Hallo,
Bij het aanroepen van een Function in VB.Net (2005 Express) krijg ik de volgende foutmelding op de code waarmee de function wordt aangeroepen:
De conversie van tekenreeks Template1 naar type Integer is ongeldig
Dit is de code waarmee de function wordt aangeroepen:
En dit is de function zelf:
Wat ik probeer is om een textbox te laten veranderen op basis van een item dat geselecteerd is in een combobox. Ik had dit voor elkaar maar moet dan de tekst die nu zo ongeveer in de function staat per textbox maken, dus dat moet volgens mij makkelijker kunnen in een function.
Daarnaast wordt ook nog bij End Function aangegeven:
Function 'ReadFromDataBase' doesn't return a value on all code paths. A null reference exception could occur at run time when the result is used.
Volgens mij komt dit er op neer dat de function mogelijkheid heeft om geen waarde terug te geven, maar hoe ik dit kan voorkomen zou ik ook zo niet weten, ik heb ook al geprobeerd het in een Sub te zetten, maar dat gaat ook niet zonder de nodige foutmeldingen.
Wellicht kan iemand mij wat tips geven.
Alvast bedankt,
Roland
Bij het aanroepen van een Function in VB.Net (2005 Express) krijg ik de volgende foutmelding op de code waarmee de function wordt aangeroepen:
De conversie van tekenreeks Template1 naar type Integer is ongeldig
Dit is de code waarmee de function wordt aangeroepen:
Visual Basic .NET:
1
| Me.ADDomainTextBox.Text = ReadFromDataBase("ADDomainName", "Templates", TemplateComboBox.SelectedItem) |
En dit is de function zelf:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Function ReadFromDataBase(ByVal SELEC As String, ByVal FROM As String, ByVal Index As Integer) Dim theOleDbCommand As New OleDb.OleDbCommand("SELECT " & SELEC & " FROM " & FROM & " WHERE(Department) = '" & Index & "'", New OleDb.OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source='" & strDataSource & "';")) theOleDbCommand.Connection.Open() Dim theReader As OleDb.OleDbDataReader = theOleDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection) While theReader.Read() = True Return theReader(0).ToString() End While End Function |
Wat ik probeer is om een textbox te laten veranderen op basis van een item dat geselecteerd is in een combobox. Ik had dit voor elkaar maar moet dan de tekst die nu zo ongeveer in de function staat per textbox maken, dus dat moet volgens mij makkelijker kunnen in een function.
Daarnaast wordt ook nog bij End Function aangegeven:
Function 'ReadFromDataBase' doesn't return a value on all code paths. A null reference exception could occur at run time when the result is used.
Volgens mij komt dit er op neer dat de function mogelijkheid heeft om geen waarde terug te geven, maar hoe ik dit kan voorkomen zou ik ook zo niet weten, ik heb ook al geprobeerd het in een Sub te zetten, maar dat gaat ook niet zonder de nodige foutmeldingen.
Wellicht kan iemand mij wat tips geven.
Alvast bedankt,
Roland