BSOD

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• ralphterror
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
heej mense, ik heb al een tijdje last van BSOD's. Ik krijg veel verschillende!
System:
AMD athlon 3500+
DFI UT Lanparty SLI-D
2x512mb Gskill
7900GTX 512mb
Maxtor 200gb diamond 9 SATA

Ik begon dus toen ik mijn oude videokaart verkocht en een nieuwe kocht(Nvidia Club3d 7900GTX 512mb). Aangesloten pc aan en toen brande er een chip van mijn harde schijf door. Ik opgestuurd voor garantie. Is er een nieuw printplaatje opgezet. Aangesloten, geformateerd en xp er opnieuw op. Ging allemaal nog goed. Ik installeerde COD2 en wilde hem gaan spelen toen ik mijn 1ste BSOD kreeg; een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. ('Ik zou later wel aan mijn neef vragen waardoor dit kwam en of hij het op zou kunnen lossen.') Nou zette pc weer aan en volgende dag bij multitasken weer een BSOD; nu wel een andere. Nja die kreeg ik steeds vaker en sneller na het opstarten. Dus ik wilde, na overleg met mijn neef xp er opnieuw opzetten. Alleen tijdens de installatie(tijdens het maken van de Windows-installatiemappen) kreeg ik een BSOD. En bij elke poging van installatie kreeg ik weer een andere BSOD-fout.
Daarom heb ik vervolgens Memtest86+ laten lopen voor wel iets van 7 uur zonder enige fouten.
Ik heb er in andere voeding in gehad, maar gaf nog steeds een BSOD bij xp-installatie.
Toen heb ik een andere harde schijf gekocht: WesternDigital SATA2 160Gb. Aangesloten, en xp-installatie gedraaid. Liep weer vast bij het maken van de Windows-installatiemappen met de BSOD: ntfs.sys! En die gaf die 2x achter elkaar. Ook liep hij tijdens de installatie vast, maar dan zonder BSOD. Dus contact gehad met mijn neef, die vandaag langs kwam. Hij heeft net de Maxtor als FAT geformateerd, om zo die ntfs fout weg te krijgen, maar ook hierbij blijft de installatie na een bepaald aantal % hangen.

Iemand die nog ideeen heeft om Windows er gewoon op te krijgen?

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gare windows cd misschien ?

Gaar moederbord ?

Ik gooi maar een paar ideen omhoog

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
ik heb dit op mijn vista pc ook (gehad), na het installeren van de nieuwe drivers lijkt het weg te zijn
ik heb een Geforce 6150 onder Vista . 6 november is er een nieuwe forceware uitgekomen. sinds installatie nog geen vastlopers gehad.

• ralphterror
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
Fatal Mind schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:12:
Gare windows cd misschien ?

Gaar moederbord ?

Ik gooi maar een paar ideen omhoog
Heb ook andere cd's of dvd's gebruikt, Vista bijvoorbeeld, maar die hing ook.

Moederbord zou kunnen..
DaTimMan schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:15:
ik heb dit op mijn vista pc ook (gehad), na het installeren van de nieuwe drivers lijkt het weg te zijn
ik heb een Geforce 6150 onder Vista . 6 november is er een nieuwe forceware uitgekomen. sinds installatie nog geen vastlopers gehad.
Ik kan toch geen drivers installeren wanneer er helemaal geen OS op staat..

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
ralphterror schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:22:
[...]

Heb ook andere cd's of dvd's gebruikt, Vista bijvoorbeeld, maar die hing ook.

Moederbord zou kunnen..

[...]

Ik kan toch geen drivers installeren wanneer er helemaal geen OS op staat..
goed punt , kleine leesfout.

ntfs.sys heb ik zelf een keer gezien na de omschakeling van ATA naar SATA, ik heb toen tijdens de xp setup aparte WD drivers ingeladen voor de SATA controller. volledig geformatterd, en SATA als 1st boot device ingesteld in de BIOS.

dit heeft toen mijn probleem opgelost. XP is niet altijd even handig met SATA heb ik gemerkt. Met Vista zou ik het niet weten

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:02

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis! :o

In het beleid staat een link naar een troubleshooter, loop die eerst even door :). Overigens maak ik op dat je de problemen pas ondervindt nadat je een nieuwe videokaart hebt geïnstalleerd. Je kunt dan het beste ook in die richting zoeken, is de kaart wel compatible?, staan er geen instellingen in het BIOS verkeerd?, is de voeding nu wel goed genoeg?, etc.. :).

Na het troubleshooten zul je ongetwijfeld een 'probleemveroorzaker' aan kunnen wijzen en die verhelpen. Lukt dat niet? Dan kun je een topic openen in het subforum dat aansluit op het onderdeel welke voor problemen zorgt :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.