Toon posts:

[XP] Taakbeheer is uitgeschakeld door systeembeheer*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.362 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb opeens een hele vage fout gekregen in windows xp pro sp2, ik heb onlangs een x2 4200+ erin gezet met een k8t msi neo2 moederbord en opeens krijg ik nadat alles werkt een fout als ik CNTRL-ALT-DEL indruk, nl: "Taakbeheer is uitgeschakeld door systeembeheer".

Ook staat er bij mn startbalk geen "Uitvoeren" en zelfs "afsluiten" wat onder afmelden staat is gewoon weg.

Kan iemand mij helpen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jij hebt duidelijk last van een virus of spyware. Dit zijn policies, die beperken een gebruiker om bepaalde programma's/opties te gebruiken. Kan je nog wel via de verkenner regedit openen (C:\windows\regedit)? Als dat kan, dan kan je die policies verwijderen. Ze kunnen in de volgende locaties staan:
HKCU (en HKLM)\Software\Policies (moet je ff door kijken wat er staat, vaak in mapje Windows)
HKCU (en HKLM)\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies (zelfde, kijk wat er staat, vooral bij system)
Let op de naam van de sleutels, die geeft vaak aan wat er verandert wordt. Bijvoorbeeld 'NoStartRun' schakelt je Uitvoeren in je start menu uit. Wijzig de waardes van een 1 naar een 0.

Kan je ook regedit niet kan openen, start dan gpedit.msc (alleen beschikbaar bij XP Pro). Open een commandprompt en type dan in 'gpedit.msc'. Blader door de User Configuration\Administrative Templates (ook wel Beheerderssjablonen genoemd in het nederlands). Hier staan de policies met een duidelijke omschrijving weergegeven. Ik weet niet precies waar welk policy staat, maar ik weet wel dat je in de Administrative Templates moet zoeken.

Succes.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En maar weer eens een besturingssysteem in de titel gezet zoals hier gebruikelijk is.
Zie ook de Windows Clients - Policy voor wat we hier van een topicstart verwachten.

Trouwens: als je je titel in de search invoert kom je daar ook al dit bovenstaande antwoord tegen.

helaas betekent dat wel dat je topic niet voldoet aan de toch echt niet hoge eisen, en daarom gaat deze ook dicht..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.