Toon posts:

7 dagen bedenktijd na online koopovereenkomst?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om een voor mij grote uitgave te gaan doen. Ik wil namelijk een 42 inch Full HD LCD TV gaan aanschaffen. Na lang zoeken en lezen kwam ik via het engelse AV forums uit op deze TV:http://www.home-entertainment.toshiba.co.uk/consumer/products.nsf/pages/lcdplasma-regzaz-42z3030d?opendocument

In reviews en gebruikerservaringen komt deze TV er erg goed uit, ook wat prijs/ kwaliteit betreft. Maar aangezien Toshiba op het gebied van LCD tv's in Nederland een wat kleinere speler op de markt is, zijn er maar een paar shops in Nederland die hem verkopen. Dus na enig zoekwerk kwam ik uit bij pick2pay. ( http://www.pick2pay.nl ). Daar is deze tv zeer scherp geprijsd.

Echter, gisteravond laat kwam ik nog een laatste review tegen van deze tv, namelijk hier: http://www.trustedreviews...a-42Z3030D-42in-LCD-TV/p1.
Ziet er allemaal goed uit, behalve dit stukje: If you're watching an SD source, such as the built-in digital tuner, the 100Hz processing does some rather unpleasant things to the picture. First and foremost are some horrible shimmering effects around edges, especially around peoples' faces on close-ups. There's also an exacerbation of the shimmering that affects parallel lines on an image, like blinds or fences. Turning off the 100Hz when watching standard definition definitely improves matters, but strangely the image quality from the integrated tuner on the 42Z3030D just doesn't seem to be as good as that seen on the lower-end 42X3030D.

So surprised was I by the poor SD performance on the 42Z3030D that I requested another sample from Toshiba, fearing that there was actually a problem with my original TV. Firing up the new model instantly confirmed my suspicions, with SD looking far cleaner, both with and without 100Hz processing enabled. The replacement 42Z3030D even managed to produce decent images from the integrated Freeview tuner, which is notoriously difficult for any TV with a Full HD panel. Put simply, when viewing the replacement unit, all of the above issues simply weren't there.

Ok, stel nu dat ik ook een slecht toestel zou ontvangen, heb ik dan ook de mogelijkheid om hem in te ruilen? Want volgens de website van Pick2Play kan dat enkel bij ongebruikte producten :?

4.3 Er bestaat geen aanspraak op terugbetaling als het product is gebruikt en/of is beschadigd of de bestelling geopend en/of niet in de originele verpakking wordt geretourneerd.

Dus met andere woorden, ik neem de TV in ontvangst, sluit hem aan en kom tot de vervelende conclusie dat er een aantal zaken aan het toestel niet kloppen. Ik heb dan geen rechten omdat ik het toestel al gebruikt heb? Of lees ik verkeerd of zie ik iets over het hoofd hier?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 19:52
Kunnen ze wel zeggen, maar wettelijk gezien moeten ze wel!

Als je een rechtsbijstand verzekering hebt, zou ik die is effe bellen, en vragen hoe dat zit.
Mochten ze moeilijk gaan doen, dan zou ik die inschakelen.

Als je geen rechtsbijstand hebt, ja dan wordt het een moeilijke zaak, en dan is de vraag of het je wel allemaal waard is.
Anders effe in de buurt kijken, dat praat zo wie zo makkelijker dan telkens mailen met zo'n toco ;)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Waarom niet bij de "normale winkel" kopen? Dan kan je hem eerst testen en bespaar je wellicht een hoop ellende om je gelijk te krijgen (die je mijns inziens wel hebt)

Je zult de tv ook op eigen kosten moeten terugsturen en ik kan me voorstellen dat het bij een grote tv nogal veel is. Het voordeel wordt dan steeds kleiner

[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 08-11-2007 15:10 ]

Elect a clown, expect a circus.

Verwijderd

Topicstarter
Juist, en dat is juist het punt. Er zijn dus naar mijn weten geen reguliere winkels die dit type Toshiba ( of Toshiba in het algemeen ) verkopen bij mij in de buurt. Maar jullie hebben zéker gelijk, ik ben erg huiverig wat betreft het online kopen op afstand, en zéker als het om zulke grote bedragen gaat. Kijk, aan de hand van reviews en gebruikerservaringen komt deze TV er gewoon harstikke goed uit en de specs zijn om te watertanden, niet alleen Full HD maar ook 100Mhz, wil je een vergelijkbaar toestel met die specs kom je al gauw in de buurt van de 2100 euro ( Philips, JVC e.d )

Ik denk dat ik toch een andere keuze moet maken, en lekker naar de speciaalzaak bij mij in de buurt moet gaan en een toestel uit moet zoeken met misschien iets lagere specificaties, maar dan heb je wel de zekerheid dat mocht er iets mis gaan, je altijd even langs kan gaan voor persoonlijk contact. Dat zou mij, zoals jullie ook al zeggen, een hoop ellende kunnen besparen mocht e riets fout gaan.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik heb bij het kopen van een tv en andere witgoed ook de keuze gemaakt om via een web-winkel te kopen ipv van de plaatselijke electronica zaak

Uiteindelijk gekozen voor het laatste, wel iets meer betaald, maar zeker weten goede service, en dat is mij heel veel waard.....!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:19

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Die 7 dagen is de wet kopen op afstand en ja, ze zijn verplicht terug te nemen, echter NIET wanneer het product open is geweest. Ze mogen hem weigeren als het product al gebruikt is. Deze wet is alleen bedoeld voor mensen die zich bedenken, niet omdat ze het beeld toch niet zo geweldig vinden, anders kan iedereen wel gaan bestellen en uittesten, staat elke webshop in Nederland vol met gebruikte producten...

• Slasher
  • Niet online

Slasher

HTT-Thalan schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:28:
Die 7 dagen is de wet kopen op afstand en ja, ze zijn verplicht terug te nemen, echter NIET wanneer het product open is geweest. Ze mogen hem weigeren als het product al gebruikt is. Deze wet is alleen bedoeld voor mensen die zich bedenken, niet omdat ze het beeld toch niet zo geweldig vinden, anders kan iedereen wel gaan bestellen en uittesten, staat elke webshop in Nederland vol met gebruikte producten...
Dat heet ondernemers risico, je mag het product openen

Edit: Consumentenrecht en Wet koop op afstand

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 08-11-2007 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze wet is alleen bedoeld voor mensen die zich bedenken, niet omdat ze het beeld toch niet zo geweldig vinden, anders kan iedereen wel gaan bestellen en uittesten, staat elke webshop in Nederland vol met gebruikte producten...
Dat snap ik, maar het gaat ook niet zozeer dat ik het beeld eventueel niet zo geweldig zou vinden, maar bijvoorbeeld kleine gebreken, zoals in die review van Trustedreviews. En om dan je gelijk te halen bij een webshop, met mailen over en weer en telefonisch contact, lijkt mij een erge lastige procedure, want dan wordt het mijn woord tegen dat van hun. Hun zien niks aan dat toestel wat niet klopt, ik wel enz enz.

Ik heb de keuze gemaakt, en ga gewoon naar mijn plaatselijke speciaalzaak.

Verwijderd

bij beroep op de wet koop op afstand hoef je geen reden op te geven, dus als zij niets zien aan het toestel dat niet klopt is dat geen probleem voor je beroeping. Het probleem ontstaat als zij je rechten niet respecteren en je je geld niet terug willen geven.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Onjuist. De wet is in het leven geroepen om consumenten dezelfde mogelijkheden te geven om zich van de eigenschappen van een product op de hoogte te brengen net zoals in een normale winkel.

Hoe kan je kijken of een product aan je verwachtingen voldoet als je de doos niet mag open maken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:41:
[...]

Onjuist. De wet is in het leven geroepen om consumenten dezelfde mogelijkheden te geven om zich van de eigenschappen van een product op de hoogte te brengen net zoals in een normale winkel.

Hoe kan je kijken of een product aan je verwachtingen voldoet als je de doos niet mag open maken?
Precies, dat vroeg ik mij dus ook al af :) Maar ja, zoals Mockingbird ook al zegt, het probleem ontstaat als zij je rechten niet respecteren en je je geld niet terug willen geven. Ik heb daar echt geen zin in in een ja/nee spelletje. Laat ik nu maar gewoon verstandig zijn, en wat meer betalen en een TV bij mij om de hoek gaan kopen, dan kan ik tenminste nog eventueel op een nette manier mijn verhaal doen, mocht er iets niet goed zitten.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk dat hier alles info te vinden is die de TS nodig heeft. Zoniet dan kun je natuurlijk altijd in dat topic terecht voor vragen, anders gaat het hier toch nog een keer allemaal dubbelop vrees ik.

Verder zou je natuurlijk altijd nog garantie kunnen claimen aangezien de TV niet correct lijkt te werken.

En als laatste: geilen op specs heeft bij een TV bar weinig nut, want het meeste is maar uit de duim gezogen, op verschillende manieren gemeten, of mooie marketingpraat. In de winkel zie je pas echt hoe de TV's onderling presteren, en daarom is het dan ook altijd aan te raden om voor dit soort dingen altijd eerst naar de winkel te gaan (ook al is dat misschien wat verder weg).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.