ASF -> gewone stream?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:44
Aangezien ik nu een tijdje bezig ben om internet-radio op mijn PSP te krijgen, loop ik nu toch echt vast. Volgens mij is het ook onmogelijk, maar misschien ook nie. Anyway, ik luister heel graag naar internetradio, en mijn favoriete zender heeft nu net een mms:// (.asf) stream. Als ik view-source: doe zie ik 2 ip-adressen waar hij die stream vandaan haalt, maar VLC maakt daar gewoon weer mms:// van, want die directe ip-adres refereert naar de mms://. Is het ook mogelijk dat er een 'gewone' mp3-stream van kan maken? PSPRadio werkt namelijk alleen met shoutcast-servers, en die zenden uit in AAC/MP3-stream. Al die streams zijn ook in de vorm van http:// IP ADRES/Radio, maar als ik dan het ip-adres van mijn favo radio invoer krijg ik de foutmelding Can't open stream, waarschijnlijk omdat mijn stream dus .asf is. Is het mogelijk om de .asf te openen en daar een mp3 stream uit te vissen? Of is .asf het eindproduct? Of anders tips hoe ik een mini-versie van VLC op mijn PSP geport krijg?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:55
asf is het eindproduct geloof ik.

Heeft je internetradio station niet toevallig een MP3 stream ter beschikking? Veel radiostations hebben dit, kun je kiezen tussen Windows Media Player en Winamp bijv.

Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij is dit VLC voor een PSP:
http://psp.console-tribe..../pmp-vlc-v009-player.html

• maarud
dat is wel een VLC, maar die streamt via je gewone pc, en ik wil vanaf mijn PSP direct via het inet naar dat station luisteren. En die heeft jammer genoeg alleen de ASF....

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:55
Oke, had ik dus niet goed gekeken.

Misschien dat je iets met flash kunt doen? een PSP kan namelijk wel Flash afspelen. Als je nou een heel simpel flash bestandje maakt, die je ASF stream kan afspelen op de een of andere manier.

• maarud
dat zou ook kunnen natuurlijk, maar misschien is een programma makkelijker. Zal kijken of het met flash kan :)