'k Heb even liggen zoeken op GoT of er een topic over bestond, maar 'k wist totaal niet hoe ik het probleem moest formuleren.
Even uitleggen dus. In mijn CMS systeem kunnen klanten beschikken over een changelog. Hierin zien ze dan hoe de werken aan hun website vorderen. Als beheerder kan ik natuurlijk alle changelogs van elke site die in ontwikkeling is volgen.
Nu had ik op mijn overzichtspagina een drop-down list gemaakt en als je klikte op de naam dan kreeg je de changelog te zien van die welbepaalde site. 'k Heb hiervoor een heel simpel JavaScriptje gemaakt.
Wat is nu juist het probleem. Wanneer ik een changelog visible maak, dan komt deze visible op de plaats waar hij in de code staat, en dus niet helemaal bovenaan.
'k kan je even de structuur weergeven
Dus wanneer ik de changelog van website 3 bv. wil bekijken, dan staat deze natuurlijk helemaal onderaan aan m'n scherm en natuurlijk wil ik deze bovenaan.
'k Weet niet juist hoe dat moet, 'k zou het kunnen oplossen door met de position gaan werken in de CSS maar dat lijkt me niet de juiste manier. Iemand enig idee hoe'k dit juist moet oplossen?
Even uitleggen dus. In mijn CMS systeem kunnen klanten beschikken over een changelog. Hierin zien ze dan hoe de werken aan hun website vorderen. Als beheerder kan ik natuurlijk alle changelogs van elke site die in ontwikkeling is volgen.
Nu had ik op mijn overzichtspagina een drop-down list gemaakt en als je klikte op de naam dan kreeg je de changelog te zien van die welbepaalde site. 'k Heb hiervoor een heel simpel JavaScriptje gemaakt.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
| function changeList() { var x=document.getElementById("listSelect").selectedIndex; var id=document.getElementsByTagName("option")[x].value; document.getElementById(id).style.visibility="visible"; } |
Wat is nu juist het probleem. Wanneer ik een changelog visible maak, dan komt deze visible op de plaats waar hij in de code staat, en dus niet helemaal bovenaan.
'k kan je even de structuur weergeven
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <div id=website1> <p>dit is de changelog item 1 van website 1</p> <p>dit is de changelog item 2 van website 1</p> <p>dit is de changelog item 3 van website 1</p> </div> <div id=website2> <p>dit is de changelog item 1 van website 2</p> <p>dit is de changelog item 2 van website 2</p> <p>dit is de changelog item 3 van website 2</p> </div> <div id=website3> <p>dit is de changelog item 1 van website 3</p> <p>dit is de changelog item 2 van website 3</p> <p>dit is de changelog item 3 van website 3</p> </div> |
Dus wanneer ik de changelog van website 3 bv. wil bekijken, dan staat deze natuurlijk helemaal onderaan aan m'n scherm en natuurlijk wil ik deze bovenaan.
'k Weet niet juist hoe dat moet, 'k zou het kunnen oplossen door met de position gaan werken in de CSS maar dat lijkt me niet de juiste manier. Iemand enig idee hoe'k dit juist moet oplossen?
Bedrijf : Webtrix
Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600