Toon posts:

VPN verbindingen (router nodig)

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op het werk zijn er diverse klanten die een VPN verbinding naar buiten willen opzetten.
Nu hebben hier de meeste vestigingen een standaard draytek 2200 alleen die verbreekt elke keer de verbinding als er meer dan 1 VPN verbinding naar buiten gaat.

Nu heb ik al beetje rond gekeken en kwam ik de 2200E+ tegen.:
VPN 16x PPTP, IPSec, L2TP, L2TP over IPSec

Zoals ik even snel kijk kan ik minimaal 16 verbindingen open gooien.

Mijn vraag is of hier iemand nog een goede router kent die meerdere VPN verbindingen aankan. 16 is namelijk een beetje een overkill om het zo maar te zeggen.

Er moet vanuit gegaan worden dat er minimaal 4 VPN verbindingen over naar buiten worden gelegd.
De router zelf hoeft geen verbinding te maken.

Een oplossing zal ook kunnen zijn een router of switch achter de draytec plaatsen die een standaard VPN verbinding heeft open liggen zodat de klanten niet meer hoeven in te bellen.

Maar welke router / switch is hier dan het beste geschikt voor?

• rolands
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-12-2023
Als ik zoek in Google op pass trough router, dan kom ik een redelijk aantal tegen welke hiervoor ondersteuning geven.

Volgens mij ligt dat probleem meer aan de router op zich, want hij ondersteund VPN Pass Through en er moeten dus meerdere vpn tunnes doorheen kunnen. Die andere router die je aankaart kan dat ook, maar je kunt naar de router zelf daarnaast nog eens 16 VPN sessies opzetten, zodat deze router als VPN server kan fungeren.

Misschien werkt het wel met een nieuwere firmware op je huidige router?

Grtz,
Roland

[ Voor 6% gewijzigd door rolands op 08-11-2007 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
rolands schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:38:
Als ik zoek in Google op pass trough router, dan kom ik een redelijk aantal tegen welke hiervoor ondersteuning geven.

Volgens mij ligt dat probleem meer aan de router op zich, want hij ondersteund VPN Pass Through en er moeten dus meerdere vpn tunnes doorheen kunnen. Die andere router die je aankaart kan dat ook, maar je kunt naar de router zelf daarnaast nog eens 16 VPN sessies opzetten, zodat deze router als VPN server kan fungeren.

Misschien werkt het wel met een nieuwere firmware op je huidige router?

Grtz,
Roland
Ik ging ervan uit dat de laatste firmware eropstond aangezien ik niet verder kwam dan 2.3.3

maar inmiddels heb ik 2.5.5 gevonden dus die ga ik er nu eerst opzetten, en dan zie ik wel weer of het is opgelost :D
jullie horen nog van mij

Verwijderd

Topicstarter
Op locatie aangekomen bleek dat er voor de router nog een modem zat met switch. Heb gewoon kebltje van de rotuer naar de modem gedaan en tot nu toe lijkt het te werken :)

• rolands
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:34:
Op locatie aangekomen bleek dat er voor de router nog een modem zat met switch. Heb gewoon kebltje van de rotuer naar de modem gedaan en tot nu toe lijkt het te werken :)
Zo zie je maar, fysiek op locatie kijken is toch nog wel eens een voordeel.

Roland

Verwijderd

Topicstarter
rolands schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:53:
[...]

Zo zie je maar, fysiek op locatie kijken is toch nog wel eens een voordeel.

Roland
En helaas bleek het probleem alsnog niet opgelost te zijn.
Weet nu wel dat het verkeer naar buiten door een speedtouch 510 wordt geregeld (oud ding)
dus denk de modem maar vernieuwen :o
Pagina: 1