User niet in login window na update naar Leopard

Pagina: 1
Acties:

• dsmink
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10-2025
Hallo,

Als sinds dag 1 heb ik heb ik Leopard. Op zich weer een mooie verbetering t.o.v. Tiger. Helaas heeft de install 2 problemen (of het bugs zijn laat ik in het midden)...

Allereerst was ik mijn printers kwijt die via mijn Debian Server / CUPS verbonden waren. Gelukkig heeft iemand me hier op Tweakers Forum kunnen helpen. (Professional Networking & Servers voor geintresseerden)...

Daarnaast... Omdat ik op die Debian machine ook NFS draai heb ik op mijn Mac de UID's moeten aanpassen aan die van de Server. (Had ook andersom gekund, maar de Mac kwam als laatst in het netwerk).. Zoals wellicht bekend wijken de beginnende UID's van OSX af aan die van (iig Debian) Linux gebruikers.

user1 --> uid 1000 (tevens beheerder)
user2 --> uid 1001 (tevens beheerder)

Sinds de Leopard update echter is user1 (met uid 1000) niet meer zichtbaar in het inlog venster. Gelukkig kan je ook aanmelden als een andere user en kan ik alsnog username en pw invoeren. Maar liever heb ik uid 1000 weer als optie in het inlogscherm...

Mogelijk ligt het in een instelling in Leopard, want wijzig ik het uid van de user in 1002 dan werkt het wel.

Ik heb al enkele stappen doorlopen om uid 1000 te un-hiden, maar niets heeft tot nu toe resultaat gegeven.

Heeft iemand wellicht hetzelfde probleem? Kan iemand mij helpen uid 1000 te unhiden?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

Verwijderd

Ik heb hier ook last van. Nu ben ik tegenwoordig nog zelden aan het uit/inloggen/rebooten met m'n MacBook, gewoon klep dicht en klep open. Maar het blijft idd een punt wat ik mis.

In Tiger kwam ik namelijk wel netjes in het login scherm.
Ik heb ergens iets gelezen over NFS met Kerberos. Maar hoe dit precies in zn werk gaat heb ik geen idee van. Het zou een alternatief moeten zijn voor het UID verhaal. En dan zou je je UID weer mooi terug kunnen zetten naar 501 oid.
Ik wil hier wel nog mee gaan spelen zodra ik er de tijd voor heb. Maar dat zal dus nog wel een tijdje duren. Eerst nog even afwachten of er niet toevallig toch nog een work-arround komt voor dit euvel.