Advies midi controller/keyboard gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik wil al jaren synth spelen, heb ook helemaal geen ervaring op dat gebied, maar ben sinds een tijdje met Reason aan het spelen.

Er komen fantastische geluiden uit Reason en alles is lekker te tweaken.

Ik heb het kopen van een echte synth uit gedachten gezet en wil gaan spelen met de softsynths van Reason, alleen rest mij nog de vraag: wat is een goede midi controller/keyboard?

Er is zo enorm veel op de markt, het alom bekende bomen -> bos verhaal dus.

Het moet geen speelgoed (zoals meegeleverd met Music Maker) zijn, maar het degelijkere spul.

Alle advies is welkom.

Budget is zo'n 150 euro.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb zelf de M-Audio Oxygen8 v2. Het is een 2 octaafs aanslaggevoelige midicontroller met standaard pitchbend- en modulationwieltjes. Stevig gebouwd en de toetsen vind ik super. Werkt prima op XP, Vista, Linux en was als ik het goed heb iets van 115 euro.

Als je iets groters wilt (bijv. 49 toetsen) dan kan je kijken naar de Oxygen 49. Kijk anders op www.feedback.nl

• RhodesMK1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
Hangt er een beetje van af of je echt een goed speelgevoel wilt of meer knopjes en schuivertjes om je programma's mee te besturen.

Zo heb je de M-Audio Oxygen 49 met 4 octaven c-c maar met een deel schuivers en draaiknoppen. De M-Audio Oxygen 61 is iets groter met dezelfde functies.

Ik weet niet hoe deze spelen, maar voor een degelijk masterkeyboard met 61 toetsen betaal je snel zeker het dubbele van uw budget.

Je kan ook kijken naar de Fatar TMK-88. Deze heeft 88 halfgewogen toetsen, dus evenveel als een echte piano, maar niet met evenzware toetsen. Fatar is ook een goed en bekend merk op vlak van master-keyboards.

Deze zitten allemaal rond de 150 euro op www.musicstore.com (levering is gratis wanneer de bestelling +100 euro is)

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik kwam ook een EMU Xboard 49 tegen voor 150 euro.
- 49 full-size professional keys with Aftertouch - the Xboard 49 is a true performance controller with a high-quality synth-action keybed
- Xboard Control™ software lets you easily create custom setups for your favorite hardware/software instruments
- Includes full version of E-MU's Proteus X2 Streaming Sound Module with over 3GB of sounds, as well as three additional sound libraries (Mo'Phatt X, Planet Earth X and Protean Drums X) for an additional 1,500 instruments (Windows only)
- Advanced studio/live performance features, like Latch Mode for triggering drum loops, Snap Shot for instantaneous program changes, and many more
--16 real-time controllers that can be assigned to the key performance parameters of all your favorite virtual instruments
- USB, battery or AC powered - take your music anywhere
PC & Mac compatible - Windows XP, 2000, x64, Vista and Macintosh OS X drivers

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/6lwq5n5.jpg
Lekker veel knopjes om de geluiden realtime te tweaken.

Is dit wat?

Ik zag ook een mooie M-Audio Axiom, maar die kost wel het dubbele..