Ervaring met torrentclients op Leopard?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die nu een snelle en stabiele torrentclient heeft welke goed werkt met leopard?

ik gebruikte eerst altijd Azureus.. gewoon simpel en doet wat hij moet doen, echter is deze best wel zwaar...

nu heb ik op leopard een bit-rocket geprobeerd, deze klapt er telkens uit na een uurtje downloaden..

heeft iemand voor mij een goede tip omtrend een werkende torrentclient? en zo ja, welke poort gebruik jij? ik zit op een 20mbit kabelverbinding welke 2mb per seconde met gemak haalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik ben zelf erg te spreken over Transmission!

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Waarom? Als iedereen hier alleen maar één regel met een programma, zonder motivatie neerplempt, heeft dit topic niet echt veel meerwaarde :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat Transmission gewoon goed werkt. Het doet wat het moet doen en niks meer of minder. Je plempt je torrent bestand erin en gaan met die banaan.

Overigens zitten er wel wat handige extra functies in: je kunt een locatie opgeven waar de download opgeslagen moet worden + je kunt het torrent bestand automatisch naar de prullenbak laten verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
sudo port install rtorrent

lekker lightweight, stel 'm in om je downloads folden in de gaten te houden en laat 'm mooi op de achtergrond zn werk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
transmission klinkt mij wel goed in de oren...

ik heb zelf een chello extreme verbinding , echter welke poort kan je nou hedendaags het beste gebruiken met die transmission?

iemand daar nog wat info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf XTorrent. Lekker simpel progje met een geweldige zoekfunctie (nooit meer torrentsites afhoeven gaan) en werkt lekker licht en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:49
Precies, ik gebruik zelf ook Xtorrent en als je dat eenmaal gebruikt hebt wil je niks anders meer. Gewoon vanuit het programma zelf de torrents vinden, zonder dertig sites af te hoeven gaan waar je om de oren geslagen wordt met popups en pr0n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azureus voor het serieuze werk. Andere clients zijn vaak gebanned op private trackers of je kunt er te weinig zelf aan instellen.

Het wachtten is op utorrent voor osx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ervoor betaald?? (xtorrent dus)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azureus, duidelijk en makkelijk in te stellen naar je eigen wensen, echter; net als in windows eet het geheugen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:45
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:28:
transmission klinkt mij wel goed in de oren...

ik heb zelf een chello extreme verbinding , echter welke poort kan je nou hedendaags het beste gebruiken met die transmission?

iemand daar nog wat info over?
Een poort die niet in gebruik is en niet de standaard bittorrent poort (18-nogwat volgens mij). Ik kies zelf altijd 1337, maar het maakt echt geen hol uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:32:
Ik gebruik zelf XTorrent. Lekker simpel progje met een geweldige zoekfunctie (nooit meer torrentsites afhoeven gaan) en werkt lekker licht en snel.
lijkt me ook wel wat, alleen jammer dat het niet gratis is...

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Xtorrent. Maar jammer genoeg vaak minder snel dan Azureus. Het zoeken is wel een übergemak, dus dat maakt het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Tomato Torrent is handig voor als je af en toe een torrentje download! :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte altijd Azureus, maar ik ben sinds kort over op Transmission.

Azureus veroorzaakt in sommige gevallen Kernel Panics in Leopard. Zie http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5665070.

Transmission werkt eigenlijk net zo goed en het start aanzienlijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Voor de mensen die twijfelen over Xtorrent: alleen doen als je de interface beter vindt dan die van Transmission. De achterliggende code is namelijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar Xtorrent gebruikte altijd verouderde code van Transmission waardoor Xtorrent op een aantal private trackers nog gebanned is. Transmission heeft dat euvel inmiddels niet meer dacht ik. :)

Ik gebruik zelf Transmission, snel, handig, doet alles wat ik wil en is gratis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Transmission++

Vlot, licht, simpele interface en doet precies wat het moet doen.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Transmission just keeps it simple!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:15:
Omdat Transmission gewoon goed werkt. Het doet wat het moet doen en niks meer of minder. Je plempt je torrent bestand erin en gaan met die banaan.
Torrents slepen? Veel te veel moeite. :P

Je kunt bij Transmission ook een 'watch' mapje opgeven, dan kijkt ie in (bijvoorbeeld) ~/Downloads of er torrents bij komen, en begint ie automatisch met downloaden. Het bestand wordt inderdaad ook automatisch weggegooid, dus met één klik staat de torrent aan. (En met TVshows zelfs met nul klikken ;))

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

ik moet me nog verdiepen in Transmission. Gebruik nu Azureus omdat ik gewend ben aan handige instellingen:

- Bestand klaar met downloaden automatisch naar andere map verplaatsten
- Bestanden binnen torrent downloaden
- Netwerk instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je voor Xtorrent gaat kun je ook nog kijken naar Acquisition 2 van dezelfde developer.
vrijwel identieke interface als xTorrent maar naast bittorrent is het ook een P2P programma voor het Gnutella netwerk

http://www.acquisitionx.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:02:
Hebben jullie ervoor betaald?? (xtorrent dus)
Jup, kleine offer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Hertog schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:32:
(En met TVshows zelfs met nul klikken ;))
Transmission en TVShows, een gouden koppel!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37

Hertog

Aut bibat, aut abeat

kaassouffle schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:00:
ik moet me nog verdiepen in Transmission. Gebruik nu Azureus omdat ik gewend ben aan handige instellingen:

- Netwerk instellingen
Die eerste twee kunnen met Transmission inderdaad ook. Welke netwerkinstellingen je precies bedoelt weet ik niet, dus of dat derde ook naar jouw wens is weet ik niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:07:
als je voor Xtorrent gaat kun je ook nog kijken naar Acquisition 2 van dezelfde developer.
vrijwel identieke interface als xTorrent maar naast bittorrent is het ook een P2P programma voor het Gnutella netwerk

http://www.acquisitionx.com/
Ik heb hier helaas wat gemengde gevoelens bij: het programma werkt, op wat kleine bugs na, prima en ik heb hem een tijdje geleden aangeschaft omdat ik er tevreden over was. Maar laatst kwam versie 2 gewoon zonder waarschuwing in de automatische updater staan, terwijl daarna bleek dat mijn 1.x licentie helemaal niet geldig is voor versie 2. En aangezien versie 1 nergens meer te krijgen is kan ik alleen nog de demo gebruiken, terwijl ik er gewoon voor betaald heb..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ben transmission aan het proberen. Mijn eerdere punten werken ook prima. Alleen vind ik het bij Azureus handig dat hij meteen bij openen van torrent de hele schijfruimte reserveert voor de bestanden. Kom je niet halverwege downloaden in problemen met HD die vol is.

(Ook verwijderen van bestanden via Transmission liep niet helemaal lekker leek het. Maar ik leip zelf ook beetje te klooien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heee TvShows dat is een handig programma. Ben blijkbaar nog heel ouderwets bezig geweest.

Jammer dat zoiets niet bestaat voor de Nederlandse tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik ga vanavond kijken naar Transmission

ik had ook idd al 2 keer dat azureus zorgde dat de macbook ineens niet meer aan wilde...

harde reboot was toen genoodzaakt, dus transmission it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kaassouffle schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:00:

- Netwerk instellingen
Transmission werkt perfect. Vooral vanwege die watch-map is hij al de moeite waard.
Je kunt inmiddels wel kiezen binnen een torrent welke bestanden je wel en niet wilt hebben (kon in een oudere versie nog niet weet ik mij te herinneren).
Welke netwerkinstellingen mis je nog dan? Je kunt gewoon de poort instellen, en eventuele maximale snelheden instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Vroeger wel eens geklooi met router en poorten. Kreeg soms niet aan de praat dat hij ook ging uploaden. Lijkt allemaal te werken. :)

Enige is dat als ik torrent + data verwijder (via Transmission).. dan krijg ik de prullenbak niet geleegd. Bestanden in gebruik zegt hij soms.

En dus dat hij niet hele schijfruimte vast reserveerd. Vond ik bij Azureus wel handig... kom je niet halverwege in ruimte-problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Ik heb welgeteld 1 dag met Azureus gewerkt, voordat ik overstapte naar Transmission. Veel gemakkelijker en minder poespas ;)
Nu zit ik alleen met het volgende: ik heb het idee dat Transmission er voor zorgt dat mijn cpu-temp erg omhoog schiet. Alle keren dat ik Transmission had draaien werd mijn macbook erg warm, tot wel 80 graden. Dit heb ik niet wanneer ik niet aan het downloaden ben. Ik legde die link omdat ik dit ook een keer gehad heb met een bepaald bittorrent programma op mijn windows laptop.
Kan iemand mijn vermoedens bevestigen en/of heeft iemand een oplossing?

Thanks! :>

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Ik gebruikte een hele tijd Bitrocket, maar jemmer genoeg begon die na en tijdje te crashen zonder reden.

Tegenwoordig gebruik ik transmission, wat prima werkt.
(Al moet ik toegeven dat ik bitrocket wel mis.)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-edit-
offtopic en opgelost ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Transmission kan inmiddels alles wat ik van Azureus gebruikte, dus voortaan is dat mijn favoriete client. Functies die ik belangrijk vind:

- Encryption
- Prioriteit van individuele files instellen
- Tool om torrents te maken

Wat ik nog mis in Transmission:

- Als je een torrent eenmaal geseed hebt, de bestanden wist en dan Transmission opnieuw opstart, begint hij hem weer te downloaden (dat doet Azureus niet)
- Je kunt de download directory van individuele torrents niet veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Bigs schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:52:
Wat ik nog mis in Transmission:
(...)
- Je kunt de download directory van individuele torrents niet veranderen
File -> Move Data File To...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Zpottr schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:31:
[...]

File -> Move Data File To...
:o

Thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:41
Ik heb echt absurde disk activiteit met Transmission. Op dit moment heb ik 400KB/s download en 300KB/s upload met 6 torrents en mij harddisk is constant aan het "kraken". Lijkt wel of ik 10 dvds tegelijk aan het uitpakken ben ofzo :'(

Meer mensen hier last van? Waardoor komt dit? Als ik bv van usenet download met 2000KB/s dan hoor ik hier helemaal niks........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Hier is niks aan het handje. Geen geluid, weinig schijfactiviteit (niet meer dan te verwachten).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Crowmeister

Stop!.... Continue

Dit is idd een lastige, ik zoek ook een BT-client en ben al tijden actief bezig met zoeken.
Ik wil een GUI, mainline DHT en zo licht mogelijk, dit zijn mijn resultaten;

deluge - Compiled niet darwinports op Leopard zie ook dit topic: http://forum.deluge-torre...p?f=13&t=634&p=3841#p3841

ktorrent - Moet KDE hebben en die is gigantisch, ik ga niet enkele GB's aan software installeren alleen maar zodat ik ktorrent kan krijgen

qbittorrent - is dit wel voor macos? Wiki zegt van wel maar het lijkt er niet op

wine + utorrent - niet optimaal, 2 apps nodig om 1 app te draaien en langzaam/buggy. Je hebt Wine en X11 open alleen maar voor Utorrent, daarnaast werkt het niet 100% bv kolomen die net te verschuiven zijn

rtorrent + ntorrent
- Dit is nog de lastigste, rtorrent heeft libtorrent nodig. En rTorrent heeft geen GUI dus daarvoor is nTorrent (een java-app geschreven). nTorrent heeft java 1.6.0 nodig en die is er nog niet voor Leopard, de auteur van nTorrent heeft voor mij een gehackte versie geschreven die met java 1.5.0 werkt. Nu moet je ook XMLRPC hebben om met nTorrent gebruik te maken van rTorrent MAAR die heeft de nieuwte libtorrent nodig die nog niet op Darwinports staat, en die kan je niet zelf compileren omdat je dan en rij met errors krijgt.

Zucht, ik heb er echt veel tijd in gestoken en het lukt me nog steeds niet, ik ben bang dat ik toch Azureus moet blijven gebruiken ookal is deze op Java gebaseerd en heeft het een eigen versie van DHT die niet overal werkt.
Heel jammer allemaal

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 23:16
lowfi schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:35:
Ik heb echt absurde disk activiteit met Transmission. Op dit moment heb ik 400KB/s download en 300KB/s upload met 6 torrents en mij harddisk is constant aan het "kraken". Lijkt wel of ik 10 dvds tegelijk aan het uitpakken ben ofzo :'(

Meer mensen hier last van? Waardoor komt dit? Als ik bv van usenet download met 2000KB/s dan hoor ik hier helemaal niks........
Ik heb hier ook last van. Ik heb hierover een paar dagen geleden een topic geopend op het Transmission-forum zelf, maar daar reageert helemaal niemand op.

http://transmission.m0k.org/forum/viewtopic.php?t=3098

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:43

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb zelf de hoop met Transmission opgegeven. Downloads zijn traag, falen soms halverwege, geef mij maar Azureus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Laatst online: 07-08 12:14

Suaver

jokecoat

Q schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:00:
Ik heb zelf de hoop met Transmission opgegeven. Downloads zijn traag, falen soms halverwege, geef mij maar Azureus.
Totaal geen last van hier.. ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over Transmission. Echter zal ik direct overschakelen naar uTorrent zodra die uit is voor de Mac ! Altijd goede ervaringen mee gehad op Windows.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Die ervaring deel ik niet, als er genoeg seeds zijn pakt Transmission m'n volledige snelheid en falende downloads heb ik nog nooit gezien, en ik gebruik het al vanaf de periode dat ze nog de tandwielen hadden als icoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf nu sinds dit topic ook Transmission geprobeerd, ook heb ik vaak dat torrents met genoeg seeders en of leechers niet starten.. sommige gaan wel weer vrij rap, het programma is daardoor in mijn opzicht nog niet ideaal maar ga de torrents die niet werken in transmission nu weer eens met azureus proberen..

I'll keep you informed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Transmission heeft problemen met sommige trackers en bestanden van meer dan 4GB, alles gaat goed tot dat het bestand klaar is, dan crasht de boel en ben je alles kwijt. Bij het downloaden van series merk je dat Transmission niet zo goed overweg kan met 1000+ seeders. Met Azureus is het minuten werk om Heroes, Pushing Daisies of whatever binnen te halen, Transmission doet er merkbaar een heel stuk langer over.
µTorrent zou een leuk kerst cadeautje zijn ^^

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Laatst online: 07-08 12:14

Suaver

jokecoat

Deacon schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:57:
[...]

Transmission heeft problemen met sommige trackers en bestanden van meer dan 4GB, alles gaat goed tot dat het bestand klaar is, dan crasht de boel en ben je alles kwijt. Bij het downloaden van series merk je dat Transmission niet zo goed overweg kan met 1000+ seeders. Met Azureus is het minuten werk om Heroes, Pushing Daisies of whatever binnen te halen, Transmission doet er merkbaar een heel stuk langer over.
Nou nogmaals van mijn kant, ik heb er totaal _geen_ problemen mee. Ook niet met meer dan 1000 seeders en hij start gelijk en is gelijk klaar. Ligt 't misschien aan de tracker? Want die private tracker werkt anders prima hier.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik ben blijkbaar de enige die nog steeds Bits on Wheels gebruikt. Ondanks dat een handige funktie als partial downloading/seeding onbreekt en hij een beetje gaat vollopen als je teveel torrents tegelijk download, is het nog altijd mijn favoriete client. Ik gebruik er Transmission naast. En als derde client heb ik Bit Sticks http://www.macupdate.com/info.php/id/22896, een client in de vorm van een widget. Werkt perfect voor kleine torrents.

Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Deacon schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:57:
[...]

Ik deel deze mening, ook laatste tijd problemen met Transmission, ik ga eens kijken of Azureus meer voldoet

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 14:00

njh

ik gebruik azureus maar denk dat ik die er nu af gooi want wordt echt helemaal gek van de kernel panics... net al een uur aan de telefoon gehangen met apple support maar die kunnen je ook niet helpen en toen kwam ik de post op de vorige pagina tegen die verwijst naar een apple discussie.

hiervoor had ik transmission maar daar merk ik toch dat de populaire dingen zoals heroes enz niet zo snel gaan als met azureus...

voor mij maar even geen azureus meer, echt elk uur loopt mijn macbook pro vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overgestapt naar Transmission. Ziet er allemaal leuk uit, maar een download snelheid van 2000 kb/s haal ik niet echt. Blijf steken op max. 10 kb/s. Wat kan ik doen om dit omhoog te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:27:
Ik ben overgestapt naar Transmission. Ziet er allemaal leuk uit, maar een download snelheid van 2000 kb/s haal ik niet echt. Blijf steken op max. 10 kb/s. Wat kan ik doen om dit omhoog te brengen?
poortje open zetten

appletje-, --> Advanced --> Network Incoming TCP Port
wel het poortje even handmatig open zetten in je routertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Of uPNP gebruiken.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_DH schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:34:
[...]

poortje open zetten

appletje-, --> Advanced --> Network Incoming TCP Port
wel het poortje even handmatig open zetten in je routertje.
oef, poortje 'even' handmatig open zetten in routertje? Hoe zou ik dit moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zoek dat op in de manual van je router :P . In mijn geval is het zo eenvoudig als naar 192.168.1.1 te gaan, daar in te loggen en vervolgens via NAT > Virtual Servers verkeer te routeren. Hoe dat bij jou moet, dat weet ik niet ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Als je toevallig een Tele2-20mbit-ding hebt, kan ik het je uitleggen, anders moet je even gooooogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
om toch even te switchen in dit onderwerp...

wat is nu een echt goede poort voor Transmission?
ik zie in helpfiles vaak poorten staan die programma's aanwijzen, maar deze worden dan meestal geblacklist bij de tracker...

wat is voor jullie een goede poort? ter extra info, ik gebruik een chello extreme met sweex router (100mb WAN) met dmz naar mijn IP(dus geen poortverwijzing ivm DMZ)

op azureus gebruikte ik vroeger altijd 6881...

wat is nu een verstandig poort om te gebruiken, ik wil graag iets sneller mijn torrentjes binnen plukken en 6881 is Blacklisted.....

What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een maand of wat ook een Mac en ben met Transmission aan de slag gegaan. Ik gebruik dezelfde settings als die ik voorheen altijd gebruikte met uTorrent op mijn oude PC, dat werkte perfect. Ik heb dus netjes een poortje opengezet in de router in de settings van Transmision opgegeven welke dat is, pnp uitgezet (hoeft immers niet meer) en de limmits ingesteld. Maar het wil maar niet vlotten. Al de torrents blijven op een zielige 40Kb hangen en het duurt uren voordat ik zelfs dat haal. Als ik vervolgens met de Inspector ga rondneuzen flikkert de snelheid gelijk weer naar 0 zodat je weer uren moet wachten voordat het weer een beetje gaat lopen.

Uit frustratie toch maar Azureus erop gezet. Ik ken dat nog goed uit mijn pre-Mac tijd maar is nooit mijn favo geweest i.v.m. Java. Maar toch, het werkt wel! Ik gebruik dezelfde poort en settings als bij uTorrent en Transmission en het werkt gelijk full speed, elke torrent begint gelijk als een dolle te lopen en ik haal met gemak 300-400Kb op populaire torrents, daar waar Transmission maar niet in z'n tweede versnelling wil komen en op 40Kb blijft hangen!

Ik snap niet waarom het met Transmission maar niet wil werken en met Azureus wel. Ik weet zeker dat de poort mapping goed is (geven ze beide ook aan). Erg jammer want het proggie bevalt mij voor de rest erg goed.

Dan voorlopig maar het "zwaar overkill" Azureus met die verneukte Vuze interface (die gelukkig uit kan) en dan maar blijven hopen dat er ooit een versie van Transmission komt die bij mij wel gaat werken. Ik blijf het bij elke versie weer proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillem.nl
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:43
Ik heb exact hetzelfde probleem. Elke nieuwe versie van Transmission probeer ik het weer, maar hij haalt lang niet de snelheden die ik wel met Azureus (onder OS X) en uTorrent (onder Windows) haal (ong.600 kb/s). Uiteraard ook netjes poort geopend e.d.

Hoop nog steeds dat iemand dé oplossing kan aandragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Jullie gebruiken niet heel toevallig private trackers die Transmission bannen, waardoor je alleen via DHT (als je geluk hebt) peers toegeschoven krijgt ?

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Jungian schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:58:
Jullie gebruiken niet heel toevallig private trackers die Transmission bannen, waardoor je alleen via DHT (als je geluk hebt) peers toegeschoven krijgt ?
Welke zijn dat? De trackers die ik gebruik (TL, SCC, What?) bannen Transmission niet.

Een beetje private tracker geeft je niet eens de mogelijkheid om ook maar iets te downloaden wanneer deze niet op de whitelist staat.
Verder kan je natuurlijk ook even de nightlies proberen. Die zijn hier te vinden: http://transmission.xpjets.com/

[ Voor 26% gewijzigd door Gabliboeba op 11-02-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Gabliboeba schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:18:
Welke zijn dat? De trackers die ik gebruik (TL, SCC, What?) bannen Transmission niet.
Ik trek meestal alles binnen via newsnet. Ik weet alleen _dat_ Transmission gebanned wordt op private trackers, net als dat BitComet altijd gebanned werd (nog steeds ?). Noem het "common internet knowledge" oid. ;)
Verder kan je natuurlijk ook even de nightlies proberen. Die zijn hier te vinden: http://transmission.xpjets.com/
Ik ben ook altijd wel te porren voor een nightly build. Thanks. :)

offtopic:
Is er hier toevallig een grammar nazi die me kan vertellen of het voltooid deelwoord van bannen inderdaad gebanned is ?

[ Voor 25% gewijzigd door Jungian op 11-02-2008 19:52 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jungian schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:58:
Jullie gebruiken niet heel toevallig private trackers die Transmission bannen...
Nee ik gebruik alleen publieke trackers zoals PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, daarom gaat het downloaden via torrents zo traag? Als ik bijvoorbeeld een linux image of een vmware appliance wil downloaden ben je daar toch minimaal een dag mee bezig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Het enige wat ik irritant als de hel vind aan Transmission, is dat hij heel vaak bij het opstarten de dat moet controleren. Komt vaak voor dat 'ie dit voor een stuk of 3-4 torrents moet doen. Dan is je Mac voor een paar minuten amper werkbaar.
Pagina: 1