Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe verhoudt ESET Smart Security zich tov de rest?

Pagina: 1
Acties:
  • 555 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ligt het nou aan mij, of geeft de firewall geen popups?
(ik heb hem op stricte beveiliging staan, en toch zie ik niks...)

- Niet dat ik het erg vind ofzo, integendeel!!
(alleen bij alle andere firewalls zie je wel popups, dus het valt best op)

Verwijderd

Je kunt in advanced mode (linksonder) kiezen voor interactive fitering mode OF automatic filtering mode voor de firewall.

Standaard staat de firewall op automatic filtering mode en wordt door ESS besloten wat er wel en niet is toegestaan.

Wil je het zelf allemaal beslissen dan moet je de firewall op interactive mode zetten.

Je krijgt dan popups voor alle programma's die in- of uitgaand netwerkverkeer veroorzaken.

Bekijk die heel erg goed, (kijk dan ook bij advanced options in datzelfde venster voor meer info) en kies voor toestaan of weigeren (Allow/Deny) en zet een vinkje dat die instelling onthouden moet worden.

Er is erg veel mogelijk qua persoonlijke instellingen, maar met een standaard installatie is het dus niet zichtbaar en ook niet nodig om het te veranderen.

Ga niet gokken als je iets niet zeker weet, kies dan voor weigeren (Deny) en kijk welk programma er hinder van heeft.
Je kunt die instellingen altijd nog veranderen voor dat programma.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte tot afgelopen dinsdag al een hele tijd meerdere programma's om mijn pc een beetje te beveiligen.

Ik gebruikte de volgende programma's voor de volgende onderelen:

Anti-Virus
- NOD32

Firewall
- Outpost Firewall Pro

Anti-Spyware
- CounterSpy

--------------
Ik moet zeggen dat ik zéér tevreden ben over bovenstaande programma's... ik heb ook nooit problemen ondervonden die wijzen op een beveiligings-lek ofzo.

* TOCH heb ik afgelopen dinsdag de overstap gewaagd naar ESET Smart Security.
(omdat ik NOD32 toch wel de beste, en vooral de minst CPU-gebruikende virusscanner vind)
Op dit moment (na 2 dagen) kan ik niet anders dan te zeggen:

ESET heeft zichzelf opnieuw overtroffen!!
Smart Security is niet alleen veilig (en lekker uitgebreid), maar ook blijft het programma trouw aan de "low on resources"-strategie.

Ik ben met deze overstap niet alleen van 3 naar 1 programma teruggegaan, ook is mijn pc er sneller door geworden merk ik.
Plus heb ik nu een spam-filter, die ik voorheen niet had...:wink:

--> HULDE!!

Zijn jullie het met mij eens, en is Smart Security inderdaad de beste oplossing op dit moment... of is er wellicht een nóg betere oplossing?
(behalve overstappen naar Linux, of je complete pc offline te schakelen)

Verwijderd

Ik weet niet welke versie van Smart Security je nu gebruikt.
De laatst beschikbare versie voor mensen met licentie is versie 3.0.563.0
Dacht dat de trialversie nog 3.0.551.0 was.

Zijn wat bugs uit ESS gehaald, o.a. het openen van Outlook Express ging niet in 1 keer nadat het systeem was opgestart. En plaatjes op websites verschenen niet altijd. En nog wat bugs verholpen waar ik verder toch al geen last van had.

Draai nu Smart Security en Prevx 2.0 voor de beveiliging van mijn werk PC en heb niets te klagen.
Op een ander systeem alleen de nieuwe antivirus gezet en dat loopt ook als een zonnetje.

Ik zie op het officiële ESET forum nog genoeg mensen klagen over een bug hier en een bug daar maar dat zal wel snel worden opgelost.

Spamfilter in ESS werkt inderdaad boven verwachting!

Ik ben zeer tevreden met Smart Security maar was vooraf wel een beetje bezorgd.
Ik ken namelijk geen enkele suite waar ik tevreden over was en vreesde dat het ESET ook niet zou lukken om er eentje te bouwen die wél aan mijn verwachtingen zou voldoen.