[XP] Geen rechten op Mijn Documenten van oude installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03-2025

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
Bij de nieuwbouw van een PC heb ik XP opnieuw geïnstalleerd op een S-ATA schijf en vervolgens de oude P-ATA schijf aangesloten om daar wat data vanaf te trekken en hem dan te formatteren. Echter, de Mijn Documenten map van de enige gebruiker op de oude installatie, is afgeschermd op de één of andere manier, geen enkele gebruiker (administrator rechten of niet) kan die map openen.

Is er een manier om toch bij die gegevens te komen? Ik heb al een gebruiker aangemaakt op de nieuwe installatie die dezelfde naam en wachtwoord heeft als de gebruiker wiens bestanden ik wil redden, maar dat heeft geen effect gehad.

De oude en de nieuwe installatie waren allebei XP Pro NL overigens.

Mijn Library Thing catalogus

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:37

Korakal

Up up up!

Als je bij de beveiligingseigenschappen van de betreffende map kijkt, kun je waarschijnlijk zien dat jouw oude account als enige erbij mag. Je kan het nieuwe account ook rechten geven voor die map, of het nieuwe account eigenaar laten worden van de map. Beiden moet wel met administrator rechten gebeuren.

Verwijderd

Kijk eens hier op de site van MS, zij hebben hier de procedure beschreven.
Procedure: Eigenaar worden van een bestand of map

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03-2025

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
Bedankt. Ik moest nog wel even wat zaken regelen in de mapopties, maar het is gelukt met de procedure van Microsoft die Dummy1 postte. :)

Mijn Library Thing catalogus