Toon posts:

PC schakelt zichzelf uit na enkele minuten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maandag een splinternieuwe pc voor een vriend in elkaar gezet:

Amd Athlon 64 X2 4200+
Asus M2A-VM HDMI
Geil PC6400 2*1024Mb
Hitachi T7K500 320Gb
AOpen ES45B 350W

Alles deed het netjes, windows geinstalleerd etc. Nou is er sinds vanmiddag het volgende aan de hand: De pc schakelt zichzelf na enkele seconden/minuten "uit". Soms komt hij tot in windows, soms niet verder dan het detecteren van de HD. Het beeldscherm springt dan uit (lampje wordt oranje en gaat knipperen), het groene lampje in het frontje springt uit, alle fans blijven gewoon draaien, het groene lampje op het mobo brandt gewoon, geen piepjes, geen foutmeldingen, de pc is niet meer via de powerknop uit te krijgen. Voedingkabel eruit trekken is de enige optie. Mn vriend heeft er verder niks bijzonders meegedaan, behalve internetten en muziek luisteren.

Wat ik al heb gedaan:
- Bios reset
- Geheugen gewisseld (in beide sloten een enkel reepje geprobeerd)

Iemand nog een ander idee behalve dat het moederbord gaar is? :(

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 11:53

Kwastie

Awesomeness

kan ook nog de voeding zijn;
wat voor videokaar zit er in?

Ik zie opeens: Asus M2A-VM HDMI :) mijn ouders hebben zelfde moederbord in hun pc zitten

[ Voor 44% gewijzigd door Kwastie op 07-11-2007 20:20 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-03 07:09

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[b][message=29045672,noline]

Ik zie opeens: Asus M2A-VM HDMI :) mijn ouders hebben zelfde moederbord in hun pc zitten
Ok, je ouders hebben het zelfde mobo. Ook het zelfde probleem? Want dan zou het zeer wel bij het mobo gezocht kunnen worden.

Hoe zijn de temps? Want als cpu te warm wordt, dan schakelt pc zich vaak uit. Zit de fan goed op de cpu?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 11:53

Kwastie

Awesomeness

Geen problemen(gelukkig)

[ Voor 28% gewijzigd door Kwastie op 07-11-2007 20:23 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd

Topicstarter
Die troubleshooter heb ik gelezen ja en daar suggereren ze ook dat het moederbord gaar is. Ik vroeg me af of er wellicht nog andere meningen zijn, maar het zal waarschijnlijk wel een RMA worden. De temps (<25c) en voltages zijn allemaal normaal. Nadat het beeldscherm op zwart gaat, blijven alle fans gewoon draaien dus ook geen psu probleem denk ik?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

PSU? ligt er een beetje aan wat voor graka je er in hebt zitten. Op dit moment neig ik toch naar mobo idd.

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:52
@ TS > toen jij de pc helemaal had gebouwd waren er helemaal geen problemem? Het liep allemaal keurig netjes, maar toen jou mate het kreeg ging er iets mis?
Weetje zeker dat hij helemaal niets heeft gedaan? Mensen zijn vaak geneigd om anderen te beschuldigen terwijl ze het zelf hebben gesloopt. Een mis gegaande OC bv.

Computers are useless. They can only give you answers.

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Klinkt als een bij mij bekend probleem, bij mij kwam het door teveel geheugen (4GB) maar was dan wel andere setup. Dingen die je eerst even kan doen:

1. Check of er nieuw bios is voor je Mobo.
2. probeer eens met 1 reepje geheugen te installeren
3. controleer even een andere voeding
4. check je systemlogs
5. check je temps in het bios

Wellicht niet helemaal in deze volgorde :D

Verwijderd

Topicstarter
PSU is 350watt AOpen. Alle fans draaien nog gewoon en lampjes branden ook. Verder zit er minimale hardware in (mobo, cpu, hd, 1 reepje geheugen). Zou het dan nog voeding kunnen zijn??

De videokaart zit onboard (AMD 690G) dus blijft hetzelfde probleem. En als mn maat er iets mee gedaan zou hebben zou het 100% wel gezegd hebben. Btw, hij weet niet eens wat overclocken is ;)

[edit]

@ Rockafello

1: Er is idd wel een nieuwe bios, maar de pc schakelt zich na een paar sec uit, dus tijd voor een biosflash heb je niet.
2: Gedaan
3: Is evt nog een optie
4: Waar vind ik die system logs?
5: Temps en voltages zijn ok

Had jij precies hetzelfde probleem? systeem draaide gewoon, windows geinstalleerd, en na 1 dag krijg je dit probleem?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 22:48 ]

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-02 06:18
Ik zou het BIOS maar niet flashen als je PC steeds uitgaat. Als het proces bezig is en hij gaat uit dan ben je nog verder van huis.
Pagina: 1