[Ervaringen] Belkin kvm-switches

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een niet al te dure 2 poorts kvm-switch voor 2 computers die hier naast elkaar staan. Toetsenbord en muis is usb, en ik heb een normale vga aansluiting voor mijn beeldscherm nodig. Verder heb ik geen eisen voor de kvm switch.
Nu kwam ik bij een winkel hier in de buurt belkin kvm-switche tegen voor een mooie prijs (32 euro) en die aan mijn eisen voldoet, klikkie.

Na wat zoekwerk lijkt het verder wel goed te zitten, maar wat zijn jullie ervaringen met belkin kvm-switches met kwaliteit, gebruiksgemak etc?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Niemand die een belkim switch gebruikt, kent of op een andere manier kennis hiervan heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 10-11-2007 09:20 ]

Verwijderd

Ik denk dat je daarvoor in het verkeerde forum zit. Overige Hardware zou wellicht een betere plaats zijn, misschien dat je daar wel reacties krijgt. Je kunt ook eens googlen naar ervaringen. Mijn ervaringen met KVM-switches zijn niet al te best - vaak problemen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 09:38:
Ik denk dat je daarvoor in het verkeerde forum zit. Overige Hardware zou wellicht een betere plaats zijn, misschien dat je daar wel reacties krijgt. Je kunt ook eens googlen naar ervaringen. Mijn ervaringen met KVM-switches zijn niet al te best - vaak problemen.
Ok, bedankt voor je reactie.
Via wat zoekwerk leek mij die kvm switch van belkin wel goed, goede ervaringen van verschillende mensen. Maar wat voor problemen kreeg jij vaak, en met welke switches?

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 20:04

Bravo

Second Best

In tegenstelling tot wat Enlightenment schreef heb ik juist (1) goede ervaring met KVM-switches. Ik heb tot voor kort een NewStar NS-231 gebruikt om met 1 beeldscherm, tobo en muis combo zowel mijn linux- als windowscomputer te gebruiken. Deze heeft bij mij bijna altijd zonder problemen gewerkt.
Het enige nadeel is dat je quick-key om te switchen PrintScreen is, maar met mijn toetsenbord moet deze eerst worden 'aangezet' met de F-Lock key, dus als windows aan het laden was moest ik via de knop op de switch van systeem wisselen. Voor de rest heb ik er niets op aan te merken.
(Op het moment doet heeft de switch een doorlus functie, er hangt maar 1 systeem aan, maar wel op een afstand van 5 meter)

Het is trouwens wel een switch op PS/2 en VGA, dus iets ouderwetser dan wat jij wenst (USB/VGA). Met USB switches heb ik geen ervaring, maar misschein kan Enlightenment hier wat meer over zeggen.

Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Bravo schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:54:
In tegenstelling tot wat Enlightenment schreef heb ik juist (1) goede ervaring met KVM-switches. Ik heb tot voor kort een NewStar NS-231 gebruikt om met 1 beeldscherm, tobo en muis combo zowel mijn linux- als windowscomputer te gebruiken. Deze heeft bij mij bijna altijd zonder problemen gewerkt.
Het enige nadeel is dat je quick-key om te switchen PrintScreen is, maar met mijn toetsenbord moet deze eerst worden 'aangezet' met de F-Lock key, dus als windows aan het laden was moest ik via de knop op de switch van systeem wisselen. Voor de rest heb ik er niets op aan te merken.
(Op het moment doet heeft de switch een doorlus functie, er hangt maar 1 systeem aan, maar wel op een afstand van 5 meter)

Het is trouwens wel een switch op PS/2 en VGA, dus iets ouderwetser dan wat jij wenst (USB/VGA). Met USB switches heb ik geen ervaring, maar misschein kan Enlightenment hier wat meer over zeggen.
Das grappig, want ik heb een ns-411k en ik had met linux dat ie de muis (Ps/2) "kwijtraakt" onder linux. D'r moet nog een draadje van me daarover te vinden zijn....

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bravo schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:54:

Is het niet zo dat de toetsaanslag gewijzigd kon worden om te switchen?

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:50:
Maar wat voor problemen kreeg jij vaak, en met welke switches?
Ik heb twee switches gebruikt, een analoge en een digitale. De analoge is een simpele mechanische knop, dat werkte prima maar is minder handig en gaf duidelijk signaalverlies en overspraak (je ziet een beeld 'drijven' over het scherm, overspraak op de data-kabel dus). Nadeel was ook dat als PC2 opstart terwijl de switch op PC1 staat, PC2 geen muis heeft en toetsenbord soms ook niet werkte als je weer terugschakelde. Je moest dus de switch in de juiste stand hebben tijdens het booten.

De digitale KVM-switch had dit probleem niet, maar daarvan brandde de lichtjes ook als ik de stroomkabel er niet in had; hij ontving zijn stroom dus elders van. Leuk allemaal, maar hij 'zag' soms een PC niet (lampje van PC2 ging niet branden terwijl PC2 wel aan stond en aangekoppeld was). En daardoor werkte het switchen ook niet; je kunt alleen switchen naar een pc die de KVM-switch ziet.

Kan natuurlijk zijn dat ik gewoon twee prutdingen heb geprobeerd, merk weer ik iig niet meer. Maar het lijkt me een goed idee om even te googlen naar problemen van een specifiek merk/type en indien mogelijk je te beroepen op de 7 dagen bedenktijd bij internetaankopen, mocht je toch niet tevreden zijn over het ding.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok, bedankt voor je info. d:)b
Ik ga maar eens wat reviews zoeken. :)

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
analoge schakelaars geven idd prutbeeld.

Wat meer info over mijn newstar. Dit is een 4 voudige, wat flexibeler naar de toekomst. Ding geeft redelijk goed beeld. Ik heb dus wel dat probleem met linux, maar daarvoor hebben we een fix gevonden. (moet je m'n draadje erbij zoeken als je daarover meer wilt weten). Daarbij is het een kastje wat je op tafel kan zetten met een schakelaar erop. Dat gaat makkelijker dan via het toetsenbord schakelen.

Met 1 computer heb ik problemen dat de KVM switch ff lockt met opstarten. Daarbij moet dan de voedingsschakelaar aanstaan anders wilt ie niet meer schakelen. Met al mijn andere pc's geen problemen dus het zegt meer wat over dat moederbord.

Je zou eens naar Aten moeten kijken. Die hebben ontieglijk veel combinaties. Hier nog wat meer merken :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Overige hardware lijkt me inderdaad een betere plek voor dit topic :)

OM => OH dus.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb zelf thuis een Newstar, vast een ranzig duur merk, maar toevallig één voor een tientje kunnen ophalen van een bedrijf dat ze wegdeed. Misschien kun je zoiets ook tegenkomen, op marktplaats, of via een bedrijf dat onlangs gemoderniseerd is.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties. :)

Ik kom idd overal aardig wat problemen tegen over die analoge switches, waar ik naar aan het kijken ben heeft die problemen niet en komt goed uit de tests.
Dus naar mijn idee is belkin een van de betere switches voor een mooie prijs.
Newstar edg zijn ook erg goed, maar ook weer heel duur. En 2e hands zie ik niet zo zitten.

Alleen ik zit nog wat te twijfelen of ik voor 10 euro meer audio erbij neem, of niet. Lastig, mja, beter iets meer uitgeven als dat je later zoiets hebt van ja jammer zat het er maar bij...

Het gaat trouwens waarschijnlijk deze worden:
Afbeeldingslocatie: http://data.icecat.biz/img/norm/high/98839-369.jpg
Belkin 2 poorts kvm switch usb+audio met ingebouwde bekabeling.

Pagina: 1