Toon posts:

AGP Slot defect maar toch weer niet

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok.

Ik heb een videokaart in mijn medion8080xl pc zitten die van tijd zijn kuren krijgt.

ik heb artifacts (strepen en blokken in allerlei kleuren en vormen) op mijn scherm.

je zou denken een kapotte kaart. Echter wanneer ik mijn pc opendraai en ik duw op de kaart dan verdwijnen de artifacts.

Ik heb het AGP slot al meermaals uitgeblazen. Zelfs de gouden spoortjes op de kaart gereinigd.

echter dit helpt niet. Het is echt een slecht contact. Nu zit ik bijvoorbeeld met een perfect beeld. Als er echter een dreun komt of een trilling kan het zijn dat ik ineens terug de strepen krijg. En dan moet ik wederom tegen de kaart drukken. Het is niet zo dat ik tegen de kaart moet drukken naar het agp slot toe. Als ik langs de zijkant van de kaart druk hebik het meeste resultaat. Dit symptoom is ineens ontstaan. Heb de vijs moeten losvijzen die de kaart op zijn plaats houd. want als ik die gebruik dan komen de strepen het snelste terug...

Weet er iemand hoe ik een beter contact kan krijgen tussen het moederbord en mijn videokaart?

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
uhm, ook gewoon geprobeerd om hem er opnieuw in te zetten?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

Boor een gaatje door de printplaat, ergens waar *zeker* geen kopersporen en onderdelen zitten (hoe ofzo), en maak een twee gaatjes in je kast (één boven, één onder). Elastiek erdoor, klaar! :Y)
Zo doen Tweakers het :)

Serieus antwoord: Al in een andere computer geprobeerd?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

andere kaart in dezelfde pc gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is:

dit is een AGP kaart. Ik heb geen andere AGP kaart liggen alsook niet een andere computer waar ik hem in kan steken.

Betreft er gewoon uithalen en er terug insteken? Meermaals ;) Trouwens het agp slot uitblazen zonder de kaart eruit te halen gaat moeilijk...

Maar volgens mij ligt het niet aan de kaart (kan natuurlijk). Want zoals ik al zei: het lijkt verdacht sterk op een slecht contact. Als ik tegen mijn pc (staat op de grond) een stampje (liefdevol tikje) geef dan is dat goed genoeg om mijn scherm vol artifacts te decoreren.

Dus eigenlijk is mijn vraag: Kan ik nog iets anders doen dan uitblazen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt beredeneren tot je er blauw van wordt, je gaat niet achterhalen waar het probleem echt zit tot je ofwel deze kaart in een andere PC stopt danwel een andere AGP kaart in deze PC. Al heb je het gelijk dat het gaat om slecht contact, dan nog, it takes two to tango - de slechte contacten kunnen ook op de videokaart zitten.

En OK, jij hebt geen systeem met AGP kaart liggen, maar je gaat me niet wijsmaken dat niemand in je omgeving een PC heeft met AGP? Consumenten die geen Tweakers zijn hanteren doorgaans een 5-jarige afschrijving van hun PC, en in 2002 was AGP volop gangbaar...

Oslik blyat! Oslik!

• Tjeetah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik heb een tijdje geleden precies hetzelfde gehad met een Ati 9700 pro kaart. Door de kaart aan te drukken kon ik vaak ook de artifacts weer laten verdwijnen. Maar na een tijde werden de artifacts zo erg dat er niks meer aan te doen was.

Ik heb hem toen vervangen door een andere kaart, en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07 13:33

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Heb al paar van die kaarten in handen gekregen met zelfde probleem.

Is koeler die niet meer goed werkt en daardoor overhit de kaart.
Zalman VF100Cu opzetten en weer in orde.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07-2025
iets minder drastisch kan siliconen spray zijn voor de fan? btw als je siliconen spray gebruikt moet het echt druipen. niet lafjes. teveel kan er met wat wc/keuken rol papier er wel afgehaalt worden.

www.medionsupport.com onder early pc's is een section over 8080 xl dacht ik. http://www.medionsupport.com/phpbb2/viewforum.php?f=20 direct link als je een inlog naam hebt denk ik.

ati tool kan ook handig zijn http://downloads.guru3d.c...6e4e8895be521149a034962c5 (werkt prima met een nvidia kaart btw)

[ Voor 67% gewijzigd door Ziasod op 09-11-2007 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop zo dat het de kaart niet is of mijn moederbord, maar een slechte fan.

ik geraak momenteel niet op het MEdion forum. Heb al tot 2 maal toe een login aangevraagd, met verschillende emailadressen en de activatiemail blijft op zich wachten...

Heb de ati tool gedownload. Maar dit is eerder een tool voor wanneer er geen problemen zijn. Heb proberen te overcloaken. Ik kan niet zoveel naar boven of ik krijg artifacts...

Wanneer er artifacts zijn en ik doe de core naar beneden, dan bljven de artifacts ook bestaan...

wat ik wel verdomd irritant vind aan deze forum is dat ik geen email verwittiging krijg zodra er een antwoord gepost is. Gevolg ik moet op regelmatige basis zelf checken. Waarschijnlijk omdat ik niet weet waar deze functie in te stellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 23:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:12:
wat ik wel verdomd irritant vind aan deze forum is dat ik geen email verwittiging krijg zodra er een antwoord gepost is. Gevolg ik moet op regelmatige basis zelf checken. Waarschijnlijk omdat ik niet weet waar deze functie in te stellen.
Dit forum verwacht dat je zelf actie onderneemt en daar behoort ook het regelmatig checken van je posts bij ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:12:
ik hoop zo dat het de kaart niet is of mijn moederbord, maar een slechte fan.
Zet er een ander fan op en je weet het :P Een beetje PC-winkel kan je daar zo aan helpen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 23:32 ]

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
je onderneemt verdomd weinig actie... als ik jou was, was ik al lang naar een vriend gegaan en ff gevraagd of ik in z'n pc kon kijken... of als het de fan is... dan zal die of helemaal niet meer draaien.. ( wat ik aan neem dat dat niet het geval is ) dus een huis ventilator erop zetten... kan ook al een wereld van verschil maken..
doe wat!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Het is al meermaals gezegd dat de enige manier om zekerheid te krijgen is om uit te wisselen met een ander systeem. Je slaat dat in de wind en probeert toch maar via allerlei kronkels van iemand anders te horen wat je wilt horen. Prima, maar als je ons hulp niet wilt gebruiken heeft een topic hier geen zin.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.