Persoonlijk boekhoud programma

Pagina: 1
Acties:
  • 1.380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Sinds kort ben ik overgestapt naar OSX.
Het enige programma waar ik nog geen tegenhanger/oplossing voor gevonden heb, is voor Winbank. Het draait wel onder Fusion, maar handig is dat toch niet, en om nou Fusion te gaan aanschaffen enkel voor 1 programma..

Ik zoek dus iets waar ik mijn persoonlijke geldstroom mee kan beheren. Zodat ik kan zien waar hoeveel naartoe gaat, hoeveel van waar binnenkomt, mijn vermogensgroei/daling, beleggingen, ..
In Winbank kon ik dus gewoon een heleboel bronnen aanmaken. Geld ging dan van 1 bron naar een andere. Je had inkomsten en uitgaven bronnen.

Het is dus niet om mijn belastingaangifte te kunnen invullen ofzo, het is gewoon voor een eigen overzicht te hebben.

Wat ik graag zou hebben
$ Grafieken kunnen bekijken van je inkomsten en uitgaven
$ Beleggingen beheren
$ Je totaal kunnen zien van verschillende bronnen (verschillende banken - kredietkaarten + proton + portefeuille, ..)

Wat tof zou zijn
$ Import functie van mijn huidige Winbank gegevens

Minder belangrijk
$ Kunnen inporteren van een bank (doe ik manueel wel)
$ Benzine verbruik, ..

Mag gratis zijn, met donaties of een betalend programma, maar niet té duur.
Kent iemand iets? O+
Via de Apple Download heb ik al wat lopen zoeken, maar niet echt iets gevonden wat aan mijn vereisen voldoet.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Er is vast een spreadsheet template op internet te vinden voor deze doeleinden. Heb je daar op gezocht?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zoef

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Cha Ching misschien? Je kan er geloof ik alleen geen aandelen mee beheren..

Verwijderd

Kijk hier eens wat rond zou ik zeggen, lijkt me zeker niet verkeerd: http://www.apple.com/downloads/macosx/business_finance/

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:52
Je kunt eventueel nog Numbers gebruiken.
Doe ik zelf ook ik beheer er alleen geen aandelen mee. Ik heb wel grafieken per maand met een keuze menu waarin ik de maand kies. Daarnaast kun je tabellen maken die voor de verschillende catagorieen staan.

• Tofu
Bedankt voor jullie reacties.
PcDealer schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:18:
Er is vast een spreadsheet template op internet te vinden voor deze doeleinden. Heb je daar op gezocht?
Ik ben eigenlijk op zoek naar iets meer dan een spreadsheet. Een spreadsheet heeft als voordeel dat je alle functies erin kan stoppen die je maar wil. Maar ik zie de volgende nadelen:
- Je kan een fout maken in je formule, zodat je eindtotaal uiteindelijk niet klopt.
- Om grafiekjes te gaan zien moet je die eerst gaan aanmaken..
- Alle data is zichtbaar, zo ook historische data (om waardeverlopen te verkrijgen) , dus na een tijdje heb je gewoon enorm veel datasheets / taps / ..
- Als je iets wil gaan wijzigen moet je data gaan verplaatsen en reorganiseren omdat je plaats te kort hebt of iets staat in de weg.
Balance is wel tof dat het gratis is, maar het lijkt op héél wat programma's die ik tegengekomen ben. Als ik gewoon een plat lijstje wil bekijken van wat gaat naar waar, kan ik gewoon in mijn homebanking gaan inloggen.

Ik ben meer op zoek naar een echt tof, modern, programma, om mee te werken. Mijn geld beheren mag geen sleur zijn, maar moet leuk zijn :P. Cha Ching komt heel erg in de buurt bij mijn eisen. Tags, erg "Web 2.0", zéér actieve ontwikkeling (altijd leuk als je een nieuwe update van je programma mag gaan testen), ziet er tof uit, .. Enkel dit is erg jammer:
- Cha-Ching doesn’t have XYZ
Everyday we get feature requests. All different. We hear all requests and definitely make note of it. Our philosophy is not to make this the be all and end all for all types of financial situations. Stock Portfolio’s, Real Estate, Investments etc., is not the most common things us middle class people worry about. Most of us worry about how much we are going to have at the end of the month. I want to empower those people
Elk programma dat ik vind is gebaseerd op "lijstjes", niet echt op bronnen zoals Winbank:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/mjansen.5/assets/images/hoofdpagina.png
Ik had hier bijvoorbeeld ook een bron "portefeuille" en "proton" en Visa, .. zodat ik echt elke cent kon volgen. Ook had ik een bron gemaakt "Belgische frank", en "Belgische frank huidige waarde (devaluatie)". Zo iets zie ik mij niet direct doen in de opgenoemde programma's.

Ik ben vast moeilijk, maar ik ben al de uren die ik in Winbank gestoken had "kwijt" door naar OSX over te stappen, dus ik wil graag nu direct een goed programma uitkiezen.

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik zoek ook zoiets, liefst wat ook geent is op Nederlandse zaken.

Ik heb iCash tijdje gebruikt, maar werkt toch niet helemaal zoals ik wil. Misschien heb jij er iets aan?
http://www.maxprog.com/

• Tofu
dago21 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:15:
Ik zoek ook zoiets, liefst wat ook geent is op Nederlandse zaken.

Ik heb iCash tijdje gebruikt, maar werkt toch niet helemaal zoals ik wil. Misschien heb jij er iets aan?
http://www.maxprog.com/
Bedankt, ik heb http://nothirst.com/moneywell/ ook al eens zitten bekijken. Misschien dat ik daar eens de trail van ga proberen. Enige wat ik daar precies nog niet in kan terugvinden (en wat ik vergeten vermelden ben) is een tweede valuta ($ USD).

Verwijderd

Misschien is iBank wat voor je ?

http://www.iggsoftware.com/ibank/

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Overigens zag ik net dat er bij de "bundled software" op mijn MacBook-Tiger DVD ook Quicken zit...

Weet niet of dat werkt met Euro's en zo maar het kan verder wel zo'n beetje wat je wil volgens mij.

Zoef

Pagina: 1