Home Cinema Set + TV

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjoerdb.
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06-2025
Hallo,
Wij zijn thuis van plan om een home cinema set en een nieuwe tv aan te schaffen. Ik heb al enige tijd rondgekeken op internet en in folders en dergelijke. Maar ik heb een paar vraagjes en heb wat advies nodig.

De Tv wordt waarschijnlijk deze:
Philips 32PFL7762D
[url]http://http//www.consumer.philips.com/consumer/nl/nl/consumer/cc/_productid_32PFL7762D_12_NL_CONSUMER/Flat-TV+32PFL7762D-12[/url]
Deze TV omdat wij die nieuw kunnen kopen voor 675 euro.

En daarbij deze home cinema set
Pioneer RCS-LX60D
http://www.pioneer.nl/nl/...0/42/RCS-LX60D/index.html
Deze set omdat daar alles opzit wat ik ook wil. Harde schijf, Dvd recorder en speler. Het is gewoon alles in 1, en dat is wat ik zocht.

1e Vraag
Maar met de komst van HD DVD en Blu-Ray DVD is het dan misschien toch verstandiger om losse componenten te kopen? zodat je later nog kunt upgraden en niet alles nieuw hoeft te kopen. Dat ik bijvoorbeeld nu een DVD speler koop met alles erop. En daarbij een goede set speakers met een goede versterker die jaren mee kunnen gaan en kan aangesloten worden op de DVD speler.
Dus:
Die complete set kopen of een losse DVD speler (met HD en recorder) samen met een versterker en speakers?(na luisteren) Het budget is evenveel als dat die set van Pioneer kost.

2e Vraag
Ik heb even wat uit zitten zoeken hoe het een en ander aangesloten moet worden. Maar ik kwam ergens niet aan uit. Hoe kun je er voor zorgen dat het geluid van de TV(dus echt als je tv aan het kijken bent) naar de home cinema set of versterker wordt verstuurd. Ik heb daarvoor even in de handleiding van de TV gekeken:
http://www.p4c.philips.co...32pfl7762d_12_dfu_nld.pdf
En ik kan eigenlijk geen 2 RCA aansluitingen vinden voor audio out.
Wat bijvoorbeeld bij deze wel het geval is:
http://www.p4c.philips.co...42pfl9632d_10_dfu_nld.pdf

Dus welke aansluiting kun je dan het beste gebruiken?

Met vriendelijke groet,
Sjoerd

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

Sjoerdb. schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:52:
1e Vraag
Maar met de komst van HD DVD en Blu-Ray DVD is het dan misschien toch verstandiger om losse componenten te kopen? zodat je later nog kunt upgraden en niet alles nieuw hoeft te kopen. Dat ik bijvoorbeeld nu een DVD speler koop met alles erop. En daarbij een goede set speakers met een goede versterker die jaren mee kunnen gaan en kan aangesloten worden op de DVD speler.
Dus:
Die complete set kopen of een losse DVD speler (met HD en recorder) samen met een versterker en speakers?(na luisteren) Het budget is evenveel als dat die set van Pioneer kost.

2e Vraag
Ik heb even wat uit zitten zoeken hoe het een en ander aangesloten moet worden. Maar ik kwam ergens niet aan uit. Hoe kun je er voor zorgen dat het geluid van de TV(dus echt als je tv aan het kijken bent) naar de home cinema set of versterker wordt verstuurd. Ik heb daarvoor even in de handleiding van de TV gekeken:
1e vraag:
Zoals je zelf al zegt is het kopen van losse onderdelen wel meer toekomstgericht. Omdat je dan de onderdelen los kan vervangen. Wellicht zijn de boxen die bij de set die je aangeeft wel oke, maar het probleem met zulke sets is dat de versterker in de dvd-speler is gebouwd en je die twee dus niet appart kan vervangen. Ik zou zelf kiezen voor losse onderdelen al ben je dan wel wat meer geld kwijt dan dat zo'n standaard set kost. Ander voordeel is wel dat je niet alles van één merk hoeft te kopen. En dat je ook boxen uit kan zoeken die meer volume hebben indien de kamer waar ze in komen te staan redelijk groot is.

2e vraag:
Ik heb even de productsheet bekeken van de 32PFL7762 en zoals je zegt is er inderdaad weinig mogelijkheid om die tv aan te sluiten op een (losse) versterker. Meeste Philips tv's hebben twee tulp uitgangen (stereo links/rechts) en één coaxiale uitgang (digitaal geluid). De enige uitgang die de tv heeft waar jij over praat is een koptelefoon-uitgang. Je zou eventueel dan een mini-jack naar 2x tulp-verloopstukje kunnen kopen en het zo op je receiver aan kunnen sluiten, maar echt goed geluid zou ik daar niet van verwachten.

Edit:
De tv's uit de Philips 7xxx-serie zijn wat meer budget, dus met minder opties. De 9xxx-series zijn wat uitgebreider. Jij refereert ook naar een tv uit de 9xxx-serie. Een tv uit de 7xxx-serie met wel digitaal uit (en ook in trouwens) en twee keer tulp is de 32pfl7332.

Edit 2:
Zoals gezegd zijn losse onderdelen voor een home cinema-set duurder. Maar als je nu voor losse onderdelen gaat ben je zowieso duurder uit. Maar let er vooral op als je aan het zoeken bent dat er op het eind nog onderdelen bij komen. Speakersnoer en aansluitkabels zitten meestal bij zo'n set inbegrepen en los kunnen die onderdelen los best prijzig zijn. Ongeveer 10% van de set betaal je aan kabels.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 08-11-2007 17:11 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Sjoerdb.
Bedankt voor de reactie.
Ik heb even gekeken in de handleiding, en inderdaad, deze heeft wel een audio out.
Maar wat ik ook zag is een H/V in/uitgang? Waar is dit voor? En ook een Audio L/R uit of ingang met maar 1 RCA aansluiting. Waar is deze voor?

En bij die set van Pioneer is de versterker volgens mij niet in de DVD speler gebouwd. Want het geluid gaat via een digitale audio verbinding(coaxiaal) naar de subwoofer. En de speakers zitten dan weer op de subwoofer aangesloten. Dus zit dan versterker dan in de subwoofer?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je in de toekomst richting HD-DVD / Blu-Ray wil, waarom ga je dan niet voor een Full-HD TV?

Je wil dus wel je audio toekomst gericht aanschaffen, maar niet je TV.. Die logica ontgaat me (Of je moet beeld dan niet belangrijk vinden).

Edit:
Ik gooi het geluid van de apparaten van de TV altijd over de stereo. Daarbij is op een TV een stereo uitgang meer dan genoeg, omdat er toch niet meer dan dolby prologic uitgezonden wordt.
Anders kom je dus uit op een digitaal pakket, en heb je een losse tuner nodig, waar dan de nodige uitgangen voor audio zit, die dan weer de stereo in gaat.

[ Voor 42% gewijzigd door RaZ op 09-11-2007 00:01 ]

Ey!! Macarena \o/

• Sjoerdb.
Maar full HD tv's zijn er toch pas vanaf 94cm?
Ik heb er maar een gevonden en die is 80cm.(sharp LC-32X20E).
Maar 94cm kan ik niet kwijt omdat de tv in een kast komt te staan en daar past hij gewoon niet in.
En we kijken vanaf een meter of 3, 4. Dus dan vind ik 94cm ook wat aan de grote kant.

Ook heb ik nog even wat opgezocht over die H/V aansluiting en dit gevonden
http://www.computercablestore.com/detail.aspx?ID=2812
Er staat bij dat het voor horizontaal en verticaal sync is. Wat is dat?

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02-2025
Full HD heb je niks aan lees ook :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1247103/0

Daarnaast ben ik het niet eens met losse onderdelen is beter dan een set omdat je dan per onderdeel kunt vervangen. Je kunt het wel maar in de praktijk doet geen mens dat muv een defect onderdeel. Daarnaast kun je op een bestaande set ook vaak een andere apparaat aansluiten, een HD DVD speler bv. Zeg nou zelf, over 5-8 jaar (afhankelijk van de gebruiker) ben je je huidige set toch zat en is er weer nieuwe technologie en wil je alles weer nieuw.... Geef mij maar een goeie, wat duurdere (dat wel) set.
Pagina: 1