[XP] random BSOD, Muisdriver verantwoordelijk?*

Pagina: 1
Acties:
  • 785 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pomp0m
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-02 23:27
Laat ik eerst even iedereen verwelkomen dus hier hallo ik ben Rob Stolte ik heb hier al vaker rond geneust op GoT maar nooit echt een post gemaakt dus bear with me als je iets ziet wat wat beter kan en nu hier mijn verhaal der probleem.

Ik kreeg een tijd geleden telkens een BSOD dat gebeurde sinds ik een 2de monitor aangekoppeld had. Heb toen een keer geprobeerd de 2de monitor los te koppelen maar liep weer tegen een blauwtje aan. Heb geprobeerd windows opnieuw te instaleren (zonder 2de monitor) hielp niet, Toen effe opgegeven ik had geen geen zin meer in. Legde mijn ogen op een nieuwe muis en toetsenbord die ik toen gekocht had. Maar hat toen telkens nog het bluescreen dus de pc maar weer opnieuw geinstalleerd (met 2de monitor). Alle drivers geinstalleerd enz dit was vorige dinsdag in totaal heeft het accafietje ongeveer een 3 weken geduurd, Maar weer een BSOD daarna autorestart uitgezet en de hele techinsche code overgescheven. Toen heb ik gegoogeld op mousewd.sys die in de tech info stond maar niets duidelijker van geworden. Mijn zus praat telkens veel over GoT dat het een heel helpzaam forum is dus dacht ik, ik probeer het hier is te vragen en hier ben ik dan. Ik hoop dat dat jullie mij wel kunnen helpen

ik heb geprobeerd zoveel mogenlijk technische data van mijn pc te verkrijgen maar als je nog iets nodig hebt moet je het zeggen dan zet ik het erop.

van het BSOD:
technische info
***STOP: 0x0000008E (0XC 0000005,0XBAE04981, 0XB2D4ABAC,0X00000000)
*** MOUSEWD.SYS -address BAE04981 base at BAE04000, batestamp 44bb520d

mijn sys specs:
proccesor amd athlon 64 x2 4400+
moederbord gigabite GA-M61PMS2 (rev.2.0)
hard drive western digital wd2500ys
grafische kaart geforce 7700gt
geheugen kingston KVR800D2N5K2/G2
toetsenbord trust ds-3300x (oud tb)
logitech g11(nieuw tb)
muis super mini rf wireless optical mouse van konig (oude muis)
mslr01 laser gaming mouse van e-tech (nieuwe muis)
monitor primair (1ste monitor) acer AL2216W
secundair (2de monitor) aluc 15inch (meer weet ik er niet van)
rand apperatuur logitech g25 stuur
saitek x52 pro hotas joystick
hpdeskjet 3940 printer (wel aangesloten maar geen drivers geinstalleerd)
track ir 4
mx5wavemaster 5.1 speaker system
konig headphones
tele2 20mbit internet

software alle laatste drivers met laatste bedoel ik ook beta's
autodesk inventor 2008 educational edition
autodesk autocad 2008 educational edition
flightsimulator 2004
crysis demo
timeshift demo
GTR 2
TEST DRIVE unlimited
race 07
supreme commander

heb het zo uitgebreid mogenlijk opgescheven want bij veel forums word vaak gezegt dat ze nog een beetje info missen

[ Voor 3% gewijzigd door pomp0m op 08-11-2007 18:37 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
Verwijder eens alle software + drivers die met je muis te maken heeft en installeer daarna de standaard muis driver van windows

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
MOUSEWD.SYS <- hierop crasht hij blijkbaar.

*anders lees ik*

Ik zou inderdaad de mouse driver verwijderen.

Eventueel kan je in safe mode starten en handmatig deze file renamen, mocht je niet kunnen achterhalen welke driver precies van deze file gebruik maakt.

[ Voor 66% gewijzigd door Cruz op 08-11-2007 18:37 ]

• pomp0m
ik dacht het zelf ook al dat het aan de muis lag dus had al de drivers van de muis gedeinstalleerd maar toen deed hij totaal niets meer (de muis) dus heb ik de drivers weer opnieuw geinstaleerd. (dacht er niet bij naa dat de drivers van windows ook mischien verwijderd waren(gebeurd dat dan ).
maar hoe kan je dan de windows drivers van de muis installeren(waar staan die ) ik kan ze niet vinden op de cd van xp.
edit : toen ik de drivers van de muis gedeinstalleerd had kreeg ik ook een bluescreen (dezelfde)
ik had de bluescreen ook voor dat ik mijn nieuwe muis had gekregen.

[ Voor 16% gewijzigd door pomp0m op 08-11-2007 18:50 ]

• THE_FIREFOX
Hoe heet jouw muis in Apparaatbeheer ?

• pomp0m
HID-compilant muis maar gek genoeg staan er 2 muizen in. 2 keer een identieke muis in apperatenbeheer dan.

Edit: Heb trouwens het type nummer van mijn 2de monitor gevonden dat is:FA1500

[ Voor 27% gewijzigd door pomp0m op 08-11-2007 19:24 ]

• THE_FIREFOX
zit je de ontvanger van je draadloze muis nog vast aan de computer ?

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Ik denk dat als je, net als je tb, ook een logitech muis had aangeschaft je deze problemen niet gkend zou hebben. König is niet super, E-tech loop ik ook niet warm van.

Gooi allebei die HID-apparaten in apparaatbeheer eens weg en reboot een keer. Kijk daarna van welke fabrikant het stuurprogramma is (ook in apparaatbeheer). Daarna zou je met 'stuurprogramma bijwerken' moeten kunnen kiezen voor een MS stuurprogramma.

Sign here against sigs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb even de vrijheid genomen om de gebruikte Windows versie ook in de titel te zetten zoals we dat hier gewend zijn :)

Overigens zou je met de bestandsnaam al vrij snel moeten kunnen achterhalen van wie die driver precies is :) als je die file opzoekt ( F3) en met je rechtermuisknop de eigenschappen opvraagt staat er wel een leverancier bij genoemd, of je kijkt de driverbestanden na op de bijbehorende driver CD van je muis.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pomp0m
Ik heb beide hid apperaten verwijderd en de windows versie geinstalleert maar idem nog steeds de BSOD.
De 2de hid is hoogstwaarschijnlijk de mouse stick op de saitek joystick.
Ik heb gezocht op mousewd.sys en krijg er 2 eentje in C:\Program Files\Office mouse driver en eentje in C:\WINDOWS\system32\drivers,
waarbij staat:
Bestandsversie 1.0.0.0
Beschrijving KBWD Device driver.
Maar er staat geen leverancier bij.

Bij beide is hij hetzelfde en op de installatie CD-rom staat MSLR01 Version 1.0.

[ Voor 3% gewijzigd door pomp0m op 09-11-2007 06:54 ]

Pagina: 1