Toon posts:

Iso uitpakken wordt normaal RAR bestand.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.457 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een Iso file wil uitpakken met WinRAR wordt er wel weergegeven dat het een Iso file is, maar staat de file als RAR bestand op mijn computer. Ik kan hem dan ook niet als Iso mounten of branden.

Ik heb al gekeken in de instellingen van WinRAR, maar daar heb ik niks gevonden. Ook in de bestaande topics heb ik helaas niks gevonden. (heb ik wat over het hoofd gezien?) Als laatste heb ik op Google e.d. gezocht, maar daar kan ik ook helaas geen informatie vinden m.b.t. dit onderwerp.

Iemand enig idee?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Of ik snap het niet helemaal, maar je moet een iso gewoon direct mounten/branden, niet eerst uitpakken met WinRar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat als je het bestand renemaed naar .iso? Is deze dan wel te mounten?

Money for nothin' and your chicks for free

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Bij fileassociatie in Winrar .iso uitvinken, dan wordt ie weer normaal als .iso gezien. .

[ Voor 16% gewijzigd door Mar2zz op 08-11-2007 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, is inderdaad niet helemaal duidelijk. Kleine toelichting:

Wanneer ik een file download is de file opgedeeld in een aantal RAR files. Normaal gesproken wordt de hele file gereconstrueerd tijdens het uitpakken, naar een Iso file. Dan zou je em inderdaad kunnen mounten of branden. Dit reconstrueren naar Iso gebeurt echter niet. Het blijft een grote RAR. Mijn vraag heeft dus betrekking op waarom dit niet meer gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz, dank je voor de suggestie! Ik bericht wanneer ik het geprobeerd heb!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:43:
Sorry, is inderdaad niet helemaal duidelijk. Kleine toelichting:

Wanneer ik een file download is de file opgedeeld in een aantal RAR files. Normaal gesproken wordt de hele file gereconstrueerd tijdens het uitpakken, naar een Iso file. Dan zou je em inderdaad kunnen mounten of branden. Dit reconstrueren naar Iso gebeurt echter niet. Het blijft een grote RAR. Mijn vraag heeft dus betrekking op waarom dit niet meer gebeurt.
Wie zegt dat dit file een ISO is? Misschien moet je dat grote RAR-file weer uitpakken en wordt het dan een ISO.

ARME AOW’er

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Iso -> RAR -> kleine rarretjes.

Denk inderdaad dat je die grote Rar ook weer moet uitpakken tot een Iso.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:49:
Iso -> RAR -> kleine rarretjes.

Denk inderdaad dat je die grote Rar ook weer moet uitpakken tot een Iso.
En in die iso zit weer een grote rar met daarin kleine rarretjes :')

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01 12:03

jelbo

Hij doet het niet!

Ik zou even bestandsextenties aanzetten in Windows' mapopties zodat je aan de extentie kunt zien wat voor type bestand het echt is. Ipv het raden adhv het icoontje. Als WinRAR namelijk met .iso is geassocieerd (WinRAR doet dit al een tijdje), krijgen .iso's ook een RAR icoontje en openen op dezelfde manier binnen WinRAR, terwijl het wel degelijk een mount- en brandbare ISO is. ;)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Verwijderd

Topicstarter
Aan Guardian Angel en SynergyX

Ik weet dit omdat ik het bestand al eens had uitgepakt, en toen werd er netjes een Iso aangemaakt. Daarna heb ik per ongeluk de iso weggegooid, en dus wilde ik opnieuw gaan uitpakken. Toen werd de file dus één grote RAR.

Aan jelbo: Ik heb in WinRAR de extentie .ISO uitgezet. Ik ga het nogmaals proberen

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Een andere tip:
als je met je rechtermuisknop op het bestand klikt kun je ook kiezen voor openen met:
daar kan je bijvoorbeeld Nero kiezen, of Deamon tools.

laatste tip, dump winrar, winrar kost geld. Ruil het in voor 7-zip, die kan .rar prima uitpakken en is gratis, en associeert niet met iso, maar je kan wel via rechtermuisknop kiezen voor 7-zip en dan openen. (dat kan ie zelfs met veel setup.exe bestanden)
Pagina: 1