Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[JS] Na onkeyup een link toevoegen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op mijn website een basic scriptje plaatsen dat ervoor zorgt dat er een link naar een webpage verschijnt als er op "pijltje omhoog" gedrukt wordt.
Het onkeyup event heb ik verwerkt in een formfield. De href wordt weergegeven via een functie mbv document.write. Nu is het probleem dat wanneer ik in het formfield pijltje omhoog indruk mijn pagina ververst wordt en enkel nog de link op de pagina wordt weergegeven... weet iemand hoe je dit kan opvangen?

volgende code staat in mijn <head>:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
<script type="text/javascript">
function toonhref()
{
document.write("<a href=http://www.google.be>klik hier</a>")
}
</script>

in mijn <body> staat volgende:
HTML:
1
2
3
4
<form>
<p>welkom op mijn site</p>
<input type="text" onkeyup="toonhref()" name="verborgen?!" />
</form>

[ Voor 1% gewijzigd door BtM909 op 08-11-2007 12:10 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:02

ThunderNet

Flits!

onkeyup is niet hetzelfde als pijltje omhoog.
onkeyup is een event, zodra jij een knop loslaat. Dus de key op het keyboard gaat omhoog :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

JS code kan prima tussen [code=js][/] tags ;)

document.write overschrijft je gehele document (dus alles is in principe weg ;)) Wat je wilt is een element toevoegen met JS en daar zijn via Google en hier op GoT met de search heel veel topics te vinden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
oeps foutje :-) maar maakt niet zo veel verschil eigenlijk...

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt BtM909
dan probeer ik het wel op een andere manier!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je als laatste reageert in een topic en je reply is niet ouder dan 24 uur, gebruik dan liever de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop om je laatste reactie aan te passen.

Die andere manier kan je dus vinden op zowel GoT als met Google. Het gaat om het creeeren van een element en de bijbehorende attributen te plaatsen voor of na een bestaand element. Dit moet je zeker op weg helpen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14

Smoonshine

Feyenoord!!

Je kunt het element waarin je de tekst wilt zetten een Id meegeven en dan met document.getElementById de eigenschappen van je element bewerken.

[ Voor 20% gewijzigd door Smoonshine op 08-11-2007 13:55 ]

uhm...

Pagina: 1