Hauppage TV-Kaarten en Windows XP Pro/ Vista...

Pagina: 1
Acties:
  • 586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 22:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een aantal topics hier doorgelopen, en heb een aantal vragen omdat ik een TV kaart wil kopen.

Ik ben geinterreseerd in de Hauppage Wintv PVR 150. PCI.

Nu zijn er een aantal varianten:

WINTV 150 MCE OEM
WINTV 150.

Voor zover ik weet, heeft de OEM geen afstandsbediening en IR-oogje. Maar waarom staat er achter die versie dan geen MCE?

Betekent MCE achter de versie, dat die TV-kaart alleen compatible is met Windows Media Center 2005? |:(

En heeft de normale versie, de retail dus (WINTV 150) wel een composiet-in?

- - - - - - - - - - - -

Mijn andere vraag:

Kan ik, in Windows XP Pro SP2 met de 150MCE OEM-versie gewoon TV-kijken? Of lust XP de kaart niet... En Windows Vista 32 Bit Premium/Ultimate?

Wie kan me verder helpen. :?

Alvast bedankt, een onwetende Salim.

Gulfstream G650

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
150MCE werkt idd niet onder XP, de MCE = Media Center Edition.

Onder vista wel, aangezien vista home premium en ultimate de opvolgers zijn van XP Mediacenter

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

FYI: die kaarten werken niet als ge 4GB aan ram hebt, of ge moet memory remap afzetten, waardoor ge maar 2.7 GB ziet :) dus kijk uit :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:05
DJSmiley schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:40:
150MCE werkt idd niet onder XP, de MCE = Media Center Edition.

Onder vista wel, aangezien vista home premium en ultimate de opvolgers zijn van XP Mediacenter
Ik vind dit op de Hauppauge site over de Hauppauge WinTV PVR-150MCE:
Microsoft® Windows® Vista Home Premium or Ultimate, or Windows XP Media Center Edition 2005 or later with installed MPEG decoder (see Microsoft's Media Center website for information on certified decoders), or Windows XP Service Pack 2
En bovendien werkt m'n PVR-500 MCE ook onder Windows XP SP2, dus het zou me al sterk geleken hebben dat de PVR-150MCE dat niet deed. :P

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmmm, de 150 en 500 zijn vrijwel hetzelfde, dus die werkt ook in XP. :D (Dual boot XP en Vista).

PS: Gebruiken jullie de software van de OS, die Hauppage of een ander 3rd party software? En hebben jullie de Oem versie? :)

Gulfstream G650

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:05
Ik heb zelf 2e hands de PVR-500 OEM versie gekocht met afstandsbediening voor €85,-. Het is bij mij dus niet de kit, maar een losse kaart en afstandsbediening, omdat dat bijna €60,- scheelt (€98,99 voor een OEM kaart vs. €157,90 voor de MCE- kit) met de laagste prijzen in Pricewatch.

Het verschil tussen de OEM en MCE-kit versie van de PVR-150 bedraagt nog geeneens een tientje en dan heb je een afstandsbediening erbij. De AB kost los ongeveer €25,- namelijk.

Als software gebruik ik MediaPortal, maar de TV- kaart zit dan ook in m'n HTPC. :) Als je gewoon video wilt kijken (niet opnemen) kan ik DScaler aanraden. Goede beeldkwaliteit door de goede deïnterlacing en filters en het programma is snel. Enige nadeel is dat het niet meer actief in ontwikkeling is.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Het verschil is ook dat de OEM composiet heeft...

Gulfstream G650

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ok, heb er over nagedacht en heb nu besloten dat het mij niets uitmaakt of er een FM-ontvanger op zit.

Wat ik nu wil, is; een Afstandsbediening/ iR oogje/ iR ontvanger, TV Tuner, en COmposiet/S-video ingang.

Dat laatste omdat ik wil PS2-en erop.

150MCE OEM
150 MCE
150 KIT zijn er, ben er nog niet uit, want snap de verschillen niet eigenlijk. :?

Gulfstream G650

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik ben een aantal topics hier doorgelopen, en heb een aantal vragen omdat ik een TV kaart wil kopen.
Waarom post je dit dan in Overige Hardware en niet in Consumentenvideo waar dit soort topic hoort te staan :?

Move OH -> VID

Oslik blyat! Oslik!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
LOL ^

Maar goed, ik heb op Cool-Prices mijn eerste van de 5 serie aankopen gedaan;

Antec 900 Case,
LiteOn 20A1S S-ATA brander,
Zalman 9500 CPU
Hauppauge Wintv PVR 150 MCE - KIT.

Daar zit dus een afstandsbediening bij. Ook een beanbox iR ontvanger etc. Ben benieuwd hoe dat zal lopen, TV op mijn PC:

AMD K6-II 450 Mhz,
<200 MB RAM
PCI FX5200 nVidia 128MB, 64 Bit...

Ik laat het weten.

PS: Weet iemand hoe de pin-out van de onboard connectie in elkaar zit? zodat ik zelf een extra connectie kan leggen in mn kaart. 8)7 |:(

Gulfstream G650

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
salimrmaf schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:56:
..............

PS: Weet iemand hoe de pin-out van de onboard connectie in elkaar zit? zodat ik zelf een extra connectie kan leggen in mn kaart. 8)7 |:(
Waar heb je het nu over? Welke 'onboard connectie'?

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Sorry, ik had het over de pin-out van de witte interne connector op de TV-kaart zelf. Die is ook bedoelt voor een extra bracket aan de voorkant van de pc bijvoorbeeld.

PS: Wat is Mythtv? Heel populair zie ik.

Gulfstream G650

• kaajee
salimrmaf schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:13:
Sorry, ik had het over de pin-out van de witte interne connector op de TV-kaart zelf. Die is ook bedoelt voor een extra bracket aan de voorkant van de pc bijvoorbeeld.
......
Ik weet niet hoe die connector qua lay-out er precies uitziet, maar jij zult er niet zoveel extra aan hebben. Bij jou kaart zitten de 'externe ingangen' al aan de achterkant en je zult dus niet ineens extra ingangen krijgen. Het is óf aan de voorkant óf aan de achterkant, niet beide.

• Exploited
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10-2014
salimrmaf schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:13:PS: Wat is Mythtv? Heel populair zie ik.
MythTV is de standaard TV-viewer in de meeste Linux-distro's

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-02 16:32
Jammer, maar ik ben te laat :)
Had willen zeggen eens naar de Pinnacle TVkaarten te kijken. Persoonlijk vind ik zowel de kwaliteit als de software van Pinnacle beter :)
succes ermee iig :)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 06:28
De PVR 150 MCE werkt prima in XP... werkt zelfs Prima met mediaportal. Naar mijn mening wordt het MCE-kit genoemd vanwege de IR-oog en remote. Natuurlijk moet je niet de OEM nemen, die zijn altijd kaal.

Ik heb namelijk de PVR 150 MCE-kit.

Edit: Ik zie net dat 150MCE en 150MCE-kit verschillende zijn. Maar in ieder geval werkt de 150MCE kaart voor mij prima in XP en Vista zónder MCE!

[ Voor 48% gewijzigd door AvanCade op 13-11-2007 18:09 ]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Juist, er zijn niet minderdan -5- pvr 150 kaarten! Exclusief de NTSC-varianten...

De verschillen zijn nihiel.

Gulfstream G650

• kaajee
salimrmaf schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:34:
Juist, er zijn niet minderdan -5- pvr 150 kaarten! Exclusief de NTSC-varianten...

De verschillen zijn nihiel.
Precies, en waarom geen OEM kopen? ALs je geen remote nodig hebt voldoet een OEM versie prima en biedt ie niets minder dan een Retail versie (behalve een doosje)....... :P

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
verschil was minder dan 10 euries, en mooie afstandsbediening voor 10 euro is mooi meegenomen ;)

Gulfstream G650

Pagina: 1