[WINXP SP2] startup probleem

Pagina: 1
Acties:

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025
Het volgende probleem heb ik.

Na maanden lang goed gefunktioneerd te hebben kapt windows er ineens mee normaal op te starten tot het bureaublad. Ik ben al een paar avonden bezig om te kijken wat er is. Heb verder geen vreemde zaken geinstalleerd ofzo.

algemene situatie: Windows start op tot het bureaublad, het bureaublad krijg ik niet te zien en het beeld blijft zwart. Geen mousecursor te zien. Veilige modus gaat goed (ook met netwerk ondersteuning)

situatie 1: Ik heb gemerkt dat wanneer ik 1 ramreepje in het middelste houder op het mb steek, windows ineens netjes doorstart? Dit is toch heel vreemd nietwaar?
Dus windows werkt niet als ik 2x512 mb in de buitenste ram bankjes steek. ook niet met 1 ram stick in 1 van de buitenste bankjes,

Troubleshooten: Alles op default timings, etc. Memtest 86+ 2 dagen achter elkaar laten testen, zo min mogelijk hardware, met beide ram sticks (kingston Valueram) in de buitenste mem banks: geen errors

Hebben jullie tips ervaringen misschien? Ik zal evt mijn boot.ini ff checken en mijn register even laten scannen op fouten.

(Grub stond voorheen geinstalleerd omdat ik naast winxp ook sabayon had geinstalleerd op een andere partitie, Na een paar maanden geleden opnieuw winxp geinstalleerd te hebben was grub verdwenen.)

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:54
Installeer Windows gewoon opnieuw. Ff in Veilige Modus bestanden veilig stellen en je bent klaar. Dit kan namelijk alles zijn, maar het is vreemd dat er helemaal niets verandert is. Ook geen videokaartdriver of Windows update of...?

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Volgens mij is dat ook de beste optie om ff XP overnieuw te installeren.

En SP3 bestaat niet voor XP volgens mij.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

jwkempeneers schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:09:

http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken

Automatisering Gids, Windows XP SP3 vrijgegeven voor testers

Ohnee? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
jwkempeneers schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:09:

Win XP SP3 bestaat wel maar is in béta stadium en deze béta wordt (nog) niet plubliekelijk door Microsoft aangeboden.
Support kan je daarom hier (nog) niet verwachten.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:15
SP3 is nog beta dus kijk maar eens of je met SP2 zelfde heb :/

meschien effen HDtune draaien om de HD uit te sluiten.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• noltha
The__Virus schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:09:
Installeer Windows gewoon opnieuw. Ff in Veilige Modus bestanden veilig stellen en je bent klaar. Dit kan namelijk alles zijn, maar het is vreemd dat er helemaal niets verandert is. Ook geen videokaartdriver of Windows update of...?
Ja ik zal eens proberen met de recovery console een herstel uit te voeren. De XP SP3 heb ik geslipstreamed en een custom dvd gemaakt. Verder geen windows update of drivers veranderd.

Hd tune zal ik ook ff proberen als ik regcleaner en mijn boot.ini gechecked heb.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Waarom boot.ini? Die is gewoon in orde anders vindt hij Windows niet eens. ;)
(Grub stond voorheen geinstalleerd omdat ik naast winxp ook sabayon had geinstalleerd op een andere partitie, Na een paar maanden geleden opnieuw winxp geinstalleerd te hebben was grub verdwenen.)
Logisch, je hebt dus duidelijk de MBR overschreven. :)
Bschnitz schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:16:
SP3 is nog beta dus kijk maar eens of je met SP2 zelfde heb :/

meschien effen HDtune draaien om de HD uit te sluiten.
Om wat uit te sluiten van de HD? Deze lijkt mij 100% in orde, dit is gewoon een software fout óf in ieder geval géén HD-issue.

[ Voor 34% gewijzigd door MensionXL op 08-11-2007 13:16 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• noltha
probleem opgelost:

Het lag aan mijn AGP kaart. Terwijl ik de windows setup DVD startte ging het beeld naar hetzelfde zwarte scherm. Ik heb mijn v9999 even uit het AGP slot gehaald en schoongemaakt,

Die koeler zat ook vol met stof. Opnieuw erin gezet, pc gestart met beide geheugenmodules erin en hoppa ****het werkt weer****

Wellicht kunnen anderen hier ook wat mee.

• noltha
noltha schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:18:
probleem opgelost:

Het lag aan mijn AGP kaart. Terwijl ik de windows setup DVD startte ging het beeld naar hetzelfde zwarte scherm. Ik heb mijn v9999 even uit het AGP slot gehaald en schoongemaakt,

Die koeler zat ook vol met stof. Opnieuw erin gezet, pc gestart met beide geheugenmodules erin en hoppa ****het werkt weer****

Wellicht kunnen anderen hier ook wat mee.
Probleem is dus NIET opgelost.... Het kwam doordat L2 is uitgeschakeld in mijn bios. (dit ivm memtest86+ test) Op het moment dat ik level 2 inschakel komen de in de eerste post genoemde symptomen weer terug. Het ligt dus aan mijn L2 cache.

Ik ga de koeler verwijderen en de cpudie even schoonmaken, koeler lappen (thermalright Sk6 en de boel opnieuw vastzetten. I'll be back

Pagina: 1