Tekentablet; welke grootte en merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Beste tweakers,

Ik wil graag een tekentablet aanschaffen, die ik hoofdzakelijk zal gebruiken om mee te tekenen (ik ben industrieel ontwerper dus vandaar).
Ik werk op dit moment op een 15,4 inch laptop scherm, en lees in verschillende topics dat het dus wellicht verstandig is om een tablet met 16:10 formaat aan te schaffen. (wat hier de reden voor is, is mij niet helemaal duidelijk).

Mijn budget is +/- 200 euro; een a6 tablet vind ik zelf erg klein, dus liefst een maatje groter.

Verder lees ik overal dat je een wacom moet kopen, zijn er niet goedkopere merken die ongeveer hetzelfde bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
@coller:

de modellen die rond de 100 euro liggen zijn allemaal a6, te klein wat mij betreft.
Graphire4 A5 is nog redelijk betaalbaar (160 euro), maar geen breedbeeld.
Wat is het nadeel van een tablet die geen breedbeeld is, als je die toch op een breedbeeld gebruikt?

wat is het nadeel van merken zoals aiptek of trust?

[ Voor 95% gewijzigd door Felke op 10-11-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 16:10
Wacom is een van de bekendere merken wat betreft tekentablets, en hebben ook modellen die rond de 90 a 100 euro liggen.

Mensen vinden het soms wel fijn om een tablet te hebben dat kwa verhoudingen overeenkomt met het beeldscherm, ook vaak mbt breedbeeld.

Voor de rest is het vaak wat je zelf het als beste ervaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik doe ook IO, heb computerschetsen gevolgd, heb zelf een kleine graphire en ben bekend met de aiptek.

Als je echt serieus bezig wilt gaan, spaar dan voor een wacom a4 of groter. De aiptek is leuk maar tot een grens. Wacom staat wat betref qualiteit flink bovenaan.
Wacom heeft hun eigen gepatenteerde betterijloze pen en techniek en dat merk je.
Trust is kort voor "Do not trust us", dus vergeet dat maar meteen...

Kun je niet als IO'er van iemand een aiptek lenen, ze waren wel eens bij de aldi in de aanbieding dus een hoop mensen hebben er 1. Kun je zelf voeluh. Een grappig ding voor het geld maar wacom staan er ver boven.

Trek er anders 1 van marktplaats af...

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 10-11-2007 15:21 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
heb geen mogelijkheid om van iemand een aiptek te lenen.. want iedereen heeft een wacom :/.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met een ander merk dan wacom? (die ik zelf echt schandalig duur vind, maar waarvan ik niet kan zeggen of de prijs ook gerechtvaardigd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Ik zou toch echt een Wacom nemen.
Beste kwaliteit, drukgevoeligheid, enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het doet er niet toe of de prijs gerechtvaardigd wordt. Het is de enige optie. Ik heb ooit een dynalink gehad. Dat was een prut-tablet. Je moet het zien als een investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hey, je zou eens wat ervaringen in het tekentopic moeten lezen, onder Graphics!
Stel daar je vraag eens (geen nieuw topic openen) maar verwijs naar dit topic. Wie weet komen er wel wat mensjes even overlopen om hier te antwoorden.

Ik zou je echt puur een Wacom aanraden. Ik heb zelf een A6. Zodra je in je hoofd je werkveld hebt merk je niet eens meer dat je op een veldje tekent dat eigenlijk maar 1/8e van je scherm is. Sterker nog, ik erger me soms aan het feit dat ik mijn pols op moet tillen om een lijnstuk langer te trekken.
Bovendien is een A6'je zo groot als een muismat en hoef je niet je hele bureau te ontruimen voor dat ding... of andersom... komen al je kranten, koffiekopjes en rommel bovenop dat ding te liggen.
(Ooit een scanner gehad? Ja? Ooit teruggezien? Nee? Juist, dat bedoel ik).

Het formaat, dat moet je helemaal zelf weten. Maar ik kan je zeggen, een Wacom is zijn geld dubbel en dwars waard. Tekent heerlijk.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

wacom is gewoon het beste op het gebied van tekentablets.
het ligt eraan wat voor kwaliteit je wilt, als je minder geld wilt uitgeven gaat de kwaliteit natuurlijk ook achteruit.

het verstandigst is het om een wacom aan te schaffen die dezelfde verhoudingen heeft als je beeldscherm. dat tekent het makkelijkst omdat je volledige tablet dan gelijkstaat aan je scherm.

ikzelf heb een A5 Graphire en bevalt me prima.

ik vond een A6 ook te klein, maar dat is natuurlijk ook weer een afweging wat je ermee wilt doen.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:31

SkyStreaker

Move on up!

Als grafisch vormgever/dtp'er/toiletpapieropdrukontwerper/exdeadlineslaaf kan ik je melden dat Wacom gewoon naam heeft in ons wereldje. Ik zelf kan er helaas niet eentje betalen, maar man... Op mijn oude werk, een complete verademing.

Let wel, A4 is prima, maar schreeuwend duur. Mijn inziens: Wacom Intuos3 A6 Wide. 245 €

Als je echt schandalig veel geld wil uitgeven, dan pak je degeen die ik had op mijn werk: Intuos3 A5 Wide, in wezen hetzelfde, maar het werkt een stuk 'ruimer'. Eigenlijk precies wat Dark al zegt, minder vaak je pols op tillen, je kan in 1 ruk doorhalen. :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Gek, dat iedereen roept dat hij zo duur is. Ik heb hem in het guldentijdperk gekocht en ik had één van de laatste OEM versies, A6, zo'n hele simpele blauwe, zeventig gulden via een webshop als ik het me goed herinner. En ik werk er nog steeds mee! Dat ding gaat mee in mijn rugzak, pen in mijn etui.

Deze heeft m'n moeder: http://www.ixbt.com/short/pics1/graphire2.jpg
Deze heb ik: http://www.dansdata.com/images/graphire/tablet400.jpg
(vette shit, er bestaan zowaar nog plaatjes van op internet :P )

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 11-09 17:10
Heb hier een Intuos3 A4 liggen en dat bevalt prima. Kost vijfhonderd euro maar dan heb je ook wat.

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/71/wacom_intuos3_a3_wide_pentablet.jpg

't Is in de grafische industrie inderdaad een must have. Naast het tekenwerk vind ik het stukken prettiger werken in Photoshop en Illustrator als je het vergelijkt met een muis. De muis van Wacom is overigens niet de moeite vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
ik heb vandaag de bamboo fun A5 besteld, hoop dat het wat is.
Ik ben ook benieuwd in hoevere het problemen geeft met mijn breedbeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Geen idee of dat rare dingen geeft. Ik zat vroeger altijd op een normale monitor en ik heb nooit echt tot de uithoeken van mijn scherm getekend. Nu zit ik op een laptop met widescreen en doe dat nog steeds niet. Misschien geeft de driver bij je Bamboo je ook wel opties daarin.

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Vanaf woensdag bij de Aldi:
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/BILD08.JPG

• met snoerloze elektronische
tekenpen
• aan te sluiten op USB-poort
• professioneel, creatief of speels
tekenen, schilderen of animaties
vervaardigen
• inclusief omvangrijk softwarepakket

per stuk
24.99
Iemand enig idee welk model van Wacom dit is? En waar ik dus verdere specificaties vinden kan?

Ik heb nog nooit gewerkt met een tekentablet, en dit lijkt me dus een mooi begin om eens te kijken of het me bevalt!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:31

SkyStreaker

Move on up!

De Wacom Volito volgens mij (ziet er wel uit als een), niet zeker.... Of een OEM van ze, want zo goedkoop...

[ Voor 44% gewijzigd door SkyStreaker op 15-11-2007 20:45 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Theo
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

Dat ding van de Aldi, is dat wat of is het zonde van die 25 euro?

7400 Wp op het dak

Verwijderd

doet die het op de mac? soms wel en soms niet namelijk.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 18:14

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Die van de Aldi is een Wacom Volito 1 en dat is best wel een aardig dingetje. Zeker een aanrader als je gewoon eens een tablet wilt proberen en niet gelijk voor een superdure wilt gaan.

Die dingen van Aiptek, Trust (Trust verkoopt gerelabelde Aipteks) en consorten zijn om te huilen. Ze reageren slecht, zijn niet precies en het meest verschrikkelijke aan die dingen is dat er batterijen in de pen moeten. Toen ik een Wacom kocht nadat ik dat Aiptekding helemaal zat was geworden was dat zo'n verademing. Die Wacom deed daadwerkelijk wat ik wilde dat 'ie deed en de pen had geen batterijen nodig. :)

Ik heb nu overigens een Wacom Volito 2, na een Volito 1 en een Aiptek te hebben versleten.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:45:
doet die het op de mac? soms wel en soms niet namelijk.
Zo te zien niet:

http://www.wacomshop.nl/product.html?ItemID=133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks! :' |
vervelend btw, ik heb een oude graphire usb liggen, en die werkt perfect met os 10.4 (.5 nog niet getest) raar want ze lijken me intern hetzelfde. als er een linux volitio driver is dan moet iemand toch ook een os (uni) x driver kunnen maken? nieuwe a6 voor in de tas zou wel handig zijn. excuzeer mij voor de offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Die Aldi aanbieding dat is dus deze: http://www.my-volito.com/nl/volito/productoverzicht.html

Ik heb hem ook sinds vorig jaar. Heerlijk apparaat voor het geld, echt waar. Reageert goed, installeert goed, werkt goed. Enige nadeel bij het werken: bij de nieuwere versies mag je punt van je pen verder van het oppervlak verwijdert zijn om toch de cursor te kunnen volgen. Bij de Volito 1 is minder ruimte. Dit went maar kan vervelend zijn als je er heel veel mee werkt.

Ik gebruik die van mij eigenlijk niet zo heel veel meer sinds ik een Razer muis heb :P

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 18:14

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Enige nadeel bij het werken: bij de nieuwere versies mag je punt van je pen verder van het oppervlak verwijdert zijn om toch de cursor te kunnen volgen.
Als je je Wacom vaak gebruikt en hij staat in absolute-mode en niet op relative-mode, dan weet je op een gegeven moment wel waar je muiswijzer belandt als je met de pen de tablet aanraakt. ;)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Dat klopt, maar in wat jij aanhaalt probeer ik te zeggen dat de afstand die je punt van de pen tijdens het hooveren (zo heet dat toch?)van de tablet verwijdert mag zijn groter is bij de nieuwere tablets, dat is een stuk comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Wat je ook doet, neem een Wacom. Die rommel van Trust, Aiptek en andere wokkie wokkie merken word je echt niet vrolijk van. Batterijen in de pen (en dus zware en dikke pen), en brakke resolutie.

Heb zelf een Wacom Graphire4 A6, en op m'n werk een Graphire4 A4. Voor echt puur tekenen is die A4 erg fijn, maar als je 'm als muisvervanger gebruikt en alleen incidenteel wat tekent zou ik het bij een A6 houden. Dan is zo'n grote lap alleen maar irritant.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Die Wacom Volito 1, zitten er op de pen eigelijk iets van knoppen? Ik wil dat ding namelijk halen als vervanger van mijn trackball (rsi preventie) Echter is het wel erg handig als ik de linker en rechtermuisknop kan blijven gebruiken (en evt ook een middelste muisknop)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Er zit inderdaad nog een knop op. Linkermuisknop is gewoon het puntje van de pen, rechtermuisknop zit aan de zijkant van de pen. Is vrij moeilijk te bedienen vind ik. Middelste muisknop ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb zelf op het moment een wat goedkoper model A4 op m'n bureau liggen, opzich is dit formaat wel handig omdat ik een dual screen setup draai, ik heb het 'bruikbaar oppervlak' van het tablet dan ook een stuk verkleind naar twee A6jes naast elkaar, op die manier kan ik beide schermen bedienen met het tablet :)

A6 is leuk, maar voor het mooie is A5 net wat fijner, daar heb ik op school veel mee gewerkt (Wacom Graphire 3 A5) wat je net wat meer ruimte geeft, opzich zou ik deze zelf ook willen aanschaffen, maar denk dat ik dan tegen de lamp loop door m'n dual screen setup, dan moet ik óf maar één scherm er mee bedienen, of het bruikbaar oppervlak verkleinen naar twee keer A7 :X Dat lijkt me helemaal niks..

Maar voor enkel screen setups is een A5 uitstekend te doen :) En met die Graphire heb ik wel goeie ervaringen, beter dan met mijn eigen tablet wat vaak ouwehoert door spontaan de pressure sensitivity te vernaggelen :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

In hoeverre is zo'n tablet handig als muis vervanger? Is het echt alleen handig als je geen muis door rsi kan gebruiken of kan hij met surfen ed concurreren met een muis?
Iemand ervaring hoe goed die van de Aldi is tov een wacom bamboo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

vervangen van muis.. tja, das natuurlijk net wat je zelf prettig vind... de meeste hebben maar twee knoppen natuurlijk, terwijl veel muizen er veel meer hebben, ik gebruik zelf voor surfen en gamen nog steeds m'n muis, werkt toch lekkerder, maar tekenen doe ik wel met tablet, dat werkt daarbij weer lekkerder :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
loopt beetje uit de hand he dit topic.. misschien iemand zin in het maken van een algemeen tablet topic waarin mensen hun ervaringen, vragen etc kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net even opgepikt, die Aldi Volito. Ik had een Graphire 2, maar daar is de kabel van afgebroken, en ik moest echt een tablet hebben vandaag. Dit bracht even uitkomst dus.

In vergelijking met de Graphire 2 merk ik weinig tot geen verschil. Photoshop reageert als vanouds. Alhoewel ik de dubbelklik-knop op de pen en de "gum" op de pen wel mis. Verder onmiskenbaar een èchte wacom. Zeker een aanrader!

Minpuntje aan het pakket is dat er een OEM versie van Coreldraw essentials bijzit, en als je die probeert te installeren vraagt hij om een serial, die je dus niet hebt... |:(

Ik laat trouwens vanmiddag even weten of hij ook op OSX Leopard werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 13:54 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:31:
Ik heb hem net even opgepikt, die Aldi Volito. Ik had een Graphire 2, maar daar is de kabel van afgebroken, en ik moest echt een tablet hebben vandaag. Dit bracht even uitkomst dus.

In vergelijking met de Graphire 2 merk ik weinig tot geen verschil. Photoshop reageert als vanouds. Alhoewel ik de dubbelklik-knop op de pen en de "gum" op de pen wel mis. Verder onmiskenbaar een èchte wacom. Zeker een aanrader!

Minpuntje aan het pakket is dat er een OEM versie van Coreldraw essentials bijzit, en als je die probeert te installeren vraagt hij om een serial, die je dus niet hebt... |:(

Ik ga er zaterdag ook één halen, en dan erg benieuwd of ik er een beetje mee kan werken en of hij (regelmatig) mijn trackball (3 knoppen) kan vervangen

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Dit heb ik met dat aldi ding geschreven :)
werkt prima hoor

[ Voor 17% gewijzigd door bóòbó op 21-11-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 00:44:
[...]

thanks! :' |
vervelend btw, ik heb een oude graphire usb liggen, en die werkt perfect met os 10.4 (.5 nog niet getest) raar want ze lijken me intern hetzelfde. als er een linux volitio driver is dan moet iemand toch ook een os (uni) x driver kunnen maken? nieuwe a6 voor in de tas zou wel handig zijn. excuzeer mij voor de offtopic.
Bij mij werkt ie wel op de Mac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
kheb nu 2 dagen mijn bamboo fun medium (a5).. wat een mooi ding zeg! De papier feeling van de toplaag is even wennen, maar verder werkt en reageert hij perfect.
Een aanrader, en voor 150 euro bij www.iapc.utwente.nl (met studentenkorting.. ) niet duur lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd een kleine update... De Wacom volito is niet aan de gang te krijgen op OSX Leopard. Helaas pindakaas. OSX tiger schijnt wel te kunnen volgens google trouwens, maar die kan ik nu niet meer testen.

• Spike_wolf

Spike_wolf

* Spike_wolf heeft hem ook gehaald net.. mensen die heb nog willen hebben moeten wel opschieten denk ik, hier in Veenendaal lagen er nog 3 toen ik weg ging.
Op het eerste gezicht is het een leuk ding, aardig precies en lekker soepel.
Het is natuurlijk wel jammer dat er geen gum op zit, maar één pen knop en verder geen knoppen op het tablet zelf ofzo..
Voor mij is het even een overbruging, over een maandje of 2 koop ik denk ik een A5 Graphire, maar tot die tijd kan hier hiermee prima uit de voeten :)

Humankind… be both.

• RedScorpion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 07:23

RedScorpion

is geen rooie rakker

Ik heb em gisteren even opgepikt. Vond het een leuke prijs om zo te kijken of een tablet wat is voor me. Kan nog geen oordeel geven, want moet eerst ff pc in de reinstall gooien.

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:15
Ook ik heb hem net gehaald, op de Wacom site werd met geen woord gerept over Vista, maar op de doos staat wel Vista compatibilieit. Dit kon ik nergens vinden en is wellicht handig voor iemand. Nu eerst mijn computer in elkaar zetten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Alhoewel ik de dubbelklik-knop op de pen en de "gum" op de pen wel mis. Verder onmiskenbaar een èchte wacom. Zeker een aanrader!
Doet de pen van de Wacom het niet op dat Aldi-ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedScorpion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 07:23

RedScorpion

is geen rooie rakker

Marco, dat Aldi-ding is van Wacom. CyrusTheVirusNL vergeleek em alleen met zijn Graphire 2 die hij had van Wacom. ;)

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
RedScorpion schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:16:
Marco, dat Aldi-ding is van Wacom. CyrusTheVirusNL vergeleek em alleen met zijn Graphire 2 die hij had van Wacom. ;)
Ja, dat snap ik. ;)
Maar blijkbaar heeft de pen die bij de Volito zit geen gum, dus daarom vroeg ik me af of de pen die bij die kapotte Graphire hoort het ook niet toevallig op de Volito doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20

Ik heb hem ook gekocht bij aldi. De Coreldraw serial kreeg ik er los bij, met hand bij geschreven. Dus als je er één koop bij aldi, vraag om de serial als ze die niet zelf bij geven.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:28

smallboy

N/A

't Is jammer dat er niet meer concurrentie is op gebied van tablets, want wacom heeft toch wel een soort monopolie. Ze zullen wel een aantal belangrijke patenten hebben ofzo.

Maar goed, voor nu werken die wacoms zeker wel het best. Ik heb ooit ook de fout gemaakt een goedkope te kopen, maar dat was echt vier keer niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die Volito 2 jaar geleden ook al bij de Aldi aangeschaft. Volg zelf sindskort IO, ben er nog niet veel mee bezig geweest maar ga ik in de nabije toekomst zeker doen! Makkelijker om organische vormen te schetsen in dan met een muis laat staan touchpad van je notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

TheKillingBean schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:11:
[...]

Ik heb hem ook gekocht bij aldi. De Coreldraw serial kreeg ik er los bij, met hand bij geschreven. Dus als je er één koop bij aldi, vraag om de serial als ze die niet zelf bij geven.
Morgen eens kijken if ik meerdere codes kan krijgen >:)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Iedereen,

Ik was zelf op zoek naar een Wacom Intuos 3 A5 Wide. Maar als ik via PriceWatch de prijzen bekijk, zie ik dat ze heel erg van elkaar verschillen. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Zijn er bijv. nieuwe en oude types? Ik ben dit een beetje aan het onderzoeken omdat het via internet bestelt wordt.

Alvast bedanktt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
intuos 3.. dat zegt het al he.. je hebt ook intuos 2 ;)
Maar bestel hem via stichting IAPC op de universiteit twente, als je daar tenminste een student kan strikken.. scheelt je klauwen met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

wat is eigenlijk het verschil tussen de bamboo en de bamboo fun? Ze zien er ongeveer het zelfde uit, is de fun duurder wegens de bijgeleverde software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felke schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:25:
intuos 3.. dat zegt het al he.. je hebt ook intuos 2 ;)
Maar bestel hem via stichting IAPC op de universiteit twente, als je daar tenminste een student kan strikken.. scheelt je klauwen met geld.
Dus?
Op de PriceWatch staan toch alleen de prijzen van de Intuos 3. Maar daar is de laagste prijs € 352,80 en de hoogste prijs € 421,-

Iemand hier student van Uni Twente? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb mijn Wacom Intuos3 A5 wide teruggebracht want er zat een beschadeging op. Er zat een beschadeging op de heel de levering dus heb ik mijn geld terug gehad.

Maar nu zit ik eigenlijk zwaar te twijfelen tussen A5 wide en A6 wide. De A5 wide lijkt namelijk zoveel keer groter dan de A6 wide. Maar deze is dan ook meer dan 100-150 euro duurder. Ik ben ook van plan om mijn wacom zo nu en dan mee te nemen naar andere lokaties.

Heeft er iemand foto's waar de A5 wide naast de A6 wide ligt? In de winkels hebben ze vaak beide producten niet tegelijk in huis. Misschien moet ik er maar goed in investeren en heb ik langer plezier van mijn A5 tablet. Hier mensen die hun A5 wide nog regelmatige meenemen in hun rugzak of tas?

Thanks
Pagina: 1