Toon posts:

ADD2 Support only

Pagina: 1
Acties:
  • 1.821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een beetje een domme vraag maar wil het toch duidelijk hebben ;)
Ik heb een moederbord op een workstation en daar staat bij de Video kaart aansluiting "ADD2 Support Only". Betekend dit dat ik alleen maar speciale ADD2 Kaarten er op kan gebruiken of zou er ook gewoon een PCI kaart inkunnen ?

Alvast Bedankt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 10:56 ]

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-04 16:36
ADD2 slot is een ander slot dan een pci kaart dacht ik dus volgens mij gaat dat niet passen.

En tevens de boodschap lijkt me ook redelijk duidelijk ;)

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Heb er niet echt ervaring mee, maar volgens

http://en.wikipedia.org/wiki/SDVO

kan er dan alleen een "media kaart" in, iets van een pci-e 1x

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

Topicstarter
De video kaart die ik er in wil hebben gebruikt een PCI-Express x16 I/O slot.
Als ik hem erin zet geeft de computer de volgende foutmelding "922- This System only Supports SDVO/ADD2 cards in the x16 Slot. Ik hoop dat dit jullie een beter beeld geeft van het probleem ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 10:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zo'n ADD2 kaart moet je meer zien als een soort van uitbreidingsmodule.
Ze zijn ontworpen om een integrated video oplossing in een Intel chipset (de GMCH) extra functionaliteit te bieden. Bijvoorbeeld het toevoegen van DVI, TV-Out, HDTV-Out of LVDS aansluitingen aan de integrated video.

Hier heb je document van de Intel website welke vast een hoop duidelijk zal maken:
http://www.intel.com/supp...ntel915g/sb/cs-013296.htm

Overigens is dit niet spul wat ik dagelijks in mijn handen heb. ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het probleem door heb, en ik zal dus een speciale ADD2 kaart hiervoor moeten bestellen :P Bedankt voor de info mensen ;) God bless Tweakers.net :P ;)

Verwijderd

Sorry voor de kick!

Wanneer ik in een HP systeem zo'n add2 kaartje van HP hang, kan ik dan dmv de onboard kaart een dual monitor setup maken?
Dus 1 monitor op de onboardkaart, en 1 op de add2 kaart? Want zoals ik het nu lees is de Add2 kaart een uitbreiding op de onboard, alleen weet ik dit dus niet helemaal zeker.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 10:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat hangt compleet van de gebruikte videochip af en dus de features die deze aan boord heeft. Als die handel 2 RAMDACs heeft en verder simultaan 2 monitoren ondersteunt zowel elektronisch als softwarematig dan denk ik wel dat het moet kunnen.
Zoek even op de specifieke hardware op het web of kijk in de manuals. Mogelijk zou je ook HP een mailtje kunnen droppen denk ik.
En laat het natuurlijk even weten hier ;)

[Edit]
Als ik de SDVO wiki en de link uit mijn vorige post zo lees lijkt het te kunnen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 23-01-2008 14:55 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Als het goed is komen ze morgen binnen! dan gaan we even testen en laat ik t hier nog wel even weten :)

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 23:30
Laat ik nou toevallig vandaag op mijn werk voor de allereerste keer in aanraking komen
met zo'n ADD2 kaart.

Ging ook om een HP pc, een rp5700

Inderdaad een pci express kaartje, inpluggen en draaien, geen extra gedoe
met nieuwe drivers.
Werkte zoals elke ander Dualhead video kaart, dus mirror of extended desktop.
De analoge dsub aansluiting blijft dus inderdaad actief. Je krijgt met dit kaartje
er een dvi aansluiting bij.
Pagina: 1