Toon posts:

Msi pm8m3v via chipset en nvidia 6600GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met bovenstaand bord in combinatie met de Nvidia 6600 GT AGP kaart.

Het bord heeft een via chipset.

Probleem is dat het bord regelmatig crasht met random stop errors. Zelfs bij een kale install van vista crasht de pc.
Ik heb al diverse dingen gecheckt zoals ram, voeding en andere kaarten, maar dat bleek allemaal ok te zijn.

Als laatste heb ik de videokaart er dus uitgehaalt en op onboard vga overgeschakelt. Nu blijft de machine stabiel.

Aaangezien ik de machine als mediacenter gebruik is het gebruik van de agp kaart eigenlijk noodzaak omdat het shared vga maar 64 mb ondersteund, wat wel kan maar niet ideaal is.

Ik heb de kaart met diverse whql drivers geinstalleerd en zelfs met de driver van windows update crasht de machine met elke keer een andere stop error.

Mijn vraag is herkent iemand het probleem met deze kaart en moederbord in combi met elkaar.
zou het kunnen dat deze combi niet goed werkt met deze via chipset.?

Ik kan via google niks vinden of deze combi problemen geeft.

als iemand meer info nodig heeft hoor ik dat graag

andy

• cyrus26
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 09:10
Probeer eens de nieuwe via chipset drivers te downloaden voor je mobo.Kan helpen en ik weet het.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de laatste drivers gedownload van de via website al gedowload, maar dit heeft niet geholpen. Ik begin steeds meer te denken in de combi van de kaart en het bord. vooral ook omdat met de onboard vga kaart het geen problemen geeft.
cyrus26 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:32:
Probeer eens de nieuwe via chipset drivers te downloaden voor je mobo.Kan helpen en ik weet het.

Verwijderd

Topicstarter
Ik keek toevallig op de msi website bij vista capable motherboards en toen bleek dat dit bord alleen de basic versie ondersteund en ultimate dus niet.

Zou dat de reden van het crashen kunnen zijn. Ik heb nu xp media center geinstalleerd en die draait tot op heden feilloos, dus geen crashes.

Ik vind dit wel maf, want ik kan ultimate wel installeren ,maar na een half uur crashed de machine gewoon met een stop error.

Kennelijk kan dit bord dus geen ultimate aan , alleen basic ,en dus geen media center mogelijkheden.

mijn vraag waarom alleen basic en geen ultimate en waardoor zou de crash veroorzaakt kunnen worden?.