[NOTEBOOK]Probleem met Hitachi 4K40 (Haier H51)

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Mede-tweakers!

Vandaag ging ik even langs een goede vriendin van mij want ze had haar laptop laten vallen (een Haier H51). De reden dat ik langs moest komen was omdat Windows niet wou opstarten...

Foutmelding van beschadiging in WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM.
Dus ik eerst is even in de boot proberen te komen, zat een wachtwoord op dus had ik even deze laptop gereset. (handige resetknop van haier stelde niet veel voor).

Eindelijk opgestart van de Windows XP cd, dus ging ik naar het Repair screen...
Ik even FIXMBR en FIXBOOT. Deze 2 bleken al beschadigd te zijn, dus deed ik ook maar een CHKDSK.

Als antwoord kreeg ik: Het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben.

Dus ik geprobeerd windows te installeren, maar nee hoor formatteren kwam niet op 1%, de status bleef staan op 0%.

Ik denk dus dat de HD kuren heeft, ik dus de HD eruit gevist, om te kijken wat voor type. (aangezien Haier dit er niet ff handig bijschrijft.)

Wat mij al gelijk opviel was dat als ik de HD schudde dat er iets klonk dat los zat. Ik vermoed dus gewoon dat deze HD kapot is, het betreft hier een Hitachi Travelstar 4K40 (HTS424040M9AT00).

Nu vraag ik mij dus echt af of die HD echt kapot is, misschien weten jullie er iets meer vanaf...
En als hij nou echt kapot is, moet ik dan precies dezelfde aanschaffen? Kan hem nog maar bij 1 shop krijgen voor 70 euro incl verzendskosten...

Of kan ik ook voor een alternatief exemplaar gaan?
Ik weet dus niet of ik aan de 4200RPM / ATA6 moet houden..

Maargoed hopelijk weet iemand hier eerst of die HD wel echt kapot is

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:04
Losse dingen in een harde schijf ?

Vanaf nu kan je hem gaan gebruiken als paper-weight :/

Data-recovery bedrijven knn er nog wat mee, maar ik denk een gewone thuisgebruiker niet.

4200 moet je je niet aan houden, gewoon kijken of sata of pata is (wrschlk pata) en dan een nieuw notebook schijfje bestellen !

• lvrijn
Haha :)
Het is dus PATA.

Maar goed die HD is dus ATA6...
En verder kan ik niet echt iets over uitbreiding op de Haier site vinden.

En ik wil natuurlijk niet een verkeerde HD gaan bestellen..

Het liefst wil ik natuurlijk iets goedkopers, aangezien die oude schijf zeldzaam is..
Zou ik dan zoiets kunnen nemen Hitachi Travelstar 5K100 ?
Stukje goedkoper en veel beter..

[ Voor 44% gewijzigd door lvrijn op 08-11-2007 00:23 ]

Verwijderd

Je kan er gerust een grotere HD in plaatsen, zolang deze maar 2,5" is en Parallel ATA ondersteunt.
Succes!

• lvrijn
Hmm, gaat wat makkelijker dan als in een PC :P
Dan wordt het de goedkoopste in de pricewatch en 1 die op voorraad is..

Maar kan iemand mij dan uitleggen waarom er nooit een ATA100 schijf in zat ofzo?
En waar staan ATA6 en ATA7 voor dan?

Waarom staat het nergens bij dat je er dan ook een ATA100 schijfje in kan stoppen..

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

lvrijn schreef op donderdag 08 november 2007 @ 00:20:
Haha :)
Het is dus PATA.

Maar goed die HD is dus ATA6...
En verder kan ik niet echt iets over uitbreiding op de Haier site vinden.

En ik wil natuurlijk niet een verkeerde HD gaan bestellen..

Het liefst wil ik natuurlijk iets goedkopers, aangezien die oude schijf zeldzaam is..
Zou ik dan zoiets kunnen nemen Hitachi Travelstar 5K100 ?
Stukje goedkoper en veel beter..
De Hitachi schijf die je hier noemt is uitstekend, wel de P-ATA uitvoering nemen natuurlijk. Zelf heb ik al een aantal laptopjes voorzien van dit type schijf en het bevalt uitstekend. Ze zijn allemaal tervervanging gekomen van 4200rpm schijfjes. De extra performance zul je gegarandeerd merken en ze zijn absoluut niet duur. Voor €45 heb je volgens mij 60GB, als de prijs inmiddels al niet minder is geworden. :)

edit: Even op je linkje geklikt, inderdaad de 60GB uitvoering en inderdaad inmiddels al rond de €40 of minder. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 08-11-2007 00:40 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• lvrijn
Hij is alleen helaas nergens op voorraad,

Er is trouwens ook een probleempje met het toetsenbord, de 'A' doet het niet meer..
Hoe kom ik bij het toetsenbord? Ik heb verder niet zoveel ervaring met laptops en ik weet dus niet of dit bij elke laptop hetzelfde is..

Hier ontbreken helaas de plaatjes: Verwijderd in "[UT notebook 2004] Paradigit Rocksolid"

Moet ik via de onderkant graven, of kan gewoon in 1 keer het hele toetsenbord eruit..?

[ Voor 120% gewijzigd door lvrijn op 08-11-2007 14:14 ]

• lvrijn
Het wordt de Western Digital HD Scorpio 80GB (WD800BEVE).
Bij zercom hebben ze er nog 1tje liggen die ze gelijk kunnen opsturen!

Hopelijk weet nog 1 iemand een antwoord op de vraag hierboven..
Pagina: 1