebt zitten. Als je bijvoorbeeld 2048 MB hebt en je gebruikt Vista dan zul je toch tekort gaan komen in games zoals mijn ervaring keer op keer is.

2. Voor Windows X64 is nét de Catalyst 7.10 uit en deze werkt zalig.

Ja, maar ik heb geen Windows X64!

Dan is er een site waar je gratis een demoversie van Windows X64 kunt ophalen.
deze link: http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/facts/trial.mspx

Met deze versie kun je testen of jouw performance nog zo laag is. Je kunt hem maar 30 dagen gebruiken, maar dat lijkt me genoeg tijd om een goede impressie te krijgen van het geheel?
Ik bedoel dus met name op het gebied van games.

Jouw machine zou moderne games nog redelijk moeten kunnen spelen. Met een framerate van (schat ik ook maar) 35 fps mag je blij zijn in UT3. Onder Vista duikt dit spel terug naar 20 fps.

Het kan ook aan het spelletje zelf liggen, maar ook NFS gedraagt zich beter op XP 64-bit.

3. Jouw kaart en de mijne hebben het zwaar het 4 voudige AA en vooral als je supersampling gaat gebruiken. Zelfs mijn X1950XT gaat haperen op 4 voudige AA en SS. Zet ik alles terug op 2 voudige AA en 4 voudige AF dan gaat het van zijn leien dakje. AF hakt er niet zo in als AA en vooral SS is heel zwaar.

Dus dit bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07450/Knipsel.PNG

Vermijdt deze setting.

Ik hoop erg dat je er wat aan hebt en als je vragen hebt zal ik ze beantwoorden. Deze topic trekt mij wel aan want ik heb met exact hetzelfde probleem gezeten. Dat lossen we op ;)

Hee, waarom staat er pro terwijl het een XT kaart is??

Verwijderd

Nieuwe post eventjes:

Ik zie nu dat je slechts 1024 MB hebt. Dan is het probleem net zo eenvoudig als de eenvoud hemzelf. Je hebt gewoon geheugentekorten.
Mijn systeem heeft 4096 MB en als ik flink aan het scannen ben onder Vista X64 en ik ga zwaar aan de slag dan heb ik zo een geheugenbelading van 75% te pakken.

Met gamen ga ik telkens ver over de gigabyte heen. Mag ik dan concluderen dat je een tekort hebt?

Zou dat niet verklaren waarom je haperingen en schokken krijgt? Met UT3 hoef je aan te komen zetten want voor dat spel is 1024 MB wat weinig.

Ik ben geen specialist hoor ;) , maar het lijkt me allemaal zo logisch als de pest en dat zijn computers ook; een leuke hobby.

Verwijderd

@ darrel: Ik wist dat die AF/AA problemen wel normaler waren voor ATI kaartjes :P
Het geheugenprobleem is er natuurlijk wel, maar je moet niet vergeten wat zijn 3dmark06 score was: 3382.

Mijn peak 1950pro (wat ongeveer evengoed is als een goede gt dus) en e2160 met 2gb halen 4700 3dmark06 alles stock. 3400 is dan toch wel wat laag?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:10:
@ darrel: Ik wist dat die AF/AA problemen wel normaler waren voor ATI kaartjes :P
Het geheugenprobleem is er natuurlijk wel, maar je moet niet vergeten wat zijn 3dmark06 score was: 3382.

Mijn peak 1950pro (wat ongeveer evengoed is als een goede gt dus) en e2160 met 2gb halen 4700 3dmark06 alles stock. 3400 is dan toch wel wat laag?
Ja, dat geloof ik direct, maar vergeet je niet een ding?

Jouw CPU is een behoorlijke zware jongen en was het niet zo dat 3Dmark06 ook aanspraak deed op de CPU? Ook als je snel DDR2 geheugen hebt ben je ver in het voordeel.

Nette score, hoor, prima. Ik ga ook eens een bench doen later deze dag want ik wil het ook wel weten. Kan ik me nog beter vergelijken met topic starter en met jou want we zitten alle 3 met ongeveer dezelfde kaart :) Ik post de score dan ook eerlijk.
Ik weet dat ik in 3Dmark05 11.017 punten haal onder Windows X64 en onder Vista X64 haal ik maar 8890 punten :/ .

Laterz.

Verwijderd

Nee de XT is 30% sneller dus dat is niet echt dezelfde :P

En de Peak is een zwakke pro, de meeste mensen halen zo rond de 5500+ met een normale 1950pro (maar die zijn ook meteen 30 euro duurder ;) )

Ik had ongeveer 5300 punten met de e2160 op 3.00ghz. De CPU score zat toen zo rond de 1900. Dus dat is dan 3400 voor de GPU. Dat is al hoger dan zijn hele systeem bij elkaar? Denk het niet hoor :P Er moet iets niet kloppen. Zelfs een single core moet wel minstens 1K punten kunnen halen.

Verwijderd

@ darrel: Ik wist dat die AF/AA problemen wel normaler waren voor ATI kaartjes
De X1xxxGT/Pro/XT/XTX serie van ati was juist wel goed in AA etc. dat probleem begon pas met de HD2x00 serie.

Maar dat daar gelaten, het probleem hier is heel simpel. Je koopt een kaart van 120 euro o.i.d. er je verwacht een fps van 60+, dat kan natuurlijk niet. Je in-game performance is gewoon zoals hij hoort te zijn. Nfs carbon is iets zwaarder dan most wanted, met mijn vorige systeem: E6600 - X1900XT - 2 gig haalde ik in carbon met alles op high (ook de AA settings in ccc) een fps van ongeveer 30 - 40. Jij in een iets minder zwaar spel met ook een iets minder snelle graka haalt ongeveer hetzelfde. Dus dit kan wel kloppen denk ik, als je een fps van 60+ wilt hebben ga je toch echt naar de 8800GT/S range ala 250 - 300euro. Dus ja het is afwegen, die extra paar frames tegen een meerprijs van bijna 200 euro of de settings op middel en 200 euro uitsparen..

PS: ik speelde op 1680x1050 maar ik had ook een C2D op 3.6Ghz

PS#2: @darrel32: Mijn systeem gaat nergens de fout in?! 8)7 (heb hem niet eens meer zoals je al had gelezen, maar omdat de X1900GT en X1900XT dezelfde architectuur hebben haalde ik het er even bij)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 15:46 ]

Verwijderd

@Diesel, natuurlijk hebben we geen high-end systeem meer, maar nu ik de test heb gedaan is de score van topicstarter niet goed?

Ik haalde 5309 punten en in de laatste 2 testen haalde ik een framerate van 26-30 en inderdaad geen 60 fps.

3400 tegen 5300 scheeld wel even 36%. Iemand zei hier dat mijn kaart 30% sneller is dus dan moet het toch aardig kloppen. Kun je niet de ORB raadplegen? Leg een paar tests naast elkaar en bekijk waar jouw systeem in de fout gaat.

Verwijderd

Ik raad een ieder aan, die serieus wilt gamen op de visueel wat hogere instellingen (standaar 2x AA etc.) geen aankoop te doen van GT producten bij ATI. Kijk Nvidia is wat anders, de 7900Gt is veruit superieur aan de qua shaders/pipelines inferieure x1950GT.

Minimaal een x1950 Pro, dan zul je bevredigd worden in je behoefte om benchmarks te scoren (^_^)

Verwijderd

Topicstarter
De drivers geupdate naar 7.10 en later nog naar de versie die op de bijbehorende installatie CD-Rom geleverd werd.

Vanzelfsprekend het hele proces i.c.m. driver cleaner.

Resulaten blijven gelijk, voorzover je van resultaten kan spreken. Ik weet dat het geen enorme high end kaar is. Mijn probleem zit m in het schokkende beeld terwijl er een FRAPS-rate is van 30...

Still any ideas? 8)7

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je optie om wat onderdelen te wisselen met iemand anders? Ff je geheugen/cpu wisselen als je de mogelijkheid hebt...

[ Voor 32% gewijzigd door LosGieros op 15-11-2007 11:32 ]

Rapapa...

Pagina: 1