Toon posts:

boot probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een probleem met het opstarten van mn pc. als ik hem aan zet , krijg je eerst alle proccessor/memory/hd info, maar voordat ie de schijven gaat lezen (dus maakt niet uit wat de bootsequence is) blijft ie hangen met de mededeling: verifying DMA data pool.
dus verder komt ie niet. weet iemand hoe ik dat kan oplossen, want ik heb echt alles geprobeert, zoals andere bios instellingen, andere hd erin enz, maar nix help.
alvast bedankt

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Heb al eens BIOS en SETUP defaults geprobeert?

Succes
Eppie

Verwijderd

hallo,

ja dat hebben we ook al geprobeert ja. en we hebben ook de bios gereset, maar dat hielp ook niet

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

kun je wel vanaf een flop booten? niet vergeten om volgorde van bootdevices in bios aan te passen. dan weet je in elk geval of het probleem misschien aan de harddisk ligt of aan het moederbord ligt.

Verwijderd

dat hebben we ook geprobeerd.
maar dat werkt dus ook niet
hij zoekt geen eens naar een bootfloppy
vlak daarvoor blijft ie juist hangen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

misschien wat basic troubleshooting? als het al gebeurt voordat de disks aangesproken worden is het dus per definitie een hardware of bios probleem.

dus zoveel mogelijk hardware (insteekkaarten, drives, etc) van het moederbord af en dan testen. steeds uitzetten, hardware erin, aanzetten en testen. net zolang tot het probleem terugkomt. en als het probleem zich meteen al voordoet dan kun je ervan uitgaan dat het aan het moederbord ligt.

een boel werk maar de enige manier als je een hardwareprobleem hebt en geen idee wat het veroorzaakt.

Verwijderd

ik zou aanraden om te kijken of je HD wel goed staat ingesteld...

krijg je uberhaupt het samenvattingsscherm wel... ??? (vierkante schermpje met info)

Verwijderd

En dit behoorde ook bij al mijn problemen die ik laatst heb gehad, ik had hem vanaf cd geboot (bios) met win98 cd erin, toen kreeg ik halve windows, daarna vanaf a geboot met de windows 98 opstartdiskette dit was de enige diskette die gelzen werdt.

Btw zou het misschien een of ander virus zijn ofzo, 2 van mijn vrienden hebben in dezelfde week precies hetzelfde probleem gehad.
Pagina: 1