Toon posts:

asus p5k overclocking failed

Pagina: 1
Acties:
  • 1.003 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik dacht laatst ik koop een nieuw moederbord etc zodat ik wow een stuk leuker kan beleven :D
maar..

Alleer eerst heb ik al een aantal topics gevonden waar dit probleem vermeld was, helaas was er geen duidelijke oplossing te vinden.

Wat heb ik :
asus P5k mainbord
2 x 1024 nanya elixer ddr2/800
geforce 8500gt
intel dual core 2.8

Wat gebeurd er nu precies

Ik zet de pc aan waarna hij zwart beeld blijft geven
vervolgens zet ik de pc uit door de aan/uit knop 5 sec ingedrukt te houden
Ik zet hem weer aan en ik krijg opstarscherm van de p5k , wanneer dit verdwijnt zie ik meteen overclocking failed pres f1 to enter setup or f2 to set to default settings.
Als ik nu f 2 druk dan start de pc gewoon door en kan ik hem gebruiken..
Zet ik de pc nu weer helemaal uit dan krijg ik weer ditzelfde ritueel.

Alles in de bios staat op default.

wat kan dit zijn.. heb ik te maken met een brak moederbord of is de batterij leeg ?
Er zullen nu wel genoeg mensen zijn met dit bord dus ik ben benieuwd

Groetjes Dennis

Verwijderd

Weet je wel zeker dat alles op default staat? Probeer eens de failsafe default of de optimized default te laden en kijk wat ie dan doet.

Verwijderd

Topicstarter
gedaan en probleem blijft hetzelfde.

Ik heb de trouwens al de nieuwste bios erop 0603

Groet,
Dennis

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem. :'(
Als extraatje blijven de fans hier ook vaak op 100% blazen of het systeem herstart zich elke 5 seconden voor een x aantal maal alsof hij diverse stadia probeert door te lopen.

Inmiddels heb ik een call aangemaakt bij Asus welke al (tot mijn verbazing) vrij snel in behandeling is genomen.

Het antwoord van Asus:
Dear customer,

Set RAM voltage manually to default value for your RAM
If no change, increase RAM voltage with one step up.
Helaas had ik vrijwel meteen hierna wederom hetzelfde probleem.

Zodra ik weer antwoord terug heb van die jongens post ik het hier wel Sprocket.

Mocht jij in de tussentijd een oplossing vinden dan hoor ik het ook graag 8)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is prima,

Ik heb hem al op default value gezet welke 800 is maar dit heeft geen succes gehad.

ik hoop wel dat er snel een oplossing komt aangezien ik geen zin heb om dit ritueel elke keer te doen.

het geheugenvoltage veranderen heb ik nog niet gedaan.

Groet,
Dennis

Verwijderd

Veel DDR800 geheugen heeft ws. net als performance DDR667 geheugen een default voltage van 2.2 volt voor z'n hoogste setting, tegen 1.8 wat de standaard is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de verkopende partij gebeld en het klonk gelijk al bekend in de oren van de technische dienst.

Zij raden mij aan als je dus de melding krijgt Overclocking failed je de setup moet openen en dan voor save te kiezen. hierna zou het probleem opgelost moeten zijn...

lijkt mij sterk aangezien ik de settings al gesaved had.

ook schijnt het zo te zijn dat wanneer je de stroom er volledig afhaald hij de settings weer vergeet.

Ze hebben in ieder geval aangeboden om het moeder bord om te ruilen als ik er niet tevreden mee zou zijn, maar als ik weer een asus moederbord zou nemen ik weer hetzelfde probleem zou hebben.

Wat is nu wijsheid.

groet,
Dennis

• whimbrel46
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-02 22:02

whimbrel46

Don't ask why

Ik heb wel ervaring met een P5K, maar diezelfde foutmelding alleen met een andere geheugenconfiguratie gehad.

Nanya 800 staat wel op de QVL van Asus voor dit bord. Weet niet precies welk geheugen je van Nanya hebt, maar het zou moeten werken.

Safemode geheugensetting voor dit bord is een geheugenfrequentie van 667 MHz (DDR2 5300) en 1.8V.
Met DRAM frequency en timing op Auto neemt ie waarschijnlijk de 800 MHz uit de SPD over.

Heb je gekeken of je ergens de commandrate 1T/2T in kan stellen? 2T instellen is in dit geval veiliger. http://gathering.tweakers...ssages/562830#commandrate
1T ipv 2T veroorzaakte bij mij de fout in combinatie met 4 geheugenmodules.

Je kan inderdaad proberen om het voltage te verhogen, in kleine stapjes. Bij mij, maar ik heb heel ander geheugen, werkte het op 1.8V op 800 MHz. Ik zou niet meteen op 2.2 gaan zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat heb ik gisteren gedaan...

Eerst heb ik in de bios onder het kopje advanced manual ai geselecteerd, het geheugen op 800 mhz gezet en t1 gekozen ipv manual.

Daarna een reboot uitgevoerd en helaas hij vertelde the file C:/windows/system32/system/ is missing and cannot start try to repair with the orgigional cd rom.
en helaas dit is niet gelukt.

Dus dan maar formatteren .. eerst snel en na windowsinstall vertelde hij bij het booten dat er een hall.dll missing was.
nu du al licht gefrustreerd.. c schijf langzaam geformatteerd.
windows opnieuw geeinstalleerd en alles werkt nu naar behoren.
ik heb de melding overclocking failed niet meer gezien.

Nu heb ik nog niet de volledige stroom eraf gehad en weet niet of het probleem terug komt.
vanavond of morgen meer info

groet,
Dennis

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:25
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:09:Ik dacht laatst ik koop een nieuw moederbord etc zodat ik wow een stuk leuker kan beleven :D
You have GOT to be kidding me. :O

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — VW ID.4

Pagina: 1