Op het werk zijn er diverse klanten die een VPN verbinding naar buiten willen opzetten.
Nu hebben hier de meeste vestigingen een standaard draytek 2200 alleen die verbreekt elke keer de verbinding als er meer dan 1 VPN verbinding naar buiten gaat.
Nu heb ik al beetje rond gekeken en kwam ik de 2200E+ tegen.:
VPN 16x PPTP, IPSec, L2TP, L2TP over IPSec
Zoals ik even snel kijk kan ik minimaal 16 verbindingen open gooien.
Mijn vraag is of hier iemand nog een goede router kent die meerdere VPN verbindingen aankan. 16 is namelijk een beetje een overkill om het zo maar te zeggen.
Er moet vanuit gegaan worden dat er minimaal 4 VPN verbindingen over naar buiten worden gelegd.
De router zelf hoeft geen verbinding te maken.
Een oplossing zal ook kunnen zijn een router of switch achter de draytec plaatsen die een standaard VPN verbinding heeft open liggen zodat de klanten niet meer hoeven in te bellen.
Maar welke router / switch is hier dan het beste geschikt voor?
Nu hebben hier de meeste vestigingen een standaard draytek 2200 alleen die verbreekt elke keer de verbinding als er meer dan 1 VPN verbinding naar buiten gaat.
Nu heb ik al beetje rond gekeken en kwam ik de 2200E+ tegen.:
VPN 16x PPTP, IPSec, L2TP, L2TP over IPSec
Zoals ik even snel kijk kan ik minimaal 16 verbindingen open gooien.
Mijn vraag is of hier iemand nog een goede router kent die meerdere VPN verbindingen aankan. 16 is namelijk een beetje een overkill om het zo maar te zeggen.
Er moet vanuit gegaan worden dat er minimaal 4 VPN verbindingen over naar buiten worden gelegd.
De router zelf hoeft geen verbinding te maken.
Een oplossing zal ook kunnen zijn een router of switch achter de draytec plaatsen die een standaard VPN verbinding heeft open liggen zodat de klanten niet meer hoeven in te bellen.
Maar welke router / switch is hier dan het beste geschikt voor?