Digitaal televisie signaal hdmi aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste Mensen,

Binnekort ga ik opmezelf wonen. Heb de laatste ontwikkelingen op televisie gebied niet echt bijgehouden , maar wil in mijn nieuwe woning toch een beetje leuk televisie kijken. Dus heb me overal een beetje ingelezen en dan kom ik op het volgende:

Mijn nieuwe woning is niet aangesloten op kabeltelevisie dus het moet schotel worden met CanalDigital of ik kan digitenne nemen. Zoals ik heb gelezen geeft Canaldigital toch wat beter beeld t.o.v van digitenne (zo wordt beweerd tenminste, pin me er niet op vast).

Tv wordt een Samsung LE32S81B lcd hd ready.

Maar hoe kan ik dat nu het beste aansluiten. Ik lees veel klachten dat een lcd vaak toch nog niet zo zuiver is met het tv signaal. Helpt het als ik een decoder aanschaf met een hdmi component of dvi uitgang? En wat zou dan een redelijke decoder zijn , want het moet allemaal niet te duur worden?

En mocht ik onverwacht toch voor digitenne gaan, zijn daar ook al decoder voor met een hdmi uitgang.

Kortom hoe kan ik voor een leuke prijs dadelijk een beetje leuk tv kijken?

Verwijderd

ja met de digibox bij Indi is het via een HDMI

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Canaldigital heeft inderdaad veel beter beeld dan digitene, maar het nadeel is dat je dan wel een schotel aan de muur moet schroeven. Verder is aansluiten via hdmi of dvi eigenlijk pas echt interessant wanneer je ook HD kanalen hebt. Voor gewoon tv signaal is RGB over scart meer dan genoeg.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Hoi,

Ik heb de LE32S81B nu ook een klein weekje in huis staan, zonder digitale tv en schotel gewoon op
de analoge lijn beeld is geweldig.
Dus maak je daar nog maar niet al te druk over.
Een huis waar niet standaard een kabel voor tv binnenkomt heb ik nog niet gezien.
Maar jij zegt het.

Veel plezier in je nieuwe woning

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 12:27 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oh, huizen zonder CATV aansluiting zijn er zat, eea hangt heel erg af van gemeentebeleid in de jaren '70. Aardig wat 'nukkige' gemeentes weigerden kabel aanleg te subsidiëren, waardoor mensen die ver van de oude CAI/GAI systemen woonden het totaal niet konden betalen (aanleg zou (tien)duizenden guldens gekost hebben). Vriend van me in Krimpen a/d Ijssel had dat, fantastisch mooie dijkwoning en uitzicht op Rotterdam (we hebben het niet over een of ander gat in Oost-Groningen), maar CAI - ho maar. Of beter gezegd, aanlegkosten +-DFL15K (en dat was anno 1989)

Oslik blyat! Oslik!