Toon posts:

Bios, pc automatich opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag, ik kan in mijn bios aangeven dat de pc elke morgen om bijv. 7 uur automatisch opstart. Maar kan dit ook met een software programma?

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Zoeken op google? Wat voor moederbord is dat dan?

Je geeft te weinig informatie en je kan dit zelf ook uitzoeken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 07:22:
Maar kan dit ook met een software programma?
Nee, niet als je pc helemaal uitstaat. Immers, dan is er geen software actief of wat dan ook, dus kun je nergens je pc mee triggeren.

Een oplossing is om dit via WoL te doen, waarbij een server je client wakker maakt. Echter, dan moet die server ook weer dag en nacht aanstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met google gezocht en daardoor ontdekt dat ik met de bios de tijd van opstarten pc kan instellen. Dit lukt. Maar ik wijzig de opstarttijd vaak en dat is lastig om dit in de bios telkens te moeten aanpsssen. Ik dacht misschien is er wel een programma hiervoor. Ik heb Vista Ultimate 64 bits. Maar met google ben ik geen programma tegen gekomen.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een soort server, een FSG-3 van Freecom. Zou ik daar misschien iets kunnen installeren die mijn pc opstart ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 07:57:
Ik heb wel een soort server, een FSG-3 van Freecom. Zou ik daar misschien iets kunnen installeren die mijn pc opstart ?
Ligt eraan in hoeverre dat ding een OS draait wat je kunt aanpassen. Als daar een linux distro op draait die je kunt aanpassen is dat goed mogelijk. Mocht dat niet het geval zijn en het ding niet meer dan een webinterface hebben zonder de moegelijkheden om de firmware te veranderen, dan houdt het op.

Verwijderd

Stel het gewoon in op een vaste tijd, of stel het elke avond in op wat het de ochtend er na moet zijn.
Dat is niet meer werk dan een wekkerradio instellen.

En svp gebruik de editknop en lees de forumregels want je maakt erg onduidelijke topicstarts.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

ee, niet als je pc helemaal uitstaat. Immers, dan is er geen software actief of wat dan ook, dus kun je nergens je pc mee triggeren.
De meeste moderne BIOSsen ondersteunen ook Wake up on Time, of zelfs het afspelen van een audioCD terwijl de computer uit staat op een bepaalde tijd, bijvoorbeeld mijn M2N-SLI Deluxe plank heeft het, en het werk best goed.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

The Triad schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:04:
[...]
De meeste moderne BIOSsen ondersteunen ook Wake up on Time, of zelfs het afspelen van een audioCD terwijl de computer uit staat op een bepaalde tijd, bijvoorbeeld mijn M2N-SLI Deluxe plank heeft het, en het werk best goed.
MAar hij wil het juist niet via de bios (waarom weet ik ook niet) en vroeg zich dus af of het niet kon via software. Via de bios kan het prima, zie ook niet in waarom je die optie niet zou gebruiken.
Pagina: 1