Toon posts:

Nwe CRYSIS PC BUILD; ok ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Om weer goed mee te komen en Crysis te kunnen spelen zoals het 'is meant to be played', ben ik van plan het volgende in elkaar te schroeven; wat denken jullie ervan ?

Beneden is mijn kladje dus er zitten wat persoonlijke to do's en notities bij

PROCESSOR :
Q6600, G0 stepping ! Intel 'S Spec': SLACR (aan eind van Produkt Code) 230,- incl post (PW) (239,- Komplett, maar stepping checken)

COOLING :
Thermalright Ultra 120 Extreme 45,- PCSilent.nl, A'dam (PW) + SilenX IXP Ixtrema Pro Fan (120mm, 38mm, 90cfm, 18dB, 3/4pin) 22,- PCSilent.nl, A'dam (PW), Silenx 1203818 op hun site
Thermal Paste ?
320-600-800-1000-1500 grit schuurpapier voor lapping ?

MOTHERBOARD :
Asus Maximus Formula Special Edition 230,- incl post (PW) (259,- Komplett) . Afhankelijk van prestaties HD3800. Mocht ATI vidkaart niks worden dan SLI bord voor 2x8800GT; nieuwe NVidia 790i mobo's checken (mid-Nov release)

MEMORY :
2x 2GB Crucial Ballistix Tracer PC6400 CL4 2x93,=185,- Komplett (PW)

VIDEOCARD :
2x 8800GT 225,- incl post (PW) x2= 450,- of 2x 3870HD prijs ?! (release mid-Nov), of 2x HD2900Pro 1GB 2x 250,- (PW) (of 2x300,- Alternate; op voorraad) (te flashen naar 2900XT!)

PSU :
Thermaltake Thoughpower 1200W Modular (=WO133RU en níet WO156RU !) 255,- Komplett.nl

CASE : Cooler Master CM 690 (incl 3x120mm fan) 60,- incl post (PW)

Vista Premium 64bit 100,- incl post

Rest van oude compu: keyboard, 120GB & 500GB HDD, X-Fi en Lasermuis van oude compu

1730,- !!

Verwijderd

Heb je dit gelezen? CSL Beleid

Vooral de 1e paar paragrafen zijn interessant ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:22:
Heb je dit gelezen? CSL Beleid

Vooral de 1e paar paragrafen zijn interessant ;)
Nee dat had ik inderdaad nog niet gelezen :)

Ik snap jullie beleid ergens wel maar aan andere kant ook weer helemaal niet; ik bedoel je wil als internetsite toch zoveel mogelijk levendigheid en traffic genereren ? Daar sluit een heel restrictieve forum policy nou niet direct bij aan ?!

Anyways, understood, apologies

Verwijderd

Waarom zulke veelte dure componenten waar je net niets aan hebt?

Een P35-DS3R, DS4 voldoen al ruim en kunnen ook goed overclocken. Wil je echt sli(wat ik echt overbodig vind) kun je naar het moederbord kijken dat ze in de BBG gebruiken.

een KW voeding? WHY?! zo veel verbruik je echt niet 600watt zou al voldoen.

Verder mogen dit soort topics niet meer. Je kan altijd nog naar hardware.info of naar bouweenpc forum.
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:26:
[...]

Nee dat had ik inderdaad nog niet gelezen :)

Ik snap jullie beleid ergens wel maar aan andere kant ook weer helemaal niet; ik bedoel je wil als internetsite toch zoveel mogelijk levendigheid en traffic genereren ? Daar sluit een heel restrictieve forum policy nou niet direct bij aan ?!

Anyways, understood, apologies
Op GoT worden mensen verwacht met boven gemiddeld verstand van computers. Deze mensen kunnen hun eigen systeem heel goed samen stellen.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar dat kan je van bv de gemiddelde bezoeker van tomshardware.com ook verwachten en toch is het daar wel toegestaan.

Wat maakt het in vredesnaam uit of er ook newbies bij de bezoekers zitten ? Ik bedoel, je moet het ergens leren en discussie, vragen, suggesties bevordert alleen maar kennisdeling en kan interessante levendige topics opleveren. Het niveau van de site blijft bepaald worden door de hoogwaardige content die de site zelf aanbrent/publiceert; dat niveau/imago wordt echt niet geschaad of gaat echt niet omlaag door een paar 'rate this pc' threads.

Bouw wat mij betreft een apart Newbies gedeelte, maar sluit hen niet compleet van jullie doelgroep af, want met een dergelijke quasi elitair beleid, schiet je naar mijn mening enkel jezelf in de voet (i.e. minder traffic, minder leuke discussies).

Maar ja, bovenstaande is slechts mijn persoonlijke mening :)

Verwijderd

Dat is een aparte discussie. In het kort: we verwachten niveau. Toch minstens dat je wat FAQ's doorleest en de zoekfunctie kunt gebruiken. Dan had je mijn linkje iig meteen gevonden en was het ook duidelijk geweest wat wenselijk is en wat niet. Nu is er nog geen man overboord maar je begrijpt dat wij dit 20 keer op een dag zeggen en dan begint het oud te worden :P

Voor mensen die net beginnen en/of die een vrijer regime prefereren is er altijd nog www.beginnersweb.nl

Zie het aub niet als arrogantie want dat is niet onze insteek. Newbs zijn meer dan welkom maar n00bs zijn wat minder welkom. :) Mijn persoonlijke onderscheid tussen die 2 is dat de 1e inzet toont en wil leren. Daar hoort ook bij wat de forumcultuur en regels inhouden.

Ik ben niet specifiek mod van dit subforum en ik snap je irritatie maar dat is het beleid en sja dat heeft een reden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 17:41 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor mensen met weinig verstand van PC's is deze site gewoon niet bedoeld. Daar zijn site's zoals beginnersweb.nl voor. Een appart stukje voor n00bs zal er dan ook niet komen.

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Nog een laatste opmerking.

Met deze setup ga je crysis op ultra high/high bij 1920x1200 AA enabled misschien +/-30fps halen...

Beter even wachten op een GF9800 serie gpu.
;)

Doe je ding.

Verwijderd

Topicstarter
"Zie het aub niet als arrogantie want dat is niet onze insteek. Newbs zijn meer dan welkom maar n00bs zijn wat minder welkom. Mijn persoonlijke onderscheid tussen die 2 is dat de 1e inzet toont en wil leren. Daar hoort ook bij wat de forumcultuur en regels inhouden."

geheel mee eens en gelukkig te zeggen dat ik dan een newbie ben want denk niet dat ik dmv gokken die lijst heb samengesteld; daar is heel wat onderzoek en discussie aan vooraf gegaan.
En wil zeggen dat dat juist heel leerzaam was voor iedereen, niet alleen voor mij, maar voor alle posters en lezers. Zie bv deze thread, waarin uiteindelijk redelijk specifiek op bepaalde zaken wordt ingegaan (lees vooral de links van Ausch30 middenin pgn, erg verhelderende info) : http://www.tomshardware.c...74-13-crossfire-certified

Maar jaaaa

Verwijderd

Ik had het ook graag anders gezien hoor :). Daarom vertoef ik tegenwoordig wat meer op hardware.info. Allen regels zijn regels. Die zijn niet voor niets op gesteld.

Je wil alleen niet weten hoeveel werk de moderators hadden met het sluiten van topics van n00bs. Die met hun bootschappenlijstje aan komen en zeggen is dit goed? In plaats van het onderbouwen van keuzes die je maakt en waarom je twijfeld over bepaalde onderdelen.

Een computer samen stellen is niet zo moeilijk. Doel, budget en reviews lezen. Dan bepalen wat voor jouw belangrijkste is en bestellen maar :). Ja door de bomen zie je het bos niet meer, maar je moet gewoon veel lezen.
(www.Hardware.info, www.tomshardware.com, www.madshrimps.be, www.anandtech.com. Daar kan je altijd goed een begin maken en dan specifiek googlen naar reviews.)

Wens je verder wel veel succes met je zoektocht. (Probeer es wat meer aan value for money te denken inplaats van alles duur kopen ;), kan er mischien ook nog wel een waterkoeler van af)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 18:23 ]

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 13:43

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Waarom wacht je gewoon niet, tot dat de full version er is. En dan komen de benchmarks er ook aan. Zoals met de demo, was het high-end spul van nu, niet krachtig genoeg.

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:14
Waarom een 1200W voeding??
Halveer het wattage en je zit wel goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Flipjack op 08-11-2007 18:27 ]

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Pats topic met je uitroeptekens achter de prijs }:O

1200 watt voeding |:(

Je notities 8)7

Je moet jezelf niet zo serieus nemen :+

Sorry voor de gare reactie maar dit mocht wel gezegt worden

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:02

Thandor

SilverStreak

Zie inderdaad het CSL Beleid :). Er staat overigens in zowel het beleid als de FAQ een link naar een howto, doe daar je voordeel mee.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.