[XP] Installatie blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Hallo,

mijn pc is een tijdje kapot geweest, en bij reparatie bleek dat het mobo en de fan vervangen moesten worden. Op zich geen probleem, behalve dan dat Windows opnieuw geinstalleerd moest worden. Aangezien me dat nog 50 Euro extra zou kosten leek me dat ik dat zelf wel kon doen.

Echter, binnen 2 minuten liep ik al tegen een probleem aan. Nadat ik de boot devices had omgewisseld laad de setup procedure weliswaar, maar blijft deze vervolgend hangen bij het laden van bestanden. Nadat hij Windows executive & Hardware extraction layer geladen heeft blijft hij vervolgens hangen bij het laden van 'DLL-bestand van de Kernel-debugger''. Ik heb de pc een dik uur aan laten staan, maar vooruit kwam hij niet meer. Het gaat om de Windows XP Pro Edition

Een beetje googlen leverde niet veel noemenswaardige informatie op. De kans dat er iets met de hardware is lijkt me zelf uiterst klein, aangezien de pc net grondig omgebouwd en nagekeken is.

Aangezien ik geen held ben met pc's vroeg ik me af of dit een bekend probleem was, en wat er tegen te doen valt?

Bij voorbaat dank :)

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ElBarto schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:55:
Een beetje googlen leverde niet veel noemenswaardige informatie op. De kans dat er iets met de hardware is lijkt me zelf uiterst klein, aangezien de pc net grondig omgebouwd en nagekeken is.
Dan heb je juist de meeste kans op kleine foutjes, een kabel die bijvoorbeeld niet goed is aangedrukt.
Het lijkt op een kopieerfout, ik zou eens kijken of je met een Ubuntu setup ook dergelijke problemen hebt (die draait namelijk als een LiveCD).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26
Wat je ook zou kunnen proberen is zo veel mogelijk apparaten los halen en zorgen dat alleen het hoog nodige is aangesloten!

Is de CD verder ook gewoon goed (geen vette vingers waar het probleem kan zitten?)

Ik hoop dat je zo verder komt!

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl