ADSL2(+) en analoog alarm

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-11 22:30
Ik heb nu ISDN en ADSL (over ISDN) en daaraan gekoppeld via een Quattrovox een analoge lijn voor het alarm.

Nu wil ik overstappen naar ADSL2 20Mbit + internetbellen, maar dan verlies ik mijn analoge lijn en heb dus een probleem met de alarmmeldingen.

Is het mogelijk om een nieuwe analoge lijn aan te schaffen dedicated voor het alarm en dan de rest gewoon om te zetten ? Er worden per maand ca. 31 statusmeldingen gedaan over die analoge lijn (+ evt. alarm). Kan alleen nergens terugvinden wat de analoge lijnen bij KPN kosten.

Daarnaast wil ik als dit niet kan van ISDN1 wat ik nu heb (ja dat klopt, ik heb 1 hoofdnummer en 1 msn) overstappen naar analoog, maar volgens mij is dat een dure grap.

Iemand ervaring hiermee ?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
Je kan toch gewoon het alarm op het IPB aansluiten?

• cupra4
GrooV schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:01:
Je kan toch gewoon het alarm op het IPB aansluiten?
Ik heb geen IPB

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
cupra4 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:52:
Ik heb nu ISDN en ADSL (over ISDN) en daaraan gekoppeld via een Quattrovox een analoge lijn voor het alarm.

Nu wil ik overstappen naar ADSL2 20Mbit + internetbellen, maar dan verlies ik mijn analoge lijn en heb dus een probleem met de alarmmeldingen.

Is het mogelijk om een nieuwe analoge lijn aan te schaffen dedicated voor het alarm en dan de rest gewoon om te zetten ? Er worden per maand ca. 31 statusmeldingen gedaan over die analoge lijn (+ evt. alarm). Kan alleen nergens terugvinden wat de analoge lijnen bij KPN kosten.

Daarnaast wil ik als dit niet kan van ISDN1 wat ik nu heb (ja dat klopt, ik heb 1 hoofdnummer en 1 msn) overstappen naar analoog, maar volgens mij is dat een dure grap.

Belbudget? 10 eur per maand. Maar goed, over die lijn kun je dan ook meteen je ADSL2 laten lopen, of je knupt je alarm ook hieraan.

Betrouwbaar is anders, maar aangezien je 'm nu ook al op een quattrovox hebt zal dat blijkbaar niet van belang zijn. Alarmcentrale's die ik ken mogen juist NIET op een quatrovox. Naast het feit dat ws geen noodstroom op je qv hebt kun je dan ook nooit een "overrule" maken. Normaal drukt een alarm keihard alle lijnen eruit als ie een melding moet doen, en pakt ie zelf direct de lijn. Gesprekken worden dan afgekapt ten behoeve van de melding.

• cupra4
DJSmiley schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:04:
[...]

Belbudget? 10 eur per maand. Maar goed, over die lijn kun je dan ook meteen je ADSL2 laten lopen, of je knupt je alarm ook hieraan.

Betrouwbaar is anders, maar aangezien je 'm nu ook al op een quattrovox hebt zal dat blijkbaar niet van belang zijn. Alarmcentrale's die ik ken mogen juist NIET op een quatrovox. Naast het feit dat ws geen noodstroom op je qv hebt kun je dan ook nooit een "overrule" maken. Normaal drukt een alarm keihard alle lijnen eruit als ie een melding moet doen, en pakt ie zelf direct de lijn. Gesprekken worden dan afgekapt ten behoeve van de melding.
Ik heb wel noodstroom op de QV gelukkig :P
Maar zoals het er nu naar uitziet blijkt dat je met ISDN ook maar max. 8 Mbit kan hebben, dus ik moet wel terug naar analoog.
De situatie waar ik naartoe wil is eigenlijk ADSL en VOIP. Maar voor dat alarm moet ik een analoge lijn blijven houden. Hoe werken die andere aanbiedingen eigenlijk ? Neemt de provider dan de lijn over van de kpn ?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
cupra4 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:10:
[...]
Maar zoals het er nu naar uitziet blijkt dat je met ISDN ook maar max. 8 Mbit kan hebben, dus ik moet wel terug naar analoog.
Oh ?

En laat ik toch net een 12-20 Mbit opgeleverd hebben gekregen op mijn idsn aansluiting.
(nu nog even wachten op het Adsl2 modem ;) )

Abort, Retry, Quake ???

• cupra4
aZuL2001 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:14:
[...]

Oh ?

En laat ik toch net een 12-20 Mbit opgeleverd hebben gekregen op mijn idsn aansluiting.
(nu nog even wachten op het Adsl2 modem ;) )
Dan ben ik heel benieuwd naar je snelheid. Ik las ergens op internetten.nl dat het zo was. Maar dat hoeft natuurlijk niet te kloppen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Nu nog beperkt door mijn Adsl 1 Copperjet modem, ergens rond de 7 Mbit had ik begrepen van de supportdesk, met 1 Mbit up.

Maar dat zou nog wat hoger moeten gaan komen (de download dan) zodra het Zyxel adsl2 modem er is.
Alhoewel de snelheid van de download me niet zo erg boeit, die 7 Mbit is snel zat, maar een hogere upload zou leuk zijn ;)

Gaat om een Tweakdsl aansluiting.

Abort, Retry, Quake ???

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 11:17
cupra4 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:52:

Bel je alarminstallateur, er zijn namelijk tegenwoordig alarm melders die doormelden over IP. Nou moet je meldcentrale waarbij je aangesloten zit (zoals bijv. Securitas) dit wel ondersteunen. Dan heb je dus geen aparte lijn meer nodig. Wat je wel nodig hebt is een noodstroomvoorziening voor je ADSL modem, plus dat het binnen 1m van je alarminstallatie dient te hangen.

Tevens is het zo dat je alarm per definitie NIET over IPB mag werken. Het kan wel, via een omweg. (Door het protocol van het alarmsysteem aan te passen naar contact-id) Maar je werkt dan met oude inferieure meuk.

Ik ben zelf 2 dagen per week werkzaam bij een alarm installateur met meer dan 3000 klanten en heb dit gebeuren zelf onder de loep genomen met diverse meldcentrales e.d.

Wat je ook aan je alarminstallateur kunt vragen is of hij/zij een doormelder die via GPRS doormeldt wil plaatsen, dan heb je ook geen vaste lijn nodig. :)

Hoop dat je vraag hiermee beantwoordt is.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

cupra4 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:20:
[...]
Ik las ergens op internetten.nl dat het zo was. Maar dat hoeft natuurlijk niet te kloppen.
Het klopt totaal niet :P Analoog heeft een heel klein voordeel, vooral bij upload, maar met ISDN kun je alsnog 20Mbit halen natuurlijk.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1