Toon posts:

Bios update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan mijn pc te overklokken. Eenmaal in de Bios kwam ik erachter dat dit niet mogelijk is.
De waarden zijn grijs en kan ik dus niet veranderen.

Mijn systeem
Processor Celeron D 335 2,8 GHz
Mobo i845G-W627-6A69VM4YC-00
Kon het typenummer niet vinden met everest, dus heb ik mijn pc open gemaakt en kwam erachter dat het een MS-6577 is.

Ik heb gezocht naar Bios updates, de enige die ik tegen kwam was deze, echter zonder beschrijving
http://h10025.www1.hp.com...l&softwareitem=pv-17635-1

Ik heb overal gezocht maar niets kunnen vinden.

Verder heb ik geprobeerd te overklokken met Fuzzy Logic 4 een programma van MSI, maar dit had ook geen resultaat.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Kan je niet kiezen voor manual in biossettings? meestal is dat namelijk zo, staat processorsnelheid en memsnelheid/FSB op AUTO, en moet je switchen naar Manual voordat je aan overklokken kan beginnen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Na een BIOS reset is de optie dan wel beschikbaar?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Volgens mij heb je een MSI moederbord wat uitgegeven is als OEM onderdeel. Vind je regelmatig in Medion pc's bijvoorbeeld. M.a.w. daar zul je geen andere bios voor vinden.

Ik zou even goed kijken of je niet bepaalde opties kunt aanzetten zoals Mar2zzz vermeld. Maar de kans is groot dat je idd niks kunt doen. Mocht je dat wel willen zul je dus het moederbord moeten vervangen en ben je ook de garantie kwijt (zal wel een complete pc zijn he?).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, tis zon complete pc, HP/Compaq, meer dan 2 jaar geleden gekocht.
Overklokken wordt niet ondersteund door het moederbord, dus heb t maar met CPUCool geprobeerd. De processor is goed overklokbaar Celeron D 335. Alleen temperatuur was iets te hoog, 46 idle.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:37

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:42:
Ja, tis zon complete pc, HP/Compaq, meer dan 2 jaar geleden gekocht.
Overklokken wordt niet ondersteund door het moederbord, dus heb t maar met CPUCool geprobeerd. De processor is goed overklokbaar Celeron D 335. Alleen temperatuur was iets te hoog, 46 idle.
46 idle is nog niet te hoog... je moet eigenlijk onder load eens kijken naar je temps. Zitten ze onder de 57 graden oid, dan zit je nog wel goed. (zolang je systeem niet onstabiel wordt teminste). Of check ff met google de maximum temperatuur van een processor.

-_-

Pagina: 1