Toon posts:

Internet valt uit tijdens downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 3.034 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit met een nogal irritant probleem. Mijn internetverbinding dondert er namelijk steeds uit als ik redelijk grote bestanden download (bijvoorbeeld demo's van nieuwe spellen). Als dit dan gebeurt moet ik naar "mijn netwerklocaties-->netwerkverbindingen weergeven-->Lan verbinding uitschakelen en dan gelijk weer inschakelen. Dan doet alles het weer leuk en aardig. Vervolgens ga ik het bestand waar ik mee bezig was weer opnieuw downloaden. 3x raden wat er een aantal minuten later gebeurd? ja, internetverbinding valt er weer uit. Dit krijg ik dan nog heel vaak, totdat ik op een moment geluk heb en mijn verbinding eens niet uit valt zodat ik dan eindelijk dat bestand heb waar ik lang op heb moeten wachten.

Dit probleem heb ik dus ALLEEN als ik grote bestanden van site's download, maar ook als ik via nieuwsgroepen (programma Grabit) iets download. Als ik niks download valt mijn internet er namelijk nooit uit, ook tijdens het online gamen heb ik dat probleem nooit. Dus ALLEEN bij het downloaden gebeurt dit.

Verder heb ik vandaag tele2 gebeld maar ik heb het probleem nog steeds. ( er werd me gezegd dynamisch ip selecteren ipv statisch wat ik aangemaakt had om bijv pes online te kunnen spelen, firewall uit te zetten en virusscanner uitzetten, geen van alle heeft effect gehad)

Ik heb ook al ff op het forum hier rondgezocht naar mensen met hetzelfde probleem, maar daar ben ik ook niet veel wijzer van geworden. Wel heb ik het hokje bij de settings van mn netwerkkaart om deze uit te schakelen om stroom te besparen uitgezet, resultaat was echter ook nul.

Dus weet iemand misschien hoe ik dit komt en hoe ik dit kan verhelpen?

Thx

Oja, mn netwerkadapter is:
Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller (dat is dus geen aparte netwerkkaart, maar de std adapter op mn mb. Asus p5nSLI)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 18:02 ]

Verwijderd

Ik had dit probleem met mijn experiabox.
Heb het volgende gedaan:
inloggen in je router -> advance settings ->internet->firewall->Attack detection op medium zetten.

Hierna tabblad status->internet-> klikken op Empty bij de Nat table.
Dit laatste moet je denk 1x in de 2 dagen bijhouden, dus regelmatig op empty drukken.

Mijn probleem was daarmee volledig opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal eens kijken.

Nu alleen hopen dat ik in mn router kan komen, want me pa is die inloggegevens vergeten. Nogal dom, maargoed :P ik kom dr wel uit.

thx

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog andere suggesties? Ik kom tot nu toe namelijk nog niet in mn router..

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

Yor

Yor1313#2571

Als je een beetje oplet, zie je dat het probleem niet je pc is, maar je router-modem.

Dus post eerst eens het type daarvan en kijk eens op google of er meer mensen zijn met dat probleem.
Ik had het bijv. met een zyxxel 650, die gooide me ook van internet af als ik te grote bestanden binnenhaalde.

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

Topicstarter
Mn router-modem is een Davolink DV-2020.

Heb nog even hier rondgekeken en vond een groot topic genaamd "Versatel 20mb modem tips&tricks"

Maar daar word ik nog niet veel wijzer van OMDAT ik niet in die router kan komen. Is er niet een optie waarmee je dat ding zo reset dat ook de inlognaam + ww weer op default staan?

Ook word er in dat topic gezegd dat je hierheen moet gaan http://192.168.1.1/pppoe.html en zo je ww kan vinden. Dit kan ik echter niet eens omdat je dan dus eerst je username + ww in moet vullen voordat je daar bij wilt komen, en aangezien ik deze niet weet lukt me dat niet. Heel irritant dus.

Iemand enig idee hoe je dat ding terug zet naar de fabrieksinstellingen?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Reset knopje indrukken gewoonlijk. Bekijk eens de handleiding :)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar dan blijft het wachtwoord wel hetzelfde, dus kan ik alsnog niet in mn router komen.

Maar ik zal het nog eens proberen, who knows.

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-12 09:05
wachtwoord is standaard user, gebruikersnaam is ook user.

INIT-knopje aan de achterkant ingedrukt houden gedurende een seconde of 30, en daarna een minuutje de stekker eruit reset je IAD (Internet Acces Device, ofwel je modem)

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Er staan trouwens best veel posts over het password:
Versatel 20MB modem tips & tricks

Standaard wachtwoord user/user geprobeerd?

offtopic:
Edit: Jahé, net iets eerder posten he :+

[ Voor 11% gewijzigd door Kixtart op 09-11-2007 13:56 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
jezus, dat ding kan van mij echt de ziekte krijgen. Waarom staat er in dat boekje dat dat ding een "Factory Default button" heeft, terwijl er op die plek op dat apparaatje geen eens een knop zit :@ Sowieso zit er op dat modem geen reset knop of iets wat er op lijkt. Het enige wat erop zit zijn ingangen voor LAN, stroom, Telefoon en TV kabels. Meer niet.

ff de stekker eruit halen en er weer opnieuw indoen helpt niet, en dit command http://192.168.1.1/rebootinfo.cgi geeft hetzelfde effect als de stroom er af halen en er dan vervolgens weer op zetten.

Als me pa met zn domme hoofd dat ww nou gewoon niet had veranderd was er niks aan de hand geweest...

Verwijderd

Topicstarter
tinus89 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:53:
wachtwoord is standaard user, gebruikersnaam is ook user.

INIT-knopje aan de achterkant ingedrukt houden gedurende een seconde of 30, en daarna een minuutje de stekker eruit reset je IAD (Internet Acces Device, ofwel je modem)
Ja, maar die gegevens heeft mn pa dus gewijzigd. Daarom kom ik er niet in. Kzal eens ff kijken naar dat init knopje.. ben benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
oke, met dat init knopje is het gelukt :P username en ww zijn nu weer gewoon user/user, dus dat is wel mooi:)

zit nu dus in mn router-modem te kijken, maar wat FTD80 zei kan ik niet vinden..Dat ik bij mn firewall attack detection op medium moet zetten.

dus wat moet ik nu doen?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Lol, lijkt een beetje op een handje-vast-houden vraag ;)

Je geeft aan: "Kan ik niet vinden". Belangrijker is het om aan te geven wat je dan wel kunt kiezen of nog even de menu's doorspitten en googlen.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
weet ik :P maar dat komt omdat ik heel weinig van deze ongein af weet. Dus daar kan ik ook niet zo veel aan doen.

Tja, het menu wireless kan ik doorstrepen, want ik ben gewoon met een kabeltje verbonden.

Verder zie ik bij de tab Advanced 2 subgroepen, NAT en LAN. Bij Lan informatie over ip-adress en subnet mask, bij NAT kan ik poorten en virtual servers instellen. Verder staat daar ook een subgroep DMZ Host.

Verder kan ik nog naar de groepen Voice en Management, maar deze twee zijn volgens mij ook niet zo belangrijk voor mijn probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Ik heb nu dus nog maar ff dat topic doorgespit, maar toch kom ik er niet uit. Ik snap vrij weinig van wat die mensen daar allemaal zeggen over PPPoE ofzo? WAN settings etc..Iemand zegt daar op pagina 2 door gewoon in te loggen met user/user, vervolgens op 1 van bovenstaande links te klikken(links op pagina 1 volgens mij) dat hij zo de WAN en firewall settings enabled? Maar als ik op zo'n link klik, dan krijg ik mooi een wit scherm voor mn neus. Als ik dan vervolgens naar http://192.168.1.1 ga is er niks veranderd. Kan iemand het me misschien iets beter uitleggen?

thx

Edit:

blanco scherm komt dus omdat tele2 al die opties heeft verwijderd, dus ligt niet aan mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 16:22 ]

• kakhead
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-01 14:25
Ik had hetzelfde probleem als jij, toevallig ook hetzelfde moederbord/netwerkkaart :)

ik heb een andere netwerkkaart in mijn computer geplaatst, m'n internet valt nu niet meer uit tijdens het downloaden via nieuwsgroepen.

Succes!

Verwijderd

kijk eens naar de modem of die iets geks aan geeft als de verbinding uit valt.
het kan zijn er in de modem een fout op treed of een instelling verkeerd probreer eens de modem te resetten

• Maurits27
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-12-2015
Eventueel de firmware van je router updaten.

LET OP: firmware updaten brengt enig risico met zich mee.
Het kan namelijk een defect veroorzaken.

Nieuwste driver voor je netwerkkaart al geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
@ dopje : Als je goed gelezen had heb ik em vaker gereset;) dus dat heeft geen zin.

en tja maurits, ik lees dus in dat topic "Versatel 20MB modem tips & tricks " dat dat update weinig zin heeft en dat je zelf aan de gang moet gaan met linux en dergelijke.. maar daar snap ik allemaal geen moer van dus tja. K zal binnekort wel ff met een netwerkkaart proberen, hopen dat het werkt.

k laat et nog weten,

thx

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 15:40

denivan

de enige

Ik vind dat er nogal weinig getroubleshoot wordt in dit topic. "internet valt weg" is nogal een magere omschrijving. Ik zou me het volgende afvragen :

- Als het internet "weg valt", welk IP heeft de pc dan ?
- Kan je de router op dat moment nog pingen of benaderen via web interface ?
- Zo ja, wat zegt de router dan over de WAN status ?

... Op die manier weet je toch iets meer of het een PC probleem of een router probleem is.

@JOESTJOEST : Eerste hit in google op 'wat is pingen' levert op : http://www.multidesk.be/artikels/artikel/000066/

[ Voor 17% gewijzigd door denivan op 22-11-2007 14:52 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je precies met pingen? Hoe moet ik dat doen?

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-12 11:19

KRG

ga naar START > UITVOEREN > tik in: cmd...

Dan krijg je een dosvenster, tik dan in: ping <insert ping (zonder die vage haken e.d.)>

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:41:
wat bedoel je precies met pingen? Hoe moet ik dat doen?
Meer uitleg over pingen vindt je hier.

Verwijderd

Topicstarter
oke, net viel ie dus weer uit bij het downloaden van een superpatch voor pes2008....

- Kan me router niet bereiken via web interface
- Kan me connectie niet pingen (lijkt me dan ook logisch)

ltr

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-12 19:45

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Heb je op dat moment nog een IP adres ? Als er andere pc's in het netwerk zijn, valt dat interent dan ook mee weg of alleen op de pc waarmee je download ?

En welk ip heb je proberen te pingen ?

Strava

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je zegt ook niet hoe je download. Als je download via Torrents bijvoorbeeld kan het zijn dat je pc meer connecties wil maken dan je router aan kan. Je kan dan het aantal connecties beperken in je software waarna je geen problemen meer hebt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 14:28
Probeer nou eerst maar ff een netwerkkaart zoals al werd aangegeven of verifieer of je netwerk instellingen allemaal correct zijn.

Ik krijg sterk vermoeden dat dit helemaal niets met het modem te maken heeft. -> kan modem gewoon benaderen, verbinding valt weg (heeft het modem dan nog wel signaal -> check het lampje voor ADSL signaal), als verbinding uitvalt is modem ook niet benaderbaar. Mijn conclusie zou zijn dat het probleem bij de pc ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Gadgeteer schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:55:
Probeer nou eerst maar ff een netwerkkaart zoals al werd aangegeven of verifieer of je netwerk instellingen allemaal correct zijn.

Ik krijg sterk vermoeden dat dit helemaal niets met het modem te maken heeft. -> kan modem gewoon benaderen, verbinding valt weg (heeft het modem dan nog wel signaal -> check het lampje voor ADSL signaal), als verbinding uitvalt is modem ook niet benaderbaar. Mijn conclusie zou zijn dat het probleem bij de pc ligt.
Ja, maar als je goed leest kan ik het modem ALLEEN benaderen als ik dus WEL verbinding heb. Zodra mn verbinding weg valt kan ik dit niet. Dit heb ik een paar posts terug nog gezegd:P Maargoed. En mn netwerkinstelling zijn allemaal correct.

Maar ik zal snel zo'n netwerkkaart proberen en zal het effect dan natuurlijk laten weten.
Pagina: 1