Toon posts:

32bit pci raid kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zitten zoeken naar 32bit pci kaarten, de enige die ik kon vinden echter zijn kaarten voor IDE hardeschijven. Weet iemand toevallig een hardware (geen firmware) raid kaart welke sata, liefst zelfs sata 2 schijven ondersteund?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
deze of deze

[ Voor 34% gewijzigd door Witte op 07-11-2007 21:44 ]

Houdoe

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=18&y=12 (en daar zelf even kijken welke hardwarematig en welke softwarematig zijn)

[ Voor 20% gewijzigd door TheZeroorez op 07-11-2007 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik bij bijvoorbeeld die laatste gekeken. Waar zie ik dat die hardware raid is en niet firmware raid? Ik heb zelfs de datasheet ervoor doorgekeken.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 20:54
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:17:
[...]

Nu heb ik bij bijvoorbeeld die laatste gekeken. Waar zie ik dat die hardware raid is en niet firmware raid? Ik heb zelfs de datasheet ervoor doorgekeken.
Aan de prijs :)
Promise en Highpoint zijn (grotendeels) softwarematige. Maar dit hoeft verder geen probleem te zijn. Vertel eens wat je doel precies is

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor 2 hardeschijven maakt het echt helemaal niets uit of je een 'hardwarematige' RAID oplossing neemt, of een host based kaartje. Elke moderne PC, en dan neem ik de term 'modern' even heel erg ruim en bedoel daar PCs van 5 jaar oud of nieuwer mee, hebben geen enkele moeite met het draaien van RAID 0 of 1. Pas als je RAID 5 (met 3 of meer HDs) wilt gaan gebruiken zou je pas op zoek hoeven gaan naar een 'hardwarematige' oplossing.

RAID 0(stripe) en RAID 1(mirror) gebruiken zo weinig processor tijd dat voor 2 hardeschijven zo'n dure kaart het je geld echt niet waard is. Als je toch zo'n duurdere kaart zou nemen, dan zou je dat wel doen om de extra features naast het gewone RAID gebeuren. Dan denk ik aan uitgebreidere rebuilt opties, betere monitoring mogelijkheden, betere support en dat soort zaken.

Maar als je die dingen nodig zou hebben, dan zou je deze vraag niet gesteld hebben :)

Verwijderd

Je wilt hardware RAID voor de snelheid, maar wel via een trage PCI bus werken? Ik denk dat je het dan in de verkeerde richting zoekt. Gebruik je onboard RAID van je chipset en je bent goedkoper en sneller dan een PCI kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn doel is eigenlijk betrouwbare raid, wel raid 1 inderdaad. Ik heb onboard raid van mijn moederboard uitgeprobeerd, maar deze werkt niet. Deze heeft 1x in het begin gemirrored en daarna deed deze niks meer. Software raid is ook, naar mijn mening, niet betrouwbaar genoeg.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:31

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:20:
Mijn doel is eigenlijk betrouwbare raid, wel raid 1 inderdaad. Ik heb onboard raid van mijn moederboard uitgeprobeerd, maar deze werkt niet. Deze heeft 1x in het begin gemirrored en daarna deed deze niks meer. Software raid is ook, naar mijn mening, niet betrouwbaar genoeg.
Ten eerste, verwar RAID niet met backup. Als je een domme delete actie doet, of je hebt een virus heb je niks aan RAID 1.

Ik denk persoonlijk dat software raid echt goed is voor jouw doel hoor, en als je op hardware RAID 1 overgaat kun je ook nog echt wel problemen tegenkomen. Mijn inschatting is dat je voor (veel) geld weinig extra betrouwbaarheid koop t.o.v. software raid.

Vertel anders eens precies waar je het voor nodig hebt.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik heb de Promise 2 kanaals SATA-Raid controller (TX2300) en deze werkt perfect. Ik gebruik Raid-1. De snelheid wordt wel negatief beinvloed door de PCI-bus.

Houdoe

Pagina: 1