VPN niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:23
Hallo, ik ben er blijkbaar in geslaagd om een VPN server via het custombolletje te configgen bij windows 2003, ik moest noppes instellen van dhcp of netwerkkaarten, hij wist het blijkbaar allemaal zelf.

Ik heb een policy aangemaakt, daar heb ik "domain users" gewoon toegevoegd en in mijn AD heb ik administrator bij dialin allow access gegeven.

Bij het inbellen naar mijn no-ip hostname krijg ik geen verbinding, mijn poort 1723 is geforwarded naar mijn obelix (das dus de vpnserver).

Waarom werkt dit niet? Ik krijg geen oplossing bij "probleem vaststellen" van vista (niet dat ik dat verwachtte, maar kom...) en ik log me altijd met administrator, [WACHTwoord] en domein BVE.BE in...

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Kun je uitgebreide log gegevens laten bijhouden? Super fijn bij het debuggen van VPNs.

• HyperBart
Heb alle logging opgezet, heb geprobeerd te verbinden: noppes, geeft nix weer, en ik heb gekeken, ik denk dat de lgofile van vpn er nie bij staat.

EDIT: HET WEERRRRUKT !

Nu nog even een klein vraagje, stel, je maakt deel uit van een netwerk waarmee je "real" bent verbonden via wireless/utp en je maakt een vpn naar je thuis of werk ofzo. Als je naar een webpagina surft, ga je dan via je werk/thuis lijn eigenlijk downloaden en dan weer via dat realnetwerk opnieuw binnenhalen of hoe zit dat eigenlijk?

Kan je en maak je nog steeds deel uit van dat real-netwerk ? Kan je nog steeds netwerkbronnen raadplegen daar ?

[ Voor 62% gewijzigd door HyperBart op 07-11-2007 23:45 ]

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 20:11
HyperBart schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:33:
Heb alle logging opgezet, heb geprobeerd te verbinden: noppes, geeft nix weer, en ik heb gekeken, ik denk dat de lgofile van vpn er nie bij staat.

EDIT: HET WEERRRRUKT !

Nu nog even een klein vraagje, stel, je maakt deel uit van een netwerk waarmee je "real" bent verbonden via wireless/utp en je maakt een vpn naar je thuis of werk ofzo. Als je naar een webpagina surft, ga je dan via je werk/thuis lijn eigenlijk downloaden en dan weer via dat realnetwerk opnieuw binnenhalen of hoe zit dat eigenlijk?

Kan je en maak je nog steeds deel uit van dat real-netwerk ? Kan je nog steeds netwerkbronnen raadplegen daar ?
Misschien handig als je de oplossing ook verteld? :)

Wat betreft het "local lan access" verhaal, dat ligt helemaal aan je settings. Ik denk dat je de term split tunneling zoekt. Hiermee heb je, na het opzetten van een VPN verbinding, zowel toegang tot het lokale netwerk als het VPN netwerk.

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.isaserver.org/tutorials/2004fixipsectunnel.html

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• HyperBart
Ik had bij domein mijn domein bve.be ingegeven, en dat werkte blijkbaar niet...