Aan Samsung Syncmaster 226BW eigenaren :)

Pagina: 1
Acties:

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 10:39
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van de Samsung 226BW. Wat een prachtig mooi "beeldkanon" is het toch :*) Na wat gedoe in het begin (ruis en strepen door het beeld) loopt hij nu toch wel heel mooi.

Alleen door de niet zo vlekkeloze start ben ik de instellingen van windows misgelopen. Windows heeft namelijk de iconen, en taakbalk automatisch aan mijn nieuwe resolutie aangepast. Opzich geen probleem, maar dan moet het naar mijn idee ook goed gebeuren. Het geval is nu, dat grote pictogrammen mooi en scherp zijn, maar als je kijkt naar de kleine pictogrammen op bijvoorbeeld de taakbalk, dan zijn deze heel onscherp en wazig te noemen. Ik ben van mening dat dit ook anders kan, en dat deze iconen aangepast kunnen worden. Helaas ben ik hier nog niet achter gekomen en vraag jullie waar ik dit kan wijzigen.

Waarom specifiek 226BW eigenaren? Nou, aangezien we dan op dezelfde resolutie zitten en misschien ook dezelfde problemen hebben/hadden, dat mij het ook verteld kan worden! :) Andere 22 inch eigenaren is naar mijn idee ook geen probleem.

Alvast bedankt 8)

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 09:19

Yor

Yor1313#2571

Ik wil je niet aanvallen ofzo, maar misschien hoort dit thuis in dit Topic?
Ik denk dat je daar eerder antwoorden zult vinden!

http://yor.minitroopers.com

• Jochemp
Het spijt mij zeer, dat had ik nog niet eens gezien. Tja, überhaupt eerste bezoek aan het forum. Mijn excuses!

EDIT: Ik kan daar dus niet voor mijn vragen terecht, zal wel even kijken of mijn probleem erbij zit. Hier nog even een plaatje voor de mensen die niet weten wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/449/ditduset6.png

[ Voor 52% gewijzigd door Jochemp op 08-11-2007 15:18 ]

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Misschien moet je eens cleartype aanzetten?

Dus rechtsaklikken op je bureaublad-------->eigenschappen--------->tabblad vormgeving------->dan op effecten klikken en dan bij bij de tweede checkbox cleartype selecteren. Helpt dit je?

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:20
Ik ben ook echt een trose eigenaar van dit prachtige beeldscherm, maar kan niet zeggen dat ik er problemen mee heb gehad...

• Jochemp
Yor_13 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:23:
Misschien moet je eens cleartype aanzetten?

Dus rechtsaklikken op je bureaublad-------->eigenschappen--------->tabblad vormgeving------->dan op effecten klikken en dan bij bij de tweede checkbox cleartype selecteren. Helpt dit je?
Nee, jammer genoeg heeft dit niets gebracht.

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Hmmmz,

Ik denk dat hje op een non-native reso zit dan...check eens de native reso van dit ding en kijk of je er ook daadwerkelijk op draait? iets van 1680x1050 geloof ik?

• TjardE
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je pictogram (icoon) grootte kun je veranderen in Windows. De waarde hiervan is van toepassing op de grootte van iconen in het algemeen en op de grootte van iconen in je start-menu.

Doe dit als volgt :

Rechter muis op desktop en dan eigenschappen

tabje vormgeving

knop geavanceerd

Item : Pictogram

Stel grootte in op 32

OK, OK en dan een reboot

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe heb je deze monitor aangesloten?
DVI (wit) of Dsub(blauw)

Ik had ook veel resolutie problemen totdat ik de verlengkabels voor DVI binnenkreeg.
Veel strakker en gelijk de juiste resolutie

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Jochemp
TjardE schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:40:
Je pictogram (icoon) grootte kun je veranderen in Windows. De waarde hiervan is van toepassing op de grootte van iconen in het algemeen en op de grootte van iconen in je start-menu.

Doe dit als volgt :

Rechter muis op desktop en dan eigenschappen

tabje vormgeving

knop geavanceerd

Item : Pictogram

Stel grootte in op 32

OK, OK en dan een reboot
Deze optie heeft alleen betrekking tot de bureablad-pictogrammen. Echter zou ik graag de taakbalk iconen wat kleiner hebben, zodat die wat scherper zijn.
arjants schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:49:
Hoe heb je deze monitor aangesloten?
DVI (wit) of Dsub(blauw)

Ik had ook veel resolutie problemen totdat ik de verlengkabels voor DVI binnenkreeg.
Veel strakker en gelijk de juiste resolutie
Ja, eerst had ik de DVI kabel aangesloten en kreeg ik ruis en strepen. Het leek net of ik naar Nederland 1 met slecht ontvangst aan het kijken was. Toen heb ik de VGA kabel geprobeerd. Ik had hetzelfde probleem, maar na 2-3 minuten was het ineens *bling* verdwenen. Geen strepen, geen ruis, maar haarscherp beeld (nadat ik de DVI kabel weer aan had gesloten natuurlijk).

Medewerker van Salland Automatisering had dit wel eens vaker gezien en zegt dat de monitor dan "wakker" moet worden ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Jochemp op 08-11-2007 15:51 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
DPI verlagen in beeldscherminstellingen ?

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:55

Nutral

gamer/hardware freak

Heb ik ook last van in windows xp, gelukkig geen last van in windows vista.

• Jochemp
yasinhm schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:51:
Heb ik ook last van in windows xp, gelukkig geen last van in windows vista.
Maar om daarvoor naar Vista over te schakelen ben ik niet van plan ;)
Moning2 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:51:
DPI verlagen in beeldscherminstellingen ?
Aah, daar had ik nog niet eens aan gedacht. En ja hoor, de DPI stond groter dan normaal. Deze heb ik verkleint en nu is alles dus kleiner, maar eigenlijk wilde ik dat ook. Als het me gaat irriteren gaat hij weer wat groter, en kijk ik gelijk of ik daar ook die taakbalkicoontjes apart kan instellen.

Bedankt!

[ Voor 47% gewijzigd door Jochemp op 08-11-2007 15:59 ]

Pagina: 1