Toon posts:

Wisselende draadloze snelheid op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de laptop van mijn ouders werkt de draadloze netwerkverbinding erg wisselend. De snelheden schommelen heel erg (varrierend van 1,0Mbps tot 54,0Mbps Binnen enkele minuten) en valt af en toe ok nog eens volledig weg. Nu heb ik het getest met mijn eigen laptop en die van mijn ouders: Mijn laptop blijft constant dezelfde snelheid houden (Eerst meer als een uur lang 24,0Mbps later zelfs 54Mbps zonder diepe uitschieters naar beneden), maar die van mijn ouders blijft schommelen. Gekke is dat de beide laptops naast elkaar stonden. Eerst dacht ik dat het misschien aan spyware oid lag, maar zelfs een nieuwe installatie van windows mocht niet baten, al heb ik wel het idee dat het een heel klein beetje verbeterd is, maar niet veel. De draadloze netwerkverbinding heeft wel goed gewerkt.
Nu denk ik dus dat of
- de Wifi kaart van de laptop van mijn ouders niet helemaal 100% meer is (beetje stuk dus)
of
- de Wifi kaart van de laptop van mijn ouders veel gevoeliger is voor stoorzenders. Bij ons in de buurt zitten meer draadloze netwerken met een Speedtoutch router (Experia Box van Hetnet/KPN)

Ik hoop het laatste, maar weet iemand hoe ik dit zou kunnen controleren en oplossen, of zou het probleem nog ergens anders aan kunnen liggen?

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02 15:09
Geprobeerd nieuwere drivers te installeren?

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 23:00
heb je al eens geprobeerd het AP dicht bij die laptop te zetten en te kijken wat er dan gebeurd?

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 07-11-2007 20:33 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is het toevallig een Packard Bell met Intel netwerkchip?

🖥️ | 🚗

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
het kan gewoon aan de verschillende netwerkchips liggen van de wifi modules in de laptops. de 1 heeft een antenne met goede ontvangst, en de ander een slechter presterende antenne. Dit is eigenlijk nniet te verhelpen (behalve als je een extern netwekrkaartje erin wil stoppen)

Moet ik trouwens wel gelijk hebben

[ Voor 16% gewijzigd door deugtniet op 07-11-2007 20:38 ]