Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VB.NET] Mask werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:35
hallo, volgens deze code, zou normaal toch een maskedtextbox alleen verplichte cijfers moeten aanvaarden he ?

want bij negen kan je optioneel een spatie invoeren, maar 0 is verplicht cijfer toch ?

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
    Private Sub ButtonVerder_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ButtonVerder.Click

Dim antwoord As DialogResult

antwoord = MessageBox.Show(MaskedTextBoxVoornaam.Text & ",wens je verder te gaan met de inschrijving?", "Verder", MessageBoxButtons.YesNo, MessageBoxIcon.Question, MessageBoxDefaultButton.Button1)

If antwoord = Windows.Forms.DialogResult.No Then
            Me.Close()
        End If

PanelVervolg.Show()

With MaskedTextBoxGSM
            .Mask = "(0000)000000"
        End With

With MaskedTextBoxGeboortedatum
            .Mask = "00/00/0000"
        End With

End Sub

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
Private Sub MaskedTextBox_MaskInputRejected(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.MaskInputRejectedEventArgs) Handles MaskedTextBoxGSM.MaskInputRejected, MaskedTextBoxGeboortedatum.MaskInputRejected
        MessageBox.Show("Gelieve je aan het opgegeven formaat te houden", "invoer", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error, MessageBoxDefaultButton.Button1)

End Sub

Toch kan je nog steeds een spatie invoeren en krijg ik geen foutmelding

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:21

TeeDee

CQB 241

Waar kan je een spatie invoeren? Bij GSM of Geboortedatum?

Om nu een Geboortedatum met een mask van "tel: 00/00/0000" te gebruiken is zacht gezegd een beetje vreemd.

Kijk anders eens bij het lijstje van verschillende Masks op MSDN.

[ Voor 78% gewijzigd door TeeDee op 08-11-2007 13:25 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• HyperBart
Bij beide !

Zelfs de docent weet het niet !

en die tel: is een foutje, sorry !

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Ik Kan Die Rare BASIC Syntax Niet Zo Goed Lezen Met Al Die HoofdLetters, With, End With, Dim dit Dim dat enz.
Maar In C# Moet Je De Property ResetOnSpace Op False Zetten Wil Hij Geen Spaties Accepteren. (lastig lezen he als elk woord met een hoofdletter begint :D)

[ Voor 26% gewijzigd door Mastermind op 09-11-2007 22:27 ]

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Mastermind schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:21:
Ik Kan Die Rare BASIC Syntax Niet Zo Goed Lezen Met Al Die HoofdLetters, With, End With, Dim dit Dim dat enz.
Maar In C# Moet Je De Property ResetOnSpace Op False Zetten Wil Hij Geen Spaties Accepteren. (lastig lezen he als elk woord met een hoofdletter begint :D)
Ehm... :P hmm in 99% van de C# codevoorbeelden worden alle variabelen ook zo gespeld:

resetIetsSnel. maakt het een stuk leesbaarder omdat je bij bijv. resetIetsSnel anders resetietssnel hebt, dubbel s is dan moeilijk te plaatsen.

verder hebben de standaard functies in C# ook zo'n kleine hoofdletter syntax...

:P dus waar heb je het eigenlijk over?

(sorry voor het offtopic gaan)

Verder:

werken andere masks wel? of gaat het bij alle masks fout?

[ Voor 4% gewijzigd door roy-t op 09-11-2007 22:45 ]

~ Mijn prog blog!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
offtopic:
In c# is het gewoon:
for, if, while, case, int, string, object, double, foreach enz.
zonder hoofdletters :) Ook variabelen begin je met een kleine letter waar inderdaad camelCasing toegepast wordt bij meerdere woorden in de naam.

[ Voor 4% gewijzigd door Mastermind op 10-11-2007 12:28 ]

• HyperBart
Euhm, sorry, maar zo gaat het tegenwoordig in programmeer-landschap, althans volgens de nieuwe educatieve manieren...
therat10430 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:43:
[...]
Verder:

werken andere masks wel? of gaat het bij alle masks fout?
Hoe bedoel je?
neen, als je iets verkeerd invoert ofzo bij andere dingen kan ik met die MaskInputRejected wel een foutmelding laten genereren...

PS: Sorry voor de HEEL late reply, dit topic was ik even vergeten, en maar met sneltreinvaart verder gegaan in de les, dus hier had ze ook niets meer van gezegd...
Ga ik zeker eens uitproberen !

EDIT: In orde ! Dank je wel !

[ Voor 22% gewijzigd door HyperBart op 03-12-2007 11:39 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mastermind schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:27:
offtopic:
In c# is het gewoon:
for, if, while, case, int, string, object, double, foreach enz.
zonder hoofdletters :) Ook variabelen begin je met een kleine letter waar inderdaad camelCasing toegepast wordt bij meerdere woorden in de naam.
VB.Net is case insensitive dus kan ook met allemaal kleine letters. Is een keuze. Vind jouw posts zo gewoon een beetje een rant...
Pagina: 1