Toon posts:

Sonata II met Raptors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn Sonata II kast 2 Raptors 73 GB in RAID 0 staan. Ik maak gebruik van de rubbertjes in welke de HDD's geschroefd worden en dan m.b.v. het rekje in de kast worden gehangen.

Nu vind ik, wanneer er schijfactiviteit plaatsvindt, de HDD's behoorlijk resoneren in de kast. Je hoort dus echt de kast resoneren en de schijven behoorlijk hard pruttelen.

Nu lees ik hier op tweakers dat sommigen de HDD's in touwen hebben gehangen. Is dit aan te raden om te doen? Of heeft iemand tips om de resonantie in deze kasten grotendeels op te lossen?

Ik dacht dat deze kast stiller was (en dat is hij met de 12 cm koelers ook wel), alleen de HDD's (raptor-eigen??) ratelen behoorlijk.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 20:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Probeer de schroefjes eens wat vaster aan te draaien, of juist losser. In de handleiding wordt aangeraden het redelijk los te doen, omdat de rubbertjes anders geen zin meer hebben.

Heb hier een Raptor in een Sonata 1 en vind hem nauwelijks meer herrie maken dan 7200 rpm schijven.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Je zou eens op de tast moeten gaan naar resonerende onderdelen.
Als je iets hebt kunnen vinden zou je dat klem kunnen zetten met een bepaalde constructie.