[X38, P5E] Vcore onmogelijk in te stellen.

Pagina: 1
Acties:
  • 885 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hallo,

Heb deze week mijn Asus P5E binnen gekregen en wou mijn processor overklokken zoals ik eerder met mijn Asus P5B Deluxe ook heb gedaan. Als ik naar het bios tabje Extreme Tweaker ga kan ik alle instellingen die van toepassing zijn aan overklokken aanpassen, echter laat een aantal instellingen zich niet aanpassen. Deze instellingen hebben allemaal te maken met voltages zoals de Vcore.
Normaal als je Vcore selecteerd kun je kiezen welk voltage je wilt alleen mijn bios laat dus niets zien behalve de auto functie.

Wat heb ik gedaan en gevonden?:

Nu heb ik al op GoT gezocht en vind maar 1 ding en dat heeft te maken met dat de Vcore zich automatisch mee klokt met de FSB op Asus bordjes. Is dat waar en waarom kon ik het met mijn Asus P5B Deluxe wel de Vcore zelf instellen dan?

Ik heb ook al de gehele handleiding die bij het mobo is geleverd door gelezen en hieruit kan ik ook geen nuttige info halen m.b.t dit probleem.

Google geeft ook geen nuttige antwoorden als zoek op dingen als: P5E Vcore problem, Can't set Vcore etc.

Natuurlijk heb ik ook de bios geflashed van versie 0107 naar versie 0303. Ook dit heeft niet geholpen.

Systeem Spec's:

Intel Core 2 Duo E6600 2.40 GHz, 1066 MHz, 4 MB
Asus P5E (X38, ATX, 2x PCI-e, ATA, 6x SATA) Bios versie 0303 (nieuwste volgens de asus site)
4GB Team DDR2 Xtreem Dark Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC
Sapphire VGA Radeon HD2400 Pro 256 MB
2x WD Caviar SE16 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Thermaltake Voeding Toughpower 600 Watt ActivePFC, Zwart, EPS12V, 20- En 24-pins

De vraag is dus: Is dit normaal dat ik de Vcore niet kan instellen op de X38 chipset in de bios of betekend dit RMA?

Wie o wie kan mij helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door MeijsteR op 08-11-2007 12:14 ]

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Hehe, zelf ook met dat probleem gezeten... eerste keer even handmatig een voltage invoeren (bijvoorbeeld 1.35) en dan gewoon met de + en - toets.

Succes!!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Dat lukt dus al niet, als ik Vcore selecteer en op enter druk hoort normaal dat schermpje te komen waar je een voltage kan instellen. Zelfs dat schermpje komt niet te voorschijn..

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Heb je wel in het cpu configuration menu speedstep/eist/c1t uit staan? en staat ie niet op een E6850/x6800 profile o.i.d
Op de maximus maakt dit allemaal niet uit maar ik kan me voorstellen dat dit op de p5e wel zo is.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
MeijsteR schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:14:
Dat lukt dus al niet, als ik Vcore selecteer en op enter druk hoort normaal dat schermpje te komen waar je een voltage kan instellen. Zelfs dat schermpje komt niet te voorschijn..
je hoeft dus nieteens op enter te drukken! gewoon zorgen dat je met je pijlnaar beneden op het vakje van v-core staat, en dan meteen 1.35 intypen, niks geen enter ofzo